eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[poszukuje] terminal - czytnik kart zbliżeniowych + skaner kodów kreskowych[poszukuje] terminal - czytnik kart zbliżeniowych + skaner kodów kreskowych
    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [poszukuje] terminal - czytnik kart zbliżeniowych + skaner kodów
    kreskowych
    Date: Tue, 31 Aug 2010 09:56:34 +0200

    Witam
    Może ktoś z Was spotkał się z terminalem potrafiącym czytać karty
    zbliżeniowe(mifare albo unique, ale to mniej ważne, z tym mogę się
    dostosować), dodatkowo do tego terminala powinna być możliwość zapięcia
    skanera kodów kreskowych, takiego na RS232. Jak by miał on kilka
    programowalnych przycisków i/lub wejść/wyjść cyfrowych to by było super.

    Już wyjaśniam do czego ten terminal..
    Pracownik zaopatrzony w imienną kartę zbliżeniową, oraz kartką z kodem
    kreskowym(np zamówieniem, zleceniem) skanuje swoją kartę, skanuje kod
    kreskowy ze zlecenia i tym samym rejestruje czas rozpoczęcia pracy nad
    danym zleceniem. Po skończonej pracy znowu się odbija kartą, skanuje ten
    bądź inny kod, naciska odpowiednio zaprogramowany przycisk, czy
    cokolwiek co dany terminal będzie potrafił zrobić aby zasygnalizować
    koniec pracy nad zleceniem.

    To w jaki sposób zdarzenia z terminala będą pobierane do bazy i co się z
    nimi dalej będzie działo jest mniej istotnym problemem, zakładam że
    terminal wyposażony w takie funkcjonalności będzie miał jakiś
    cywilizowany sposób komunikacji ze światem.

    Głównie zależy mi na możliwości powiązania trzech danych - data/godzina,
    pracownik, zeskanowany numer.

    To że takie terminale są to wiem, lecz producentami tych o których wiem
    są nasi koledzy z zachodniej granicy, albo z za wielkiej wody, a co za
    tym idzie cena ich też jest zachodnia:|

    Na runku jest również mnóstwo terminali produkcji chińskiej, lecz
    ograniczają się one głównie do rejestracji samego pracownika(RCP).
    Niektóre mają możliwość wprowadzenia z klawiatury jakiejś dodatkowej
    danej, ale to niestety odpada, konieczna jest możliwość zapięcia
    czytnika kodów kreskowych.
    Większość terminali jest wyposażona w porty RS232, ale głównie do
    komunikacji ze światem, skanera tam zapiąć nie idzie:| Problem jest więc
    natury programistycznej, bo technicznie terminale były by w stanie temu
    podołać.

    Interesują mnie urządzenia proste w obsłudze, tak zwane idioto odporne -
    wyświetlacz, ze dwa przyciski i tyle, (choć to nie jest warunek konieczny).

    Jeżeli jest jakaś firma, która produkuje takie terminale, ma w ofercie
    platformę sprzętową potrafiącą podołać takiemu zastosowaniu, oraz jest w
    stanie dostosować oprogramowanie do moich potrzeb również byłbym tym
    zainteresowany.

    Z góry dziękuje za zainteresowanie oraz wszelką okazaną pomoc.
    Pozdrawiam
    Rafał