  • 161. Data: 2015-11-23 19:26:54
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    ACMM-033 wrote:
    >Transformator miała zwijany z aluminiowej blachy IIRC.

    Aluminium wrednie sie utlenia na stykach.

    >Tylko widzisz, ci Inżynierowie nie zrobili sprzętu elektronicznego
    >sondy z unobtainium, tylko z elementów, jakie w 1977-N roku były
    >dostępne na półce. Zapewne niezwykle dokładnie sprawdzili każdy
    >opornik w autoklawach, ale co do zasady były to elementy mniej-więcej
    >standardowe. I dało się. To czemu dziś się nie da?

    Bo tych ukladow juz nikt nie robi, z braku zainteresowania ?
    O ile tam w ogole byly jakies uklady, a nie same tranzystory ... wtedy
    sie da :-)

    >To nie jest prymitywne urządzenie, wręcz przeciwnie. Tylko
    >głęboko przemyślane konstrukcyjnie. Tam jest komputer, rozmaite
    >analizatory i detektory Tego i Owego (TM), środki łączności.
    >To nie Sputnik. ;-)

    A i tak prymitywne :-)

    http://voyager.jpl.nasa.gov/faq.html

    Question: Can the Voyager imaging cameras be turned back on?
    Answer: It is possible for the cameras to be turned on, but it is not
    a priority for Voyager's Interstellar Mission. After Voyager 1 took
    its last image (the "Solar System Family Portrait" in 1990), the
    cameras were turned off to save power and memory for the instruments
    expected to detect the new charged particle environment of
    interstellar space. Mission managers removed the software from both
    spacecraft that controls the camera. The computers on the ground that
    understand the software and analyze the images do not exist anymore.
    The cameras and their heaters have also been exposed for years to the
    very cold conditions at the deep reaches of our solar system. Even if
    mission managers recreated the computers on the ground, reloaded the
    software onto the spacecraft and were able to turn the cameras back
    on, it is not clear that they would work.

    Nie ma lekko - im tez moze cos nie dzialac :-)

    >Załóżmy, że nie mogę -- mając dostęp mogę sobie wymieniać co roku
    >na nowy i całe wyzwanie bierze w łeb. W zasadzie warto to uogólnić
    >do wątku "jak zrobić układ elektroniczny, który zadziała za 100 lat",
    >ale nie wiem, czy macie ochotę na zabawę. ;-)

    >Bo mi do głowy z rzeczy trwałych przychodzą tylko termozłącza
    >i wzmacniacze magnetyczne, czyli technologicznie 19. wiek.

    Wzmacniacze magnetyczne wymagaja generatora ...

    J.

  • 162. Data: 2015-11-23 19:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    re wrote:
    >A Ty masz drogą pralkę i drogi odkurzacz? Bo ja marek Hoover i
    >Zelmer.
    >Najtańsze w sklepie nie były, ale nie przesadzajmy, łącznie
    >kosztowały
    >jakieś 2kPLN. Jak dla mnie to stosunkowo tanio.

    Zelmer to teraz made in China.
    A przy okazji np akcesoria nie pasuja ..

    >Przyjmijmy, że działam na zlecenie admirała Gwiezdnej Floty
    >i potrzebuję takiego zasilacza, by obronić galaktykę przed
    >atakiem złych kosmitów. Ograniczenia finansowe mnie nie dotyczą.
    >Klient jest, chce płacić, a Ty taki zasilacz zrobisz z...?

    No to niech klient placi ... za serwis co 5 lat :-)

    Po stu latach to trudno za cos gwarantowac, kamien pewnie zostanie (w
    dobrych warunkach), ale czy metale beda bez zmian ?
    Whiskersy to nie tylko w cynie ...

    A izolacja ? owijac bawelna ?

    J.

  • 163. Data: 2015-11-23 19:55:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

    > U nas pewnie nikomu się faktycznie nie będzie chciało. Ale w stanach
    > skrzyknąć się i zrobić pozew zbiorowy to żaden problem. Sądzę, że przy
    > podejrzeniach o celowe uszkadzanie sprzętu w takie działania przeciwko
    > producentowi włączyłoby się państwo.
    > ---
    > Gdzie Ty tu widzisz uszkadzanie ?! Jak rozumiem chodziło o to, by
    > przestał działać z upływem gwarancji

    Np. wspomniany moduł w oprogramowaniu mający jakoby powodować
    niewłaściwą pracę urządzenia po zadanym czasie.
    ---
    To nie uszkodzenie. Urządzenie nie zjarało się tylko przestało działać.

  • 164. Data: 2015-11-23 20:13:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Jak zbiła się na zimno to tak, ale rozgrzana rtęć od razu odparuje,
    > widziałeś ten film?:
    > https://www.youtube.com/watch?v=E2MNyUX3MPQ

    Scenę początkową kojarzę, więc pewnie widziałem. Czy to ten, w którym
    jakiś koleś się skarży, że omal nie umarł od wdychania oparów rtęci
    z *jednej* rozbitej lampy? Uważam dyrektywę żarówkową za głupią i
    szkodliwą. Ale walka z nią za pomacą kłamliwych argumentów jest jeszcze
    głupsza. Skutek może być taki, że ktoś mnie wsadzi do jednego worka
    razem ze specami od wybuchających parówek.

    > Z podobnych powodów co lutu ołowiowego, odpowiednio stosowany jest
    > bezpieczny.

    Bronię lutu ołowiowego i nie potrzeba mi do trego fanatyzmu. Wystarczą
    rzeczowe argumenty. A obrońcy azbestu? Ktoś ich traktuje poważnie?

    --
    Jarek

  • 165. Data: 2015-11-23 20:19:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Rownierz opieram sie na niemodnym medium: praca magisterska, jesli
    > dobrze pamietam 1996r (+- 1) na wydz. Geologii UW. Badana byla m.in.
    > Al. Zwirki i Wigury. Nazwiska autora nie pamietam, ale w czytelni z
    > pewnoscia jest. Niewiele pozniej przestawano stosowac czteroetylek
    > olowiu.

    Pod wspomnianymi wcześniej kwitami podpisały się same doktory
    habilitowane. Możemy uznać, że przebijają samą siłą autorytetu?
    Bo jeszcze można przywołać wiedzę szkolną, którą warto mieć
    choćby przystępując do matury z fizyki. Dyfuzja gazów. Nie da
    się jej ograniczyć do tych kilku metrów. Chyba że pan magister
    dowodził, że ołów jest tak ciężki, że dalej nie poleci.

    > Drugie zrodlo rzetelnych informacji, to Ogrod Botaniczny PAN
    > (ten w Powsinie), ktory takie badania z porostami prowadzil.

    Porosty (o ile mi wiadomo) nie są szczeólnie wyczulone na ołów.
    Za to na ogólnie pojętą czystość powietrza, to i owszem. Na pH też.
    Trudno zauważyć, czy im lepiej cztery czy dwadzieścia metrów od
    szosy -- bo i tu i tam porastają słabo.

    > ... o calkowicie nieoplacalnej eksploatacji.

    Nieopłacalną, bo to nieprawda z tymi kilkoma metrami. Ale gdyby...

    O, właśnie, jeszcze jedno mi się przypomniało -- w wielu miejscach
    kurz uliczny można traktować jako sensowną komercyjnie rudę platyny.

    > No i tej marchewki przy drogach to nie widywalem, nawet teraz.

    Kiedyś więcej było.

    > Wyeliminowano wlasnie ze wzgledu na Pb.

    Nie, nieprawda. Zresztą co za różnica, skoro oba powody dobre?

    > Zamiast niego jako dodatek przeciwstukowy zaczeto dodawac rozne inne
    > swinstwa. Jak nie kijem, to palka... Niby katalizator, te sprawy, ale
    > i tak bardzo czesto czuje NOx, ktorych nie sposob pomylic z niczym innym.

    No jasne, bo te NOx wytwarza katalizator. Ja nie czuję, albo z czymś mylę.
    Kiedyś z rur leciał taki bukiet przeróżnych zapachów, że tylko koneser
    potrafił je wszystkie ponazywać.

    --
    Jarek

  • 166. Data: 2015-11-23 20:20:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Koszta logistyczne dotycza tez gotowego wyrobu.

    Lodówki sprzedaje się łatwo. Setki części dużo trudniej.

    > To zrobi tak, ze pralka ma 4 podzespoly, kazdy kosztuje pol pralki ...

    Ludzie przed zakupem zerkną na stronę producenta i zobaczą jak długa
    jest lista części zamiennych. Wybiorą tego, który w ten sposób nie
    kombinuje.

    > Tez srednio, bo co - myslisz, ze mu te tanie wykupia, a drogie
    > dorobia sami ?

    A czemu nie? Jak głównym kosztem będzie psujący się programator,
    to otworzę montownię pralek z własnym komputerem pokładowym.

    --
    Jarek

  • 167. Data: 2015-11-23 20:35:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Wymagają niskiej emisji w procesie jeżdzenia, a więc ma to dopingować do
    > obniżania zużycia paliwa a nie do zaniżania stosunków stechiometrycznych.

    Faktem jednak jest, że z litra benzyny jest zawsze tyle samo dwutlenku
    węgla. Ile dokładnie, nie chce mi się teraz liczyć. Więc czy się opisze
    samochód w litrach (benzyny) na setkę, czy w kilogramach (CO2) też na
    setkę -- na jedno wychodzi. Przeliczenie równie proste, co z centymetrów
    na cale. Chyba że podawanie gramów węgla na kilometr jest amerykańskim
    pomysłem -- to by było logiczne, bo tam zużycie paliwa podaje się w milach
    z galona, więc wzajemne relacje nie są takie proste.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2015-11-23 20:50:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

    > Moze zle zrozumiales, albo on przesadzil - klienci Apple to swoista kasta,
    > i wlasnie na nich Apple najbardziej zarabia.
    > Wpadlbys na pomysl, zeby sie ustawic w sobote w kolejce, bo od
    > poniedzialku ranu nowy model i* bedzie w sprzedazy ?

    Przesadził to na pewno ale znalazł i znajduje wiernych czcicieli marki.
    Cytat zapamiętałem jako wyjątkową arogancję, na którą normalny manager
    by się nie zdobył, bo to źle wpłynie na wizerunek. Nawet po pijanemu.
    ---
    Bo to nie był normalny manager czego nie sposób nie zauważyć po przeczytaniu
    jego biografii. Ale oczywiście niektórzy uważają, że się znają na ludziach i
    biografia nic nie wniesie.

  • 169. Data: 2015-11-23 20:54:45
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Przeplywomierz mozna zrobic na rozne sposoby. W moim samochodzie jest
    > OK. Po "lifcie" ten sam element w tym samym silniku jest w postaci
    > drucika oporowego. Dobrze dzialalo, a jednak producent zmienil. OK,

    Kiedyś w Magazynie motoryzacyjnym na TokFM chłopaki opowiadały o różnych
    mykach producentów samochodów. Po tym we wszystko uwierzę.
    Największe hiciory które zapamiętałem:
    -czujnik temperatury silnika za 3 zł, który szlag trafiał dość często w
    jakimś modelu został zamieniony w nowym modelu na taki zatopiony w
    pokrywie silnika;
    -zmiana miejsca zamontowania komputera z bezpiecznego miejsca za
    schowkiem na rękawiczki na... nadkole...
    O sposobie montażu żarówek takim, że musisz zdjąć koło, żeby ją wymienić
    nawet nie wspomnę.
    Przem

  • 170. Data: 2015-11-23 21:19:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 19:00, ACMM-033 pisze:

    > https://sklep.avt.pl/tranzystor-2n3772.html
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystory-bipolarne-p
    ojedyncze_112831/?search=kd+502

    58zł netto Farnell, 14zł netto w TME a 3zł brutto w AVT?
    Za drogo czy za tanio?

    > Z pewnością Sanyo i Motorola :))

    No fakt ;)

    --