  • 11. Data: 2015-01-08 12:37:12
    Temat: Re: pomysł na...androida ze zbitym wyświetlaczem
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-01-08 o 09:36, Ghost pisze:

    >do mojego niestety nie ma (nic dziwnego, bo to bodajże 2 din + kawałek
    >wyżej wyświetlacz)

    Gratuluje wyboru śmiesznego auta :-)

  • 12. Data: 2015-01-08 12:59:17
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Ghost wydumał(a) w news:54ae419d$0$2155$65785112@news.neostrada.pl :
    > mialo byc "sporo dedykowanych pod marke/model"

    Tyle że te dedykowane to najczęsciej starocie w sensie produkcji z 2012 a
    cena z kosmosu. Andek stary jak i procek+reszta. Taniej dorobić sobie ramkę
    do "noname'. Co tutaj duzo ukrywać...technologia idzie szybciej niż "co dwa
    lata" i mnie interesuje szybkie/tanie z mozliwosciami+kompatybilne z resztą.
    Są modele nawet w oparciu o WM i tuner TV analog...gdzie jak wiadomo jest to
    już bezużyteczne na naszym terenie więc zakup takiego sprzętu to wyrzucone
    pieniądze. Jesli do wiosny (teraz nie bede kombinował bo za zimno) cena
    spadnie do ok 1tys to napewno kupię...no i mam nadzieje że wepchą tam
    lepszego Andka, chociaż 4.2 też mnie już zadowala.
    W sumie to trochę "jazdy" z tymi cenami, bo niby tablet 7'' 3G mozna kupić
    za 300zł i wzmacniacz za 200 więc cena 2tys to jakies nieporozumienie.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 13. Data: 2015-01-08 13:24:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości grup

    >Tyle że te dedykowane to najczęsciej starocie w sensie produkcji z 2012 a
    >cena z kosmosu. Andek stary jak i procek+reszta. Taniej dorobić sobie ramkę
    >do "noname'.

    Ale to wygada jak kupa, no i nie wiem czy tak łatwo się zintegruje np. z
    kierownica.
    Cena z wysylka $440 to kosmos?

    >Co tutaj duzo ukrywać...technologia idzie szybciej niż "co dwa lata" i mnie
    >interesuje szybkie/tanie z mozliwosciami+kompatybilne z resztą.

    Ma być wystarczająco dobre.

  • 14. Data: 2015-01-08 13:54:52
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-07 23:56, MichaelData(R) wrote:
    > a przyciskanie/dostosowywanie do "jazdy" w sensie odpalania nawigacji i
    > stada programów, które używam podczas jazd

    do tego używam jednej pastylki NFC - przykładasz i odpala się 'stado
    programow' ktore uzywam w aucie + BT + transmisja danych + ustawienia
    telefonu w tryb 'samochod'

    Tak samo mam w domu - pastylka NFC wisi sobie na garderobie, w pracy i
    jedna w portfelu.
    Dzieki temu jednym ruchem zmieniasz profile swojego telefonu.

    Z kazdej pastylki moga korzystac rowniez wspoldomownicy - preferencje co
    telefon ma robic po jej zidentyfikowaniu ustawia sie od strony telefonu.
    Wygodne i funkcjonalne.

  • 15. Data: 2015-01-08 14:03:31
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-08 12:59, MichaelData(R) wrote:
    > WM i tuner TV analog...gdzie jak wiadomo jest to już bezużyteczne na
    > naszym terenie więc zakup takiego sprzętu to wyrzucone pieniądze.

    ja wstawialem dedykowana do konkretnej marki stacje multimedialna z 8"
    ekranikiem dotykowym na WM6CE i domyslnie rowniez jest tylko TV analog
    (+dwie antenki), ale producent daje opcje dokupienia rozszerzenia do TV
    cyfrowej - i nawet probowal mnie do tego sklonic (ale mi TV w aucie jest
    niepotrzebne).
    To samo dotyczy punktu AP w aucie - wkladasz modem (kiedys uzywalem
    Aero2) i internet w aucie był zawsze dla systemu/aplikacji (niestety
    yanosika nie ma pod WM) lub dzialal w trybie AP - wowczas inni
    uzytkownicy mogli w czasie jazdy koszystac z tego punktu z e swoich
    komorek (ten luksus skonczyl sie u mnie po wprowadzniu capcha w Aero2).

    Natomiast cala reszta (dwie navi, glosnomowiacy, odtwarzanie filmow z
    dwoma strefami kontroli, wirtualne zmieniarki, odtwarzarka mediow z AUX,
    USB, kart SD, kamera cofania dziala jak najbardziej OK.

  • 16. Data: 2015-01-08 14:04:36
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-08 12:59, MichaelData(R) wrote:
> [...]

    Natomiast cala reszta (dwie navi, glosnomowiacy, odtwarzanie filmow z
    dwoma strefami kontroli, wirtualne zmieniarki, odtwarzarka mediow z AUX,
    USB, kart SD, kamera cofania, sterowanie z kierownicy dziala jak
    najbardziej OK.

  • 17. Data: 2015-01-08 14:23:09
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    AL wydumał(a) w news:m8lum2$96o$1@dont-email.me :
> [...]
    > Z kazdej pastylki moga korzystac rowniez wspoldomownicy - preferencje co
    > telefon ma robic po jej zidentyfikowaniu ustawia sie od strony telefonu.

    Ja do tego używam "Lama" bo...mój 2 letni telefon nie ma NFC...a za "punkt"
    w Lama mam właczoną detekcję LM327/BT (OBD2), które jest w samochodzie. Nie
    mniej i tak muszę wyciagac telefon i wkładać go do uchwytu oraz ładowarki i
    wyciągać. Nawigacja+jakiś program wyżera baterię w 2-3 godziny do zera.
    Dodatkowo ekran. Lubie duży ekran a telefon mam obecnie 4,2. Nie chcę
    wiekszego telefonu bo mi nie pasuje do kieszeni.nastepny telefon kupię z NFC
    ale nie po to zeby używać go w samochodzie.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 18. Data: 2015-01-08 14:37:05
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    AL wydumał(a) w news:m8lv89$b9k$2@dont-email.me :
> [...]
    > (+dwie antenki), ale producent daje opcje dokupienia rozszerzenia do TV
    > cyfrowej - i nawet probowal mnie do tego sklonic (ale mi TV w aucie jest

    OK ale często nie ma napędu CD/DVD, który uzywam. Dodatkowo na WM6CE są
    dostepne starocie (programy) które nie są rozwijane. To droga do śmietnika.

> [...]
    > czasie jazdy koszystac z tego punktu z e swoich komorek (ten luksus
    > skonczyl sie u mnie po wprowadzniu capcha w Aero2).

    Te z Andkiem też tak mają więc problem z netem w samochodzie pomijam. Raczej
    stawiam na mozliwości Andka wzgledem nowych programów jak i obsługę OBD2,
    którą sobie chwalę.

> [...]
    > dwoma strefami kontroli, wirtualne zmieniarki, odtwarzarka mediow z AUX,
    > USB, kart SD, kamera cofania, sterowanie z kierownicy dziala jak

    Ekhm...a jak sie zachowuje ten błyskotliwy jednordzeniowy procesor z zegarem
    800MHz przy np...NOWEJ Automapie czy innych aplikacjach które wymagają
    prędkosci działania? Odczułem to nie raz...bo tez kiedyś używałem WM6 i
    wyraźnie idzie odczuc prędkość działania. Pomijam już wszelakie
    akcelerometry, których Twój sprzęt nie posiada. Nie ukrywam że jestem
    gadgeciarzem ale współpraca telefonu z Andkiem do WM6 też nie idzie w parze
    i nie chodzi tutaj o sam telefon czy ksiązkę ale o zwykłe synchronizowanie
    danych, czy korzystanie z aplikacji online, które np w domu moge sobie
    edytowac, porównywać itp. Głównie chodzi o możliwości potrzebne
    do...prowadzenia dziennika pojazdu (koszty) czy przypomnienia, komentarze
    (text to speech)...czyli sporo dalej niż WM6 potrafi. Nowe kodeki do filmów
    czy nawet nagrywanie w układzie "rejestratora", gdzie nie mam na szybie NIC
    oprócz lusterka, bo kamera jest mała i podłączona kabelkiem do...radia, bo
    jest wydajne i wielozadaniowe.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 19. Data: 2015-01-08 15:37:19
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-08 14:37, MichaelData(R) wrote:
    > AL wydumał(a) w news:m8lv89$b9k$2@dont-email.me :
    >
    > OK ale często nie ma napędu CD/DVD, który uzywam. Dodatkowo na WM6CE są
    > dostepne starocie (programy) które nie są rozwijane. To droga do śmietnika.

    napęd CD/DVD z czytanie MP3/filmow/zdjec/... mam - dodatkowo dysk twardy
    z wirtualna zmieniarka na 8 plyt, odczyt muzy z pendriva, karty SD,
    wejscie AUX ew. po BT z telefonu tez sie da - wiec czego chciec wiecej
    w aucie?

    Na osobnej karcie SD dwie nawigacje, ktore moge przelaczac - AutoMape i
    IGO - preferuje IGO.

    > Te z Andkiem też tak mają więc problem z netem w samochodzie pomijam.
    > Raczej stawiam na mozliwości Andka wzgledem nowych programów jak i
    > obsługę OBD2, którą sobie chwalę.

    Obsluge OBD2 mam w telefonie (Torgue) po BT z kostka w zlaczu
    diagnostycznym - korzystam z tego rzadko - tylko jak chce cos
    przetestowac badz pojawil sie jakis blad - w celu zweryfikowania co to
    za blad zanim udam sie do 'kliniki samochodow' ;)
    Nie czuje potrzeby, by caly czas ta funkcjonalnosc byla wlaczona.
    Soft wszyty w radio do. podaje mi ciagle dane dot wielu punktow auta - w
    tym m.in. stanu ladowania aku - i to mi wystarcza na codzien - reszta to
    standardowe wskazniki.
    Yanosika jak uzywam, to czesto ma on wygaszony ekran i siedzi u mnie w
    kieszonce - wystarczy, ze sie czasem odezwie nt. kontroli, wypadku czy
    innego zagrozenia na drodze - raczej nie przypinam niegdzie telefonu do
    szyby.

    > Ekhm...a jak sie zachowuje ten błyskotliwy jednordzeniowy procesor z
    > zegarem 800MHz przy np...NOWEJ Automapie czy innych aplikacjach które
    > wymagają prędkosci działania?

    nie narzekam - jezdze z tym chinskim wynalazkiem juz ponad poltorej
    roku. W tym roku idealnie sprawowal sie i w Serbii i w Rumunii,
    Czarnogorze jak i w Albanii. Trasa Polska-Albania (masz ok 2kkm)
    wyznaczana jest w IGO ok 30sek, ale IGO jednoczesnie wytycza pare tras
    na raz (najszybsza, ekonomiczna, etc).
    W trakcie drogi - nieoczekiwana zmiana trasy (nawet przy tak dlugiej jak
    w/w) - bardzo szybko przeklada sie na wytyczenie nowej trasy docelowej.
    W trasach lokalnych (powiedzmy do 200km) - dzieje sie to prawie bez
    zwloki.
    Czyli daje rade.

    > Odczułem to nie raz...bo tez kiedyś
    > używałem WM6 i wyraźnie idzie odczuc prędkość działania. Pomijam już
    > wszelakie akcelerometry, których Twój sprzęt nie posiada.

    Akcelerometry, logger trasy (gps), etc - mam zabudowane na stale w
    kamerze-rejestratorze - nie potrzebuje na to patrzec w trakcie drogi
    (zreszta do tej pory praktycznie nie czulem wogole potrzeby analizowania
    tych wykresow jak tylko z ciekawosci).
    Ale mam swiadomosc, ze moze w przypadku jakies przygody na drodze wiem
    gdzie siegnac po nie.

> [...]
    > nie mam na szybie NIC oprócz lusterka, bo kamera jest mała i podłączona
    > kabelkiem do...radia, bo jest wydajne i wielozadaniowe.

    Nie ukreywam, ze nie rozwijany od lat WM6 w porownaniu do wciaz
    rozwijanego systemu (jak Android) to przepasc odnosnie mozliwosci -
    jednak w aucie nie zajmuje sie (jak to wyzej ujales): edytowaniem
    dokumentow, przesylaniem zdjec, porownywaniem, instalowaniem aplikacji
    online i cala masa innych rzeczy tylko skupiam sie na jezdzie.

    Reszta elektroniki ma POMAGAC ale NIE PRZESZKADZAC i odwracac uwagi.
    :)

  • 20. Data: 2015-01-08 15:53:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-08 o 12:37, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Gratuluje wyboru śmiesznego auta :-)

    cóż, nie zmienię auta dla androida :)

    Łukasz