-
11. Data: 2010-11-28 21:20:00
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:43:14 +0000, Jacek_P napisał(a):
> W polskich warunkach skończy się wyłącznie na wprowadzeniu opłat.
> Komunikacja zbiorowa pozostanie taka jak zwykle, czyli denna.
> Wprowadzenie opłat odbędzie szybko i sprawnie, bo zasili wiecznie głodne
> budżety.
Ale to jest racjonalna metoda, lepsza od arbitralnego zakazu wjazdu, bo w
razie potrzeby mozesz wjechac. Podnosic te oplaty do osiagniecia punktu,
w ktorym liczba pojazdow spadnie do wartosci krytycznej korkogennej.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
12. Data: 2010-11-29 11:53:13
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-11-27 11:16, Eli pisze:
> Buspas - choć nielubiany przez kierowców - będzie pojawiał się coraz częściej,
choćby z uwagi na to, że autobus przegubowy zabiera średnio 180 pasażerów, zastępując
120 jadących obok aut.
Z samego porównania liczy pasażerów na pojazd nic nie wynika.
Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczająco liczną flotą
aby wypełnić ten buspas taką liczbą pojazdów, aby całkowita
realna przepustowość przewyższyła istniejący *) pas dla samochodów.
Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
inaczej jest to marnowanie miejsca.
*) Istniejący - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed zrobieniem
buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych pasach
są powiększone, to pomiar ich przepustowości nie odzwierciedla tego, co by było
bez buspasa.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
13. Data: 2010-11-30 09:44:58
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2010-11-29 11:53, Jakub Witkowski pisze:
> Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczająco liczną flotą
> aby wypełnić ten buspas taką liczbą pojazdów, aby całkowita
> realna przepustowość przewyższyła istniejący *) pas dla samochodów.
> Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
> Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
> inaczej jest to marnowanie miejsca.
>
> *) Istniejący - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed
> zrobieniem
> buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych
> pasach
> są powiększone, to pomiar ich przepustowości nie odzwierciedla tego, co
> by było
> bez buspasa.
Żeś walnął teorię wymyśloną na prędce...
Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowość na danym
odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM
polityki transportowej miasta zmierzającej do ograniczenia ruchu
samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jakości zbiorkomu:
buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor,
koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe,
zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla
kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w
centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej
łączące to wszystko P+R na peryferiach.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
14. Data: 2010-11-30 19:10:21
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: Excite <n...@n...pl>
W dniu 28.11.2010 21:20, Jaroslaw Berezowski pisze:
> Ale to jest racjonalna metoda,
To jest metoda która uderza w najbiedniejszych a dla majątnych jest
czymś bez znaczenia. Nadal będą korki i zapchane miejsca parkingowe ale
zaczną się one składać z nowszych, droższych samochodów prowadzonych
przez bogatszych kierowców. Zresztą za co tu płacić skoro wszelkie
niezbędne opłaty aby poruszać się po drogach publicznych wraz z
parkingami publicznymi są już wliczone w niemały koszt paliwa. Każda
dodatkowa opłata to zwykłe legalne bandyctwo.
-
15. Data: 2010-11-30 20:07:24
Temat: Re: kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: ptoki <s...@g...com>
On 27 Lis, 22:43, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
> LEPEK napisal:
>
> > Zmniejszenie korków poprzez ułatwienie transportu z jednej strony
> > (komunikacja miejska) i podniesienie kosztów z drugiej (opłaty za wjazd
> > do centrum) - na to wpadnie nawet gimnazjalista.
> > Ja w tym artykule nie widzę nic ani nowatorskiego, ani kontrowersyjnego.
>
> W polskich warunkach skończy się wyłącznie na wprowadzeniu opłat.
> Komunikacja zbiorowa pozostanie taka jak zwykle, czyli denna.
> Wprowadzenie opłat odbędzie szybko i sprawnie, bo zasili wiecznie
> głodne budżety.
>
Misie kochane. Zbior kom jest w wawie tak kiepski ze nawet za darmo
sie kierowcow nie daje do niego wciagnac:
Czy dzisiejsza akcja powiodła się w Warszawie?
- O godzinie 15.30 mieliśmy około 130 dowodów rejestracyjnych
sprawdzonych w komunikacji miejskiej. Godziny szczytu dopiero się
zaczęły, więc możemy przewidzieć, że wynik będzie dużo lepszy. na
razie jest to wynik podobny, jak w ubiegłym roku.
http://www.rdc.pl/index.php?/pol/artykuly__2/gosc_rd
c/igor_krajnow_ztm
Gdzie sjeszcze widzialaem link gdzie Pan niedorzecznik stwierdzal ze z
okazji dnia bez samochodu nie uruchomiono dodatkowych autobusów bo nie
przewiduja zwiekszonego popytu.
Czyli standard, gnieccie sie leszcze w puszkach ZTM-u....
-
16. Data: 2010-11-30 23:41:22
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
LEPEK napisal:
> Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowość na danym
> odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM
> polityki transportowej miasta zmierzającej do ograniczenia ruchu
> samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jakości zbiorkomu:
> buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor,
> koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe,
> zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla
> kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w
> centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej
> łączące to wszystko P+R na peryferiach.
Ech, socjalizm kwitnący. Jakby ten zbiorkom był tak śliczny, jak go opisujesz,
to żaden normalny człowiek nie pchałby się własnym samochodem do centrum, bo
byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'
sztucznie te samochody, co?
--
Pozdrawiam,
Jacek
-
17. Data: 2010-12-01 10:07:25
Temat: Re: kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 30 Nov 2010 11:07:24 -0800 osobnik zwany ptoki
wystukał:
> On 27 Lis, 22:43, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
>> LEPEK napisal:
>>
>> > Zmniejszenie korków poprzez ułatwienie transportu z jednej strony
>> > (komunikacja miejska) i podniesienie kosztów z drugiej (opłaty za
>> > wjazd do centrum) - na to wpadnie nawet gimnazjalista. Ja w tym
>> > artykule nie widzę nic ani nowatorskiego, ani kontrowersyjnego.
>>
>> W polskich warunkach skończy się wyłącznie na wprowadzeniu opłat.
>> Komunikacja zbiorowa pozostanie taka jak zwykle, czyli denna.
>> Wprowadzenie opłat odbędzie szybko i sprawnie, bo zasili wiecznie
>> głodne budżety.
>>
> Misie kochane. Zbior kom jest w wawie tak kiepski ze nawet za darmo sie
> kierowcow nie daje do niego wciagnac:
specjalnym zwolennikiem zbiorkomu nie jestem ale jak ktoś pieprzy takie
głupoty to mi się nóż otwiera. Może pojeździj trochę po świecie i zobacz
jak tam działa. I nie musisz jechać do GOPu. Naraz okaże się, żę
warszawski jest sprawny i prosty w używaniu.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
18. Data: 2010-12-01 10:34:13
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: "Eli" <e...@w...pl>
Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
news:id3uii$2t1$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Ech, socjalizm kwitnący. Jakby ten zbiorkom był tak śliczny, jak go
> opisujesz,
> to żaden normalny człowiek nie pchałby się własnym samochodem do centrum,
> bo
> byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'
> sztucznie te samochody, co?
Gdyby _każdy_ poszedł do roboty piechotą, to nie byłoby żadnego korka,
żadnego wypadku, smrodu, hałasu itp. Gdyby _każdy_ pojechał na rowerze, też
by nie było korka, może jakiś mały wypadek by się trafił ;) i wszyscy szybko
by się znaleźli u celu. Gdyby _każdy_ pojechał zbiorkomem (mowa o
podstawieniu tylu pojazdów, aby _każdy_ miał miejsce siedzące), to już
trochę by się ruch zwiększył, ale nadal nie byłoby korków i każdy dojechałby
wszędzie migiem.
Natomiast gdyby _każdy_ chciał jechać autem (nawet Ci, którzy teraz chodzą z
obuwia i jeżdzą autobusem), to nikt by nigdzie nie dojechał. Zanim byś
wyjechał z korka, to już by było po robocie i pewnie byłbyś zwolniony. No
chyba że szef też by nie dojechał. :D Poza tym trzeba by było wyburzyć pół
miasta pod dodatkowe pasy ruchu i parkingi.
I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy
szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem. Bo jak jeszcze oni się
przesiądą do auta, to już w ogóle wszystko stanie.
--
pzdr, Eli
-
19. Data: 2010-12-01 16:03:48
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: SW3 <s...@p...fm>
Dnia 30-11-2010 o 09:44:58 LEPEK <n...@n...net> napisał(a):
> z drugiej utrudnienia dla kierowców
W końcu ktoś ze zwolenników buspasów napisał to otwarcie.
"Zbiorkom nie jest najlepszą metodą komunikacji? Wprowadźmy odpowiednie
szykany dla innych to będzie." ;)
--
SW3
----
"Trudniej jest nie dać rządzić sobą niż rządzić innymi."
/Franciszek de La Rochefoucaul
-
20. Data: 2010-12-01 23:05:53
Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
Eli napisal:
> I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy
> szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem.
Na szacunek to trzeba sobie zasłużyć ;)
A na razie nieoświetlonych batmanów i lemingów pchających się pod maskę
żadnym szacunkiem nie dażę.
--
Pozdrawiam,
Jacek