  • 1. Data: 2009-02-20 12:29:57
    Temat: pozycjonowanie warstw dla poczatkujacego
    Od: javier <k...@g...com>

    Witam

    Mam problem z pozycjonowaniem warstw, jestem poczatkujacy w te klocki,
    poczytalem troche na ten temat w sieci i juz mniej wiecej wiem co mam
    robic.

    Mam taki schemat strony:
    http://img6.imageshack.us/img6/503/10545054aq8.jpg

    Gdyby strona miala byc wyrownana do lewej, to nie byloby problemu, bo
    kazda z warstw z serii div1, div2... mialaby konkretna pozycje
    (position: absolute; top: x; left:y)...

    Jednak problem jest taki, ze nie wiem jak ukladac poszczegolne warstwy
    jesli szare tlo chcialbym miec wycentrowane.

    Teoretycznie zakladam, ze mam te warstwy we wnetrzu poukladac
    relatywnie do warstwy szarej - ale uzywanie position: realtive chyba
    mi nie wychodzi :(

    I jeszcze jedna rzecz.
    Czy to zle jesli ulozylbym cala strone (dla kazdej warstwy div1, 2
    itd) dajac kazdej z nich osobna klase w css? (chyba tylko tak
    potrafie) Czy powinienem raczej uzywac tych identyfikatorow z # (#div1
    #div2), a parametry ogolne nadac do glownego diva w klasie?

    Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki od bardziej doswiadczonych od
    mnie.

    J.

  • 2. Data: 2009-02-20 12:52:36
    Temat: Re: pozycjonowanie warstw dla poczatkujacego
    Od: yew <y...@q...dude>

    javier pisze:
> [...]
    >
    > Jednak problem jest taki, ze nie wiem jak ukladac poszczegolne warstwy
    > jesli szare tlo chcialbym miec wycentrowane.

    Obejmij wszystkie warstwy w jeden element, nadaj mu szerokość i
    wyśrodkuj ten element.

    > Teoretycznie zakladam, ze mam te warstwy we wnetrzu poukladac
    > relatywnie do warstwy szarej - ale uzywanie position: realtive chyba
    > mi nie wychodzi :(

    Nie używaj relative ani absolute w przypadku tworzenia głównych
    elementów layoutu. To nie projekt graficzny gdzie masz co do piksela
    podane wysokości i szerokości. O ile szerokość możesz sobie sam ustalić
    to nie wiesz nigdy ile treści będzie wewnątrz (czyli jaka musi być
    wysokość aby pomieścić tą treść).

    Próbuj konstruować bardziej tak:
    1. Najpierw DIV1
    2. Potem mamy kolumnowy layout więc opakowujesz 2,3,4 w DIV a w środku
    układasz kolumny za pomocą float
    3. Potem znowu pod spodem DIV 5
    itd.

    Uprzedzając pytanie: "Jak zrobić żeby 2,3,4 miały taką samą wysokość"
    Nie da rady nadać height 100%, można to obejść na wiele sposobów w
    zależności od projektu graficznego. Poszukaj w sieci o 3 kolumnowych
    layoutach.

> [...]
    > potrafie) Czy powinienem raczej uzywac tych identyfikatorow z # (#div1
    > #div2), a parametry ogolne nadac do glownego diva w klasie?

    Ja bym użył id w tym przypadku. Id sugeruje, że nie istnieje inny taki
    element (nie może być 2 takich samych elementów o takim samym id), a w
    tym przypadku to są części strony i każda z nich jest inna (czyli np

    Klasy służą głównie do nadawania właściwości elementom powtarzalnym, np
    nagłówkom, listom, linkom itd. w różnych częściach serwisu.

    --
    yew