  • 11. Data: 2010-11-28 21:20:00
    Temat: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:43:14 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > W polskich warunkach skończy się wyłącznie na wprowadzeniu opłat.
    > Komunikacja zbiorowa pozostanie taka jak zwykle, czyli denna.
    > Wprowadzenie opłat odbędzie szybko i sprawnie, bo zasili wiecznie głodne
    > budżety.
    Ale to jest racjonalna metoda, lepsza od arbitralnego zakazu wjazdu, bo w
    razie potrzeby mozesz wjechac. Podnosic te oplaty do osiagniecia punktu,
    w ktorym liczba pojazdow spadnie do wartosci krytycznej korkogennej.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2010-11-29 11:53:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-27 11:16, Eli pisze:

    > Buspas - choć nielubiany przez kierowców - będzie pojawiał się coraz częściej,
    choćby z uwagi na to, że autobus przegubowy zabiera średnio 180 pasażerów, zastępując
    120 jadących obok aut.

    Z samego porównania liczy pasażerów na pojazd nic nie wynika.

    Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczająco liczną flotą
    aby wypełnić ten buspas taką liczbą pojazdów, aby całkowita
    realna przepustowość przewyższyła istniejący *) pas dla samochodów.
    Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
    Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
    inaczej jest to marnowanie miejsca.

    *) Istniejący - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed zrobieniem
    buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych pasach
    są powiększone, to pomiar ich przepustowości nie odzwierciedla tego, co by było
    bez buspasa.

  • 13. Data: 2010-11-30 09:44:58
    Od: LEPEK <n...@n...net>

> [...]
    > pasach
    > są powiększone, to pomiar ich przepustowości nie odzwierciedla tego, co

    Żeś walnął teorię wymyśloną na prędce...

    Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowość na danym
    odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM
    polityki transportowej miasta zmierzającej do ograniczenia ruchu
    samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jakości zbiorkomu:
    buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor,
    koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe,
    zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla
    kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w
    centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej
    łączące to wszystko P+R na peryferiach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2010-11-30 19:10:21
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 28.11.2010 21:20, Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Ale to jest racjonalna metoda,

    To jest metoda która uderza w najbiedniejszych a dla majątnych jest
    czymś bez znaczenia. Nadal będą korki i zapchane miejsca parkingowe ale
    zaczną się one składać z nowszych, droższych samochodów prowadzonych
    przez bogatszych kierowców. Zresztą za co tu płacić skoro wszelkie
    niezbędne opłaty aby poruszać się po drogach publicznych wraz z
    parkingami publicznymi są już wliczone w niemały koszt paliwa. Każda
    dodatkowa opłata to zwykłe legalne bandyctwo.

  • 15. Data: 2010-11-30 20:07:24
    Temat: Re: kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Lis, 22:43, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > Komunikacja zbiorowa pozostanie taka jak zwykle, czyli denna.
    > Wprowadzenie opłat odbędzie szybko i sprawnie, bo zasili wiecznie

    Misie kochane. Zbior kom jest w wawie tak kiepski ze nawet za darmo
    sie kierowcow nie daje do niego wciagnac:

    Czy dzisiejsza akcja powiodła się w Warszawie?

    - O godzinie 15.30 mieliśmy około 130 dowodów rejestracyjnych
    sprawdzonych w komunikacji miejskiej. Godziny szczytu dopiero się
    zaczęły, więc możemy przewidzieć, że wynik będzie dużo lepszy. na
    razie jest to wynik podobny, jak w ubiegłym roku.

    http://www.rdc.pl/index.php?/pol/artykuly__2/gosc_rd
    c/igor_krajnow_ztm

    Gdzie sjeszcze widzialaem link gdzie Pan niedorzecznik stwierdzal ze z
    okazji dnia bez samochodu nie uruchomiono dodatkowych autobusów bo nie
    przewiduja zwiekszonego popytu.

    Czyli standard, gnieccie sie leszcze w puszkach ZTM-u....

  • 16. Data: 2010-11-30 23:41:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    LEPEK napisal:
> [...]
    > kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w
    > centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej

    Ech, socjalizm kwitnący. Jakby ten zbiorkom był tak śliczny, jak go opisujesz,
    to żaden normalny człowiek nie pchałby się własnym samochodem do centrum, bo
    byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'
    sztucznie te samochody, co?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-12-01 10:07:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 30 Nov 2010 11:07:24 -0800 osobnik zwany ptoki
    wystukał:

    > Misie kochane. Zbior kom jest w wawie tak kiepski ze nawet za darmo sie
    > kierowcow nie daje do niego wciagnac:

    specjalnym zwolennikiem zbiorkomu nie jestem ale jak ktoś pieprzy takie
    głupoty to mi się nóż otwiera. Może pojeździj trochę po świecie i zobacz
    jak tam działa. I nie musisz jechać do GOPu. Naraz okaże się, żę
    warszawski jest sprawny i prosty w używaniu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2010-12-01 10:34:13
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    > bo
    > byłoby to zwyczajnie niewygodne. Ale że nie jest, to trzeba 'uniewygodnić'

    Gdyby _każdy_ poszedł do roboty piechotą, to nie byłoby żadnego korka,
    żadnego wypadku, smrodu, hałasu itp. Gdyby _każdy_ pojechał na rowerze, też
    by nie było korka, może jakiś mały wypadek by się trafił ;) i wszyscy szybko
    by się znaleźli u celu. Gdyby _każdy_ pojechał zbiorkomem (mowa o
    podstawieniu tylu pojazdów, aby _każdy_ miał miejsce siedzące), to już
    trochę by się ruch zwiększył, ale nadal nie byłoby korków i każdy dojechałby
    wszędzie migiem.

    Natomiast gdyby _każdy_ chciał jechać autem (nawet Ci, którzy teraz chodzą z
    obuwia i jeżdzą autobusem), to nikt by nigdzie nie dojechał. Zanim byś
    wyjechał z korka, to już by było po robocie i pewnie byłbyś zwolniony. No
    chyba że szef też by nie dojechał. :D Poza tym trzeba by było wyburzyć pół
    miasta pod dodatkowe pasy ruchu i parkingi.

    I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy
    szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem. Bo jak jeszcze oni się
    przesiądą do auta, to już w ogóle wszystko stanie.

    --
    pzdr, Eli

  • 19. Data: 2010-12-01 16:03:48
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-11-2010 o 09:44:58 LEPEK <n...@n...net> napisał(a):

    > z drugiej utrudnienia dla kierowców

    W końcu ktoś ze zwolenników buspasów napisał to otwarcie.

    "Zbiorkom nie jest najlepszą metodą komunikacji? Wprowadźmy odpowiednie
    szykany dla innych to będzie." ;)

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2010-12-01 23:05:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Eli napisal:
    > I kto tu najbardziej 'uniewygadnia'? Pieszych, rowerzystów i zbiorkom należy
    > szczególnie szanować, nawet jak się jedzie autem.

    Na szacunek to trzeba sobie zasłużyć ;)

    A na razie nieoświetlonych batmanów i lemingów pchających się pod maskę
    żadnym szacunkiem nie dażę.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek