eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
  • Date: Tue, 30 Nov 2010 09:44:58 +0100
    From: LEPEK <n...@n...net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [pr] kij w mrowisko ;) - "Transport miejski, głupcze"
    References: <icqlpb$f60$1@news.onet.pl> <id00mp$cm4$1@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <id00mp$cm4$1@news2.ipartners.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 195.95.235.235
    Message-ID: <4cf4b9b0$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1291106736 195.95.235.235 (30 Nov 2010 09:45:36 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 36
    X-Authenticated-User: drapoltrading.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329673
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-29 11:53, Jakub Witkowski pisze:

    > Ważne jest, czy aby MPK dysponuje wystarczająco liczną flotą
    > aby wypełnić ten buspas taką liczbą pojazdów, aby całkowita
    > realna przepustowość przewyższyła istniejący *) pas dla samochodów.
    > Oraz czy znajdzie się tylu chętnych pasażerów.
    > Dopiero po 2x TAK jest sens wyznaczać tor dla autobusów,
    > inaczej jest to marnowanie miejsca.
    >
    > *) Istniejący - czyli dla pomiar musiałby być wykonany jeszcze przed
    > zrobieniem
    > buspasu. Bo post factum, jak już buspas istnieje a korki na pozostałych
    > pasach
    > są powiększone, to pomiar ich przepustowości nie odzwierciedla tego, co
    > by było
    > bez buspasa.

    Żeś walnął teorię wymyśloną na prędce...

    Przy wyznaczaniu buspasów nie chodzi li tylko o przepustowość na danym
    odcinku. Buspas powinien być (choć często nie jest - to fakt) ELEMENTEM
    polityki transportowej miasta zmierzającej do ograniczenia ruchu
    samochodów w centrum. Z jednej strony polepszenie jakości zbiorkomu:
    buspasy, trambuspasy, gęstsze rozkłady, nowe linie, lepszy tabor,
    koordynacja rozkładów, tanie i łatwe w zakupie bilety okresowe,
    zadaszone przystanki i węzły przesiadkowe...; z drugiej utrudnienia dla
    kierowców: buspasy, opłaty za wjazd do centrum, opłaty za parkowanie w
    centrum, zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w centrum a z trzeciej
    łączące to wszystko P+R na peryferiach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: