  • 1. Data: 2009-03-05 14:11:57
    Temat: [OT] Kłopoty z drukowaniem na hp lj4plus(do termotransferu)
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Witam!
    Posiadam w/w drukarkę i o ile tekst i grafikę drukuje nieźle, to pola
    czarnego koloru już niekoniecznie, myślałem że to przez regenerowane
    tonery, ale kupiłem toner xeroxa i jest to samo.
    Zadrukowana strona przyłożona do monitora(jasność na maxa) wygląda tak:

    Mały plik (640x480 ok. 90kB)
    http://www.wrzuta.pl/obraz/m51ZNil5L8/
    Duży plik (1600 x 1200 ok. 650kB)
    http://www.wrzuta.pl/obraz/42Wsd5P3mx/
    Czym to może być spowodowane? Zabrudzona optyka, a może jednak toner
    lipny?
    P.S. Gęstość tonera ustawiona na maxa tzn. 5, economode wyłączony.

    Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2009-03-05 14:54:21
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl> wrote in message

    > Czym to może być spowodowane? Zabrudzona optyka, a może jednak toner
    > lipny?
    > P.S. Gęstość tonera ustawiona na maxa tzn. 5, economode wyłączony.

    zakurzona soczewka lub lustra laser-skanera, zakurzone lustro rzucające
    wiązkę na bęben, brudna rolka transferowa

    zacznij diagnostykę w kolejności 2, 1, 3

  • 3. Data: 2009-03-05 19:17:36
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2009 15:54:21 +0100, d530 napisał(a):
    > zakurzona soczewka lub lustra laser-skanera, zakurzone lustro rzucające
    > wiązkę na bęben, brudna rolka transferowa
    >
    > zacznij diagnostykę w kolejności 2, 1, 3

    Przetarłem na sucho, wszystko oprócz lasera i jest jakaś poprawa, ale
    niewielka(inaczej rozłożone prześwity). Jedna z soczewek była jakby
    przydymiona. Czym to najjepiej przetrzeć na mokro, soczewki są plastikowe
    więc zwykły spirytus który mam w domu odpada.

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 4. Data: 2009-03-05 19:21:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Bo(o)t_manager <b...@W...wp.pl> wrote:

    > przydymiona. Czym to najjepiej przetrzeć na mokro, soczewki są
    > plastikowe więc zwykły spirytus który mam w domu odpada.

    Spirytus plastiku nie uszkodzi, ale zamiast zwykłego radziłbym
    uzyc Izopropanolu.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-05 21:37:30
    Od: "d530" <d...@p...com>

> [...]

    > przydymiona. Czym to najjepiej przetrzeć na mokro, soczewki są plastikowe
    > więc zwykły spirytus który mam w domu odpada.

    Płatki kosmetyczne zwilżone wodą destylowaną z dodatkiem izopropanolu ca.
    10-25% - to do przemycia.

    Gdy "zapanuje czystość" przetrzyj płatkiem kosmetycznym zwilżonym wodą
    destylowaną ze śladową ilością płynu antystaycznego.
    Ostatnie przetarcie to zebranie nadmiaru cieczy w sposób j.w. ale z płatkiem
    "odciśniętym" prawie do sucha.

    Podobnie wyczyść wirujące lustro.

    Te elementy laser-skanera z biegiem czasu oblepiają się kurzem, płyn
    antystatyczny proces spowalnia.

    PS - co masz na myśli pisząc laser ?

  • 6. Data: 2009-03-06 07:10:23
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2009 22:37:30 +0100, d530 napisał(a):

    > "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl> wrote in message
    [ciach]
    > PS - co masz na myśli pisząc laser ?

    Sam laser, on jest w metalowej obudowie i dziurka taka mała jest, że
    niczym tam nie mogłem się dostać, a nie chcę nic popsuć.

    Te płatki to już są nasączone izopropanolem? Czy samemu trzeba coś
    wykombinować...

    Pozdrowienia
    Bo(o)t_manager

  • 7. Data: 2009-03-06 15:56:23
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Sam laser, on jest w metalowej obudowie i dziurka taka mała jest, że
    > niczym tam nie mogłem się dostać, a nie chcę nic popsuć.

    Samego lasera nie ruszasz. Trzeba wymyć wirujące lustro oraz wyjściową
    soczewkę (plastik o dł. kilku cm). Mycie po otwarciu laser-skanera.

    > Te płatki to już są nasączone izopropanolem? Czy samemu trzeba coś
    > wykombinować...

    Babskie płatki kosmetyczne. Nasączasz izopropanolem samodzielnie.

  • 8. Data: 2009-03-07 19:15:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-06 16:56:23 +0100, "d530" <d...@p...com> said:

    > Babskie płatki kosmetyczne. Nasączasz izopropanolem samodzielnie.

    Niektóre, a może większość takich płatków zostawina drobne bawełniane
    nitki... Może trzeba by było rozejrzeć się za bezpyłowymi,
    syntetycznymi. Ale to już nie w kosmetycznym.

    --
    DJ