  • 1. Data: 2009-05-27 07:05:54
    Temat: porozmawiajmy o wadach WLR Orange
    Od: k...@o...pl

    mam freedom Orange na linii socjalnej TPSA
    orangutany kuszą mnie do zmiany abonamentu
    głosowego TPSA na WLR Orange.

    Wzrost oplaty z 28,06 na ok. 37zł ale
    dają 80 minut do Orange

    Interesuje mnie:

    1) możliwość odbierania faxów
    przez nr stacjonarny

    2) czy te minuty do Orange przekazywane
    są na wybrany nr komórki czy wykorzystywane
    ze stacjonarnego

    3) czy mozna korzystać z prefixów np. 1022,
    1069, 1044, itd.?

  • 2. Data: 2009-05-27 07:12:40
    Temat: Re: porozmawiajmy o wadach WLR Orange
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    k...@o...pl pisze:

    > Wzrost oplaty z 28,06 na ok. 37zł ale
    > dają 80 minut do Orange

    Nie do Orange, a na numery stacjonarne, 80 minut jest jeżeli podpiszesz
    umowę na dwa lata. Przy umowie rocznej - 40 minut. Jeżeli po jej
    zakończeniu nie podpiszesz nowego cyrografu, nie będzie "darmowych minut".

    > Interesuje mnie:
    > 1) możliwość odbierania faxów
    > przez nr stacjonarny

    A dlaczego miałoby się nie dać?

    > 2) czy te minuty do Orange przekazywane
    > są na wybrany nr komórki czy wykorzystywane
    > ze stacjonarnego

    Minuty są do wykorzystania na numery stacjonarne z numeru stacjonarnego.

    > 3) czy mozna korzystać z prefixów np. 1022,
    > 1069, 1044, itd.?

    Nie sądzę.

    Dodatkowa wada Orange Freedom: brak możliwości integracji poczty
    głosowej stacjonarnej z pocztą komórki Orange (sic!). Nie wiem, czy jest
    jakikolwiek dostęp do danych numeru przez Orange On-Line - na tp.pl
    można (czasem) zobaczyć biling i zarządzać usługami dodatkowymi.

    Marek

  • 3. Data: 2009-05-27 09:43:28
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są na wybrany nr komórki czy wykorzystywane
    > ze stacjonarnego
    >
    > 3) czy mozna korzystać z prefixów np. 1022,

    Największa wadą jest ten dwuletni CYROGRAF. Po co ci to? Dla tych 80-ciu
    minut? Ja w Playu 100 minut na stacjonarne mam za 5 złotych. Masz
    najtańszy mozliwy abonament, a jak z niego zrezygnujesz , to powrotu juz nie
    ma. Socjalnego założyć powtórnie sie już nie da. Nie kombinuj, za rok z
    pocałowaniem w rękę będą dawali 200 minut za 20złotych, ale Tobie już nie
    dadzą. Cyrograf jest cyrograf.

    wiatrak

  • 4. Data: 2009-05-27 12:47:50
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    na 99% nie. ORange dla TPSA ( W TYM sensie) to inna firma pomimo ze
    jeden właściciel. Co wiecej jak zrezygnujesz z ORange, bedziesz musiał
    zapłacić 366zł za podłączenia do tpsa, albo cyrograf. Właśnie walcze z
    UKE w tej sprawie. MA sie zmienić na lepsze....

    świeta racja.....

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-05-27 13:04:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > na 99% nie.

    Ja bym nawet podniósł granicę do 100%. Ale właściwie jaki jest powód
    wprowadzenia tego ograniczenia do WLR? Dlaczego tylko abonenci TPSA
    mogą "swobodnie wybierać operatora międzystrefowego", tak jak to było
    kiedyś wymyślone przez ministerstwo? To są względy techniczne, czy
    pozatechniczne? To by było nawet zrozumiałe, gdyby *wszystko* było tak,
    jak założono, czyli że połączenia przez 10XX fakturuje TPSA i dalej sama
    rozlicza się z międzystrefowymi. Ale skoro i tak trzeba mieć odrębną
    umowę z usługodawcą międzystrefowym...

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-05-27 15:07:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłacić 366zł za podłączenia do tpsa, albo cyrograf. Właśnie
    > walcze z
    > UKE w tej sprawie. MA sie zmienić na lepsze....

    Czy w ogole uszyszysz ze "nowych przylaczy nie realizujemy" ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-06-02 07:48:05
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 27 May 2009 13:04:49 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >mogą "swobodnie wybierać operatora międzystrefowego", tak jak to było
    >kiedyś wymyślone przez ministerstwo? To są względy techniczne, czy

    pewnie dlatego, ze TP jest operatorem "monopolistycznym" i to mu
    nakazano i chwala za to. Kiedys na moim terenie przez Dialog mozna
    bylo tez dzwonic via NOM,...Pozniej zlikwidowano taka mozliwosc. Wiec
    sa to wzgledy nietechniczne - taki niezalezny musi miec w danej
    strefie swoj punkt styku. Z tego co wiem, to niektorzy niezalezni
    chcieli, aby tp transferowala taki ruch ze strefy do strefy
    warszawskiej, ale to nie przeszlo.

> [...]
    >jak założono, czyli że połączenia przez 10XX fakturuje TPSA i dalej sama
    >rozlicza się z międzystrefowymi. Ale skoro i tak trzeba mieć odrębną

    tak mialo byc i tak jest np. w Niemczech. Operator niezalezny
    podpisuje umowe z TP i sie z nim rozlicza, gdy abonent wybierze dany
    prefiks. Widzialem taka fakture i wszystko tam bylo czytelne. NOM na
    poczatku tez tak chcial, wpuszczal ludzi z prefiksu bez umowy
    indywidualnej, ale TP nie poszla na to (niby takie cos mialo jakis
    problem natury VATowej). Ale nie sadze, ze to byla prawda. Ta po
    prostu w PL musialo byc, aby utrudnic niezaleznym operowanie na rynku.
    I pewnie z tego powodu niezalezni nie rozwineli sie bardziej niz to
    jest obecnie i pewnie sie juz nie rozwina. Jest kilku graczy, ale to
    malo aby skruszyc fundamenty i obalic monopol TP. Poza tym niezalezni
    wprowadzajac umowy zaczeli wprowadzac minimalne "wydzwonienia" co
    zabilo ten rynek prefiksowy. Ja ma podpisane umowy bez minimum z 1044
    i 1069. Z tego pierwszego korzystam (wszystko mozna dzwonic), z 1069
    nie bylo lokalnej mojej strefy i przestalem przez nich dzwonic. Musze
    sprawdzic co aktualnie oferuja czy cos sie zmienilo.

    Ale tak sie ostatnio zastanawiam czy wogole nie zrezygnosc z linii
    stacjonarnej i numer przeniesc sobie na VoIP.

    Wracajac do WLR Orange - to wg mnie zostaw ten socjalny za 28 zl, jak
    juz to ruszaj tylko Internet. Linie potraktuj do odbierania polaczen i
    zalaz sobie bramke VoIP.

    --
    ThinkXtra