  • 21. Data: 2009-06-25 20:53:52
    Temat: Re: pompka wodna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    R napisało:

    > No kurde Jaro! Pojechałeś! Lasery, to jest genialne! Za tzw. zajączkiem
    > (z lusterka) kod szaleje, laser to będzie jeszcze lepsze! Co prawda
    > o oszczędności prądu można zapomnieć, ale naprawdę niezła propozycja.
    >
    > Ale gdzie takie coś laserowe kupić, jak to nazwać w googlowarce? Jakieś
    > słowo klucz?

    "Wskaźnik laserowy". Cena około 5zł, może być na Allegro albo na jakimś
    bazarze. Moc zwykle około 5mW, więc jeden paluszek starcza na kilkaset
    godzin.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-06-25 20:56:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Poproszę o propozycje lasera, który załatwi koty sikajace mi na taras ;)
    > Kotodetektor == rzecz przydatna ;)

    Zwykły wskaźnik laserowy. Trzeba im gdzieś w pobliżu zrobić widowisko
    światło-dźwięk, to się posikaja ze szczęścia, a na taras nawet nie
    zajrzą. Kot za plamką laserową potrafi skakać dwa metry do góry.
    I jakoś mu się to nie nudzi.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2009-06-26 06:12:18
    Od: "R" <n...@w...pl>

    > http://grono.net.s3.amazonaws.com/gallery-77125849.j
    pg

    Cześć Bujnos, wygląda na to, że znalazłeś to czego szukałem all-in-one,
    możesz powiedzieć co to jest sfotografowałeś na tym zdjęciu? Byłbym
    wdzięczny za info

    Pozdrawiam. R.

  • 24. Data: 2009-06-26 07:26:52
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    R wrote:

    > Cześć Spece od prądu
    >
    > mam pytanie może spotkaliście się z jakąś małą pompką wodną najlepiej
    > zasilaną bateriami o jakimś małym poborze W.
    >
    > Powiem od razu do czego, chciałbym zrobić poidełko dla kota taką mini
    > fontannę, ale nie chciałbym żeby ciągnęła 40W ;-), cel jest taki, żeby
    > woda tylko pluskała, wydajność takiej pompki jest nie istotna, filtr
    > węglowy zawsze można dodać, takie gotowe urządzenie kosztuje ponad 100zł i
    > nie jest specjalnie urokliwe ani designerskie, a chciałbym zrobić coś
    > oryginalnego.

    na 12V sa pompki do wody do przyczep kempingowych. kiedys zazynalem
    najtansza jaka moglem dostac (~20 ziko zdaje sie) jako chlodzenie wodne do
    kompa, dziala juz od 4V. pisalo na niej ze na 12V tylko 15 minut mozna
    pompowac, ale na 6V dzialala non stop ponad rok. pozniej cos sie w niej
    zepsulo, chyba lozyska bo 'stracila moc' (ale krecila sie dalej) a ja
    zmienilem koncepcje podtrzymania zasilania pompki (a raczej dorobilem sie
    sterty zezlomowanych ups'ow z trapezoidem na wyjsciu ;) i zmienilem na
    akwariowa 220V.

    p.s.
    podejrzewam ze idzie dosta/wyciagnac ze zlomu samochodowego uzywane o wiele
    taniej

  • 25. Data: 2009-06-26 07:35:43
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    bujnos@smutec wrote:

    > 12V i 2-3 ampery, plus 80decybeli? to nie dla kota stanowczo :)

    nie uzywalem, ale ciekawe czy nie pojdzie na mniej niz 12V ?

    btw. znajomy skonstruowal mieszadlo do chemii ze starego wiatraka od peceta,
    moze to by bylo dosc proste dla 'informatyka' (dostepnosc czesci ;)

    zasada dzialania prosta, do lopatek wiatraka przymocowal pare mocnych
    magnesikow, menzurke stawia na wiatraku , do menzurki wrzuca kawalek szkla
    z magnesem w srodku.

    zeby zrobic z tego pompe trzebaby wrzucic np. drugi wiatrak (z usunieta
    elektronika oczywiscie) z magnesami do pojemniczka ktory ma dziurke z boku
    (i w jego obudowie oczywiscie tez musi byc szczelina), wydajnosc niestety
    bedzie minimalna (tak tylko zeby wylac troche wody z naczynia...) , chyba
    ze wezmie sie wiatraki z serwera hp ;)

  • 26. Data: 2009-06-26 09:54:36
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

    "R" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > węglowy zawsze można dodać, takie gotowe urządzenie kosztuje ponad 100zł i
    > nie jest specjalnie urokliwe ani designerskie, a chciałbym zrobić coś

    Pompka akwariowa/fontannowa jakies 5W 220V za 25 zlotych. OBI lub inna
    castorama,
    ew pierwszy lepszy sklep akwarystyczny. uzywalem kiedys ciut wiekszych
    aquaela -
    pracuja niemal bezglosnie. no i nie musi to dzialac non-stop, mozesz zrobic
    detekcje obecnosci kota który jak wiadomo jest sporym zasobnikiem ladunków
    statycznych ;)

  • 27. Data: 2009-06-26 09:59:06
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

  • 28. Data: 2009-06-26 10:36:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Curious Gluszenia Slawinski napisał:

> [...]
    >
    > zasada dzialania prosta, do lopatek wiatraka przymocowal pare mocnych
    > magnesikow, menzurke stawia na wiatraku , do menzurki wrzuca kawalek

    No to nieźle wykombinował. Normalnie takie mieszadełka do chemii robi
    się bez żadnych części ruchomych (oczywiście poza tym, co się wrzuca do
    zlewki). W podstawie mieszadełka umieszcza się cewki, które wytwarzają
    wirujące pole magnetyczne. Ale oczywiście jeśli kol. McGyver miał do
    dyspozycji tylko wiatraczek i magnesy, to robił jak mógł.

> [...]
    > bedzie minimalna (tak tylko zeby wylac troche wody z naczynia...) , chyba

    Nie widzę powodu stosowania mechanicznych sprzęgów magnetycznych,
    niskosprawnych i niskowydajnych rozwiązań w sytuacji, gdy można
    zaatakować rzecz od góry, znad wody. Choćby śrubą modelarską czy
    innym wiatraczkiem na długiej osi, tak jak już wcześniej pisałem.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-06-26 12:09:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-26 12:36:24 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > No to nieźle wykombinował. Normalnie takie mieszadełka do chemii robi
    > się bez żadnych części ruchomych

    Współczesne - owszem. Natomiast starsze zwłaszcza polskiej/radzieckiej
    produkcji były jako magnes mocowany na osi silnika.

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-06-26 19:18:23
    Od: "R" <n...@w...pl>

> [...]
    > zmienilem koncepcje podtrzymania zasilania pompki (a raczej dorobilem sie
    > sterty zezlomowanych ups'ow z trapezoidem na wyjsciu ;) i zmienilem na

    Tak, masz rację są takie pompki, stosuje się je również do jachtów, ostatnio
    kumpel montował, okazało się że chińszczyzna, trochę mocniej dokręcił
    pierścień taki na śróbęk i ....kijowy plastik będący rurką wystającą z
    silnika oczywiście puścił(!)Dziękuję za pompki okrętowe chyba że jakieś
    polecane.....

    Ale dzięki za pomysł! Też "+" za kreatywność. Pozdro. R.