  • 1. Data: 2009-05-29 13:25:07
    Temat: Centralka sterowana przez sms. Czy to ma sens?
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Chodzi o centralkę na około 70 użytkowników, czyli jakieś 80 aktywnych
    (realnie wykorzystywanych) numerów wewnętrznych. Centralka jest zamknięta,
    wewnętrzna, czyli bez wejścia na "miasto", w ogóle niepodłączona do linii
    zewnętrznych (i w ogóle nie ma takich planów). Disa, faks, poczta głosowa
    jako dodatkowe opcje. Operator centrali ma nad nią jakąśzdalną kontrolę
    przez sms. Dostaje wybrane komunikaty o błędach, ostatnie logi, może
    zmienić kilka ustawień itp.

    Czas na moje pytanie! (To nie ja jestem tym operatorem.) Czy taki sposób
    zdalnej kontroli nad centralką ma sens? Znaczy przez sms? Bo alternatywą w
    tym wypadku jest dostęp przez internet... Na moje pytanie operator
    powiedział, że przez sms i szybciej, i bezpieczniej. Ale to chyba była
    odpowiedź na "odwal się". Jak uważacie? Czy waszym zdaniem to dobry pomysł?
    Po co naprawdę robi to przez sms a nie przez internet?

    --
    - Kucing -

  • 2. Data: 2009-05-29 14:00:16
    Temat: Re: Centralka sterowana przez sms. Czy to ma sens?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał
> [...]

    > dobry pomysł?
    > Po co naprawdę robi to przez sms a nie przez internet?

    Skoro tak robi i jest w tym biegly, to widac ma sens.
    Np moze sobie lezec na plazy i nie musi sie o internet martwic :-)

    Co prawda w ogole jakos nie bardzo widze co on tam chce ustawiac i
    po co, co za bledy sie moga zrobic itp ..
    Przepelniona poczta ? Faksy miedzy pokojami puszczacie ?

    J.

  • 3. Data: 2009-05-29 15:39:51
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości
    > Centralka jest zamknięta,
    > wewnętrzna, czyli bez wejścia na "miasto", w ogóle niepodłączona do linii
    > zewnętrznych (i w ogóle nie ma takich planów). Disa, (...)

    Tak przez ciekawość pytam - po co DISA, skoro centralka
    nie jest podłączona do "miasta"?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-05-30 10:31:26
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Fri, 29 May 2009 17:39:51 +0200, PiotRek napisał(a):

    > Użytkownik "Kucing" <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał w wiadomości
    >
    > Tak przez ciekawość pytam - po co DISA, skoro centralka
    > nie jest podłączona do "miasta"?

    Nie jest podłączona do miasta przez linię naziemną, ale jest podłączona
    przez 2 numery GSM, tylko wejściowe (nie da się z tych numerów wyjść na
    świat).

    --
    - Kucing -

  • 5. Data: 2009-05-30 12:06:52
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-05-29, Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> wrote:

    > wewnętrzna, czyli bez wejścia na "miasto", w ogóle niepodłączona do linii
    > zewnętrznych (i w ogóle nie ma takich planów).
    >
    > Disa, faks, poczta głosowa

    Co jak co, ale definicja "DISA" to dostęp z zewnątrz... faksy, między
    pokojami? To chyba jak nie ma maila, i jest to np jakiś zakład pracy
    gdzie jest 2000 m kabla i nikomu się nie chce 4 literek ruszyć z budki
    przy szlabanie do Pani Krysi. Poczta? Wewnątrz centralki? Hm, chyba że
    powiadamianie o nie odebranym połączeniu, bo poczta to trochę...

    > kontrolę > przez sms. Dostaje wybrane komunikaty o błędach, ostatnie logi,
    > może > zmienić kilka ustawień itp.

    Może jest to w standardzie i jak karta SIM to Heyah czy inny Play to ma to
    sens również ekonomiczny. Co do logów to mocno wątpię, raczej alarmy o
    braku zasilania, czy awarii kart (trudno otrzymać alarm o odpięciu/
    podłączeniu analogowego aparatu, chyba że masz systemowe).

    A zarządzanie: dokładnie co w takiej konfiguracji centralki można
    zmieniać? Zresetować hasło do poczty?

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 6. Data: 2009-05-30 16:31:35
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Nie jest podłączona do miasta przez linię naziemną, ale jest podłączona
    > przez 2 numery GSM, tylko wejściowe (nie da się z tych numerów wyjść na
    > świat).

    Jasne - dzięki za odpowiedź. :-)

    Piotr