eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplaca
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 521

  • 21. Data: 2015-11-22 16:11:50
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>


    > I nic prostszego jednoznacznie wykazać celowość działań, gdy sprawa
    > zostanie wykryta. A w takiej sytuacji nawet dużą firmę łatwo puścić
    > z torbami.

    Nikt nikomu nie może kazać stosować podzespołów, które mają trwałość
    większą niż producent chce. Ani nie może mu kazać instalować je tak, aby
    zmniejszać awaryjność.


    W przypadku Volkswagena dużo im już z toreb wyjęto, dno
    > zaczęło prześwitywać. Takich metod wszyscy starają się unikać.
    > Zwłaszcza teraz.

    Zwłaszcza Samsung, Apple i inni :)

    > W branży drukarek normą jest standardowy dupochron -- "dbamy o jakość
    > wydruku, więc blokujemy urządzenie gdy jest ona zagrożona; po co
    > marnować papier, to nieekologiczne".

    chociażby.


  • 22. Data: 2015-11-22 16:12:37
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 15:21:54 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > Właśnie w tym problem, że wielu projektantów jest po prostu
    > niezorientowanych w tych sprawach i robią zwyczajne błędy, które Ty
    > interpretujesz jako celowe działanie.

    gdy produkt jest niszowy, niskoseryjny moge w to wierzyc. Ale w przypadku wielkich
    producentów którzy optymalizują produkcje w sposób prefekcyjny i o jednego centa na
    urzadzeniu walczą to w takie błędy ja nie wierze. Zwlaszcza ze te "zdobycze" techniki
    stosunkowo niedawno sie pojawily.

    >
    > > Czekam kiedy unia, nich sie cholera raz przyda, nakaze dac gwarancje na
    > > sprzet 10letnią, z pełnym dostepem czesci zamiennych i ich ceną okresloną
    > > na nie wiecej niz 30% ceny produktu.
    >
    > Ale wiesz, że za tą gwarancję zapłacisz kupując nowy produkt czy nie wiesz?
    > Efekt będzie tylko taki, że wiele ludzi zacznie kupować droższe rzeczy
    > online, ze sklepów spoza Unii.

    chyba chciales napisac "tansze" z chin. Jesli pralka kosztuje 1200zł i działa
    powiedzmy ze 3lata to ja moge zaplacic 2000 ale miec gwarancje 10letnią i jeszcze
    bede do przodu.
    Czemu ma wiecej kosztowac? Nie z powodu lepszych czesci - producenci gdy przestaną
    tylko psuc mogliby sprzedawac dlugotrwale urzadzenie w tych samych cenach. Ale skala
    produkcji bedzie mniejsza zatem marża powinna byc wieksza i ja sie na to zgadzam bo i
    tak bede do przodu.
    No i bedzie to ekologiczne jak cholera - tyle ze tym sie unia przejmuje najmniej mimo
    geby pełnej takich haseł.


    b.


  • 23. Data: 2015-11-22 16:18:17
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 15:30:09 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > pralka zepsuła zaraz po gwarancji bo klient przyjdzie kupić nową i zarobimy
    > więcej" się nie zgodzę, bo to jest strategia nielogiczna. Nie wiem jak Ty,
    > ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od zakupu pralka
    > Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie krzywdę i kupiłby
    > następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga lub LG.

    ta logika bierze w łeb gdy wszyscy producenci robia tak samo. Zatem co robie gdy sie
    popsuje? Kupuję najtanszą dowolnego producenta. Ale gdyby pojawil sie taki z 10letnia
    gwarancją to kupie drożej u niego.

    > Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
    > "serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
    > innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
    > trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej, aby przy kolejnej rotacji sprzętu
    > zadowolony z produktu klient nie poszedł do konkurencji!

    Gdy sprzet jest trwaly i niezawodny to klient nigdzie nie pojdzie. A tak to ci z LG
    kupią simensa, ci co mieli simensa kupią boscha, a obrazeni na bocha kupia LG. Po co
    psuc takie samonakrecajacy sie biznes?


    b.


  • 24. Data: 2015-11-22 16:20:18
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: b...@g...com

    użytkownik Pszemol napisał:

    > Nic prostszego również wykryć tego typu działanie producenta.
    > I wystawić mu sprawę w sądzie. I ją wygrać.


    Poprzesz to przykładami wygranych spraw?
    Komuś się chce? Pójdziesz do sądu z jakąś ekspertyzą?
    Nawet jak wygrasz, to co? Zrobią niepsujący się sprzęt
    przez 10lat, droższy od konkurencji i dostana po tyłku
    dwa razy.

    Jeszcze zależy o czym mowa, kliencie co kupuje
    niemiecka automatykę co ma chodzić 10 lat,
    czy kliencie z allegro co klika najtańsze.


  • 25. Data: 2015-11-22 16:22:17
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>


    > No a jednak przechwalasz się, że brałbyś w tym udział jako producent.
    > Przyznajesz się, że współpracowałbyś przy przestępstwie/oszustwie.

    Na razie nie muszę się tłumaczyć, bo nie wdrożyłem :)
    A czy bym wdrażał ? Zasadniczo - ja nie sprzedaję tego co produkuję
    przeważnie.

    Ja wykonuję zamówienie. Czy producent broni powinien odmówić jej
    produkcji, bo służy do zabijania ? Nie wiem.
    Na razie cieszę się, że nie musiałem takiego zlecenia zrobić.

    > Bozia?
    W Polsce to jest tzw. Siła Wyższa, jeśli wolisz :)



    > Nic prostszego również wykryć tego typu działanie producenta.
    > I wystawić mu sprawę w sądzie. I ją wygrać. I dostać wraz z innymi
    > klientami których się skrzyknie do kupy masowe odszkodowania.
    > Tylko krótkowzroczny producent typu "dziura w ścianie",
    > "dwuosobowa firma w garazu" zdecydować się może na taką głupotę.

    Nie sądzę. Nawet - z pewnością nie.
    Odszkodowanie być może - ale nie ode mnie, tylko od tego, kto to
    sprzedaje. Ja realizuję zamówienie. Dopóki spełniam normy, wymogi
    bezpieczeństwa itp. - nie moja sprawa, co i jak realizuje urządzenie.

    > Z własnego doświadczenia wiem, że to niezawodne urządzenia.
    > Żadna z moich drukarek atramentowych nie padła po gwarancji.
    > A miałem tych drukarek sporo, od pierwszej HP InkJet 500 czy 550.
    > Kiedy to było??? Chyba w 1995 roku? A może nawet wcześniej?

    No to może koledzy z grupy się wypowiedzą, jaka jest statystyka.
    Bo ja nawet nie zliczę drukarek, które porozbierałem na silniczni, bo
    nie było sensu naprawiać.

    Jedna nadal stoi (Brother) - padła literalnie 2-3 mce po gwarancji.
    A szkoda, bo była na tanie tusze, i dość ogólnie fajna.

    > Jednym słowem teorie spiskowe, ludzie gadają, krowy się nie doją
    > a kury jaj nie niosą...

    Tak tak, spiskowe :)
    Jak wszystko co nie pasuje do "mainstreamu", co nie ?


    >> Obejrzyj sobie parę dostępnych filmów chociażby o polityce Apple
    >> w tej dziedzinie (która parę razy oparła się o sąd , choćby w sprawie
    >> wbudowanych accu w kilku urządzeniach).
    >
    > To jest coś innego. To nie jest celowe POSTARZANIE.

    Nie ? Uniemożliwienie userowi korzystania z urządzenia, które padnie po
    określonej ilości ładowań baterii (zbliżonej do czasu gwarancji), choć
    spokojnie można by to zrobić - nie jest "planowanym postarzaniem" ?
    A czym ? Pewnie "planowaniem sprzedaży" ? :)

    > Dokładnie tak samo jest w laptopie Apple.
    > Wystarczy zapytać sprzedawcy: "Czy ten MacBook ma akumulator
    > wymienialny przez końcowego użytkownika?" odpowiedź "Nie.".
    > Gdzie tu jest jakieś oszustwo, albo potrzeba sprawy sądowej,
    > Twoim zdaniem?

    Różnica jest tak, że u mnie nie ma takiej możliwości, bo to jest
    specjalistyczne urządzenie, od którego może zależeć bezpieczeństwo
    ludzi, a nie elektroniczny gadżet dla każdego.








  • 26. Data: 2015-11-22 16:24:46
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>


    > Robi sie to tak by wygladalo na przypadek - typu zamontujmy kondensatory blizej
    grzejacych sie elementow itp

    i to jest w 100% legalne. Bo niby jak miało by nie być ?

    Oczywiście - zaszycie usterki w programie to chamstwo bezczelne.
    Ale już zjebutanie projektu albo użycie materiałów, które na 90% w
    określonym czasie szlag trafi - jest całkowicie "OK".

    Niestety zresztą.


  • 27. Data: 2015-11-22 16:29:13
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>


    > Właśnie w tym problem, że wielu projektantów jest po prostu
    > niezorientowanych w tych sprawach i robią zwyczajne błędy, które Ty
    > interpretujesz jako celowe działanie.

    Jesteś naiwny jak dziecko :)

    Oglądałem film dotyczący telewizorów samsunga.
    Kiedy na skutek masowych usterek kondensatorów telewizory padały po
    gwarancji , zgłaszano problem koncernowi żądając napraw.

    Które były możliwe - bo kondensatory były typowe.

    W reakcji Samsung zmienił projekt i zastosował kondensatory, które jak
    się zepsują, są nie do zdobycia.
    Akcja - reakcja.

    Gra idzie o miliony USD. Tu nie ma sentymentów.
    Oczywiście - nie wszyscy stosują takie metody - i są duże firmy, które
    nie stosują (albo mniej) celowego postarzania.



  • 28. Data: 2015-11-22 16:33:19
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    >> A w takiej sytuacji nawet dużą firmę łatwo puścić z torbami.
    >
    > Nikt nikomu nie może kazać stosować podzespołów, które mają trwałość
    > większą niż producent chce. Ani nie może mu kazać instalować je tak,
    > aby zmniejszać awaryjność.

    Nie każe. Ale nie jest to "taka sytuacja".

    >> W przypadku Volkswagena dużo im już z toreb wyjęto, dno zaczęło
    >> prześwitywać. Takich metod wszyscy starają się unikać. Zwłaszcza
    >> teraz.
    >
    > Zwłaszcza Samsung, Apple i inni :)

    Zrobili zegar, który każe się sprzętowi zepsuć kilka dni po grarancji?
    Ktoś im to wykazał? Nie wiem, może niektórzy tak *czasem* robili, ale
    teraz zwłaszcza powinni trząść portkami i pilnować, by w ich wyrobach
    tak jawnych wałków nie było.

    --
    Jarek


  • 29. Data: 2015-11-22 16:35:54
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-22 15:30, Pszemol wrote:
    [...]
    > Tego torta
    Dżizas... Tort - tortu, rower - roweru.

    > Tylko człowiek który nie przemyślał sobie problemu dogłębniej będzie
    > twierdził, że wygraną strategią jest produkować buble które zepsują
    > się w 25 miesiącu użytkowania. Nikt normalny nie pójdzie i nie kupi
    > takiej samej pralki która się mu właśnie zepsuła!
    No wiesz, to chyba normalna strategia chińskich producentów. A ludzie i
    tak kupują ten szajs. Ponieważ jest dobry bo tani. :-D


  • 30. Data: 2015-11-22 16:36:14
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 12:30, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > W dniu 2015-11-22 o 07:12, Pszemol pisze:
    >
    >> Tylko nie mów mi, ze wierzysz w te brednie w postarzanie
    >> i celowanie producenta na awarie po gwarancji... :-)
    >
    > A jak Ci powiem, że przy negocjowaniu ceny kompletacji i montażu płytek
    > firma upewniała się, że chodzi mi rzeczywiście o elektrolity long life,
    > a nie takie, które mają specjalnie krótki czas życia to uwierzysz?

    Te, mające specjalnie krótki czas życia były droższe?


    --
    pozdrawiam
    MD

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 50 ... 53


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: