  • 11. Data: 2009-03-06 23:30:02
    Temat: Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 5 Mar, 18:43, "Artur" <z...@o...pl> wrote:
    > poszukuje schematu albo jeszcze chetniej kitu (gotowego lub do zlozenia)
    > wzmacniacza audio spelniajacego ponizsze kryteria:
    > (...)

    Wymagania jak dla typowej kostki samochodowej, a jedną z najprostszych
    jest TDA1554 - albo 4x11, albo 2x22W. W wersji mostkowej minimum
    elementów - 2200uF na zasilaniu, ze 200n na wejście sygnału i
    kilkadziesiąt/kilkaset uF + rezystor do 14 nogi układu - układ włączy
    się bez trzasku w głośniku. Do regulacji potencjometr głośności, a
    wysokie/niskie najlepiej na jakimkolwiek wzmacniaczu operacyjnym
    (jeśli zasilanie ma być pojedyncze to najłatwiej na LM358 - podwójny,
    obudowa DIP8, napięcie zasilania pojedyncze lub symetryczne).
    Nie wiem czy którakolwiek kostka o mniejszej mocy (chciałeś 2x5W)
    zadowoli się mniejszą ilością elementów niż TDA1554.

    Co do kitów - na pewno AVT ma w swojej ofercie kit na TDA1554 (i na
    kilku podobnych kostkach o zbliżonej bądź mniejszej mocy) - przejrzyj
    ich sklep: http://tinyurl.com/983j9z .

  • 12. Data: 2009-03-08 19:41:46
    Od: emil <e...@g...com>

    > najfajniejszy z tych, ktore znalazlem jest ten:
    > http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/42436/wzmacniacz+mo
    cy+z+regulacja+barwy+-+zestaw+do+samodzielnego+monta
    zu.html

    > gdyby tylko byl troche tanszy, nie musi miec takiej mocy i czterech
    > kanalow...
    > wzmacniacz ma byc schowany pod deska w aucie a starego radia nigdzie nie
    > upchne...

    I to akurat jest najprostsze rozwiązanie, zmień radiator na
    mniejszy/tda_na_płasko to upchniesz. Przy jednej sztuce z ceną i tak
    niżej nie zejdziesz.