  • 71. Data: 2015-03-11 21:04:07
    Temat: Re: polska bieda
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

    > a w jaki sposób mają Ci zagwarantować emeryturę nie wiedząc jakie
    > będziesz płacił składki?
    > ---
    > Co za różnica jakie składki będzie płacił ? Emerytura to nie lokata.
    > Będzie całe życie zbierał a dostanie tyle ile mu dadzą.

    Eeee... Nie sugerujesz chyba, że moje Państwo chce mnie wyrolować.
    To by zburzyło mój cały światopogląd. ;)
    ---
    Sugeruję, by się zainteresować jak działa system emerytalny

  • 72. Data: 2015-03-11 21:40:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > To by zburzyło mój cały światopogląd. ;)
    > ---
    > Sugeruję, by się zainteresować jak działa system emerytalny

    Działa tak jak napisałeś: musicie płacić, a później rzucimy Wam ochłapy z
    tego co nie zdążymy roztrwonić.

    Dałem wcześniej emotikon.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 73. Data: 2015-03-11 21:44:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:5500a80f$0$2200$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Działa tak jak napisałeś: musicie płacić, a później rzucimy Wam ochłapy z
    > tego co nie zdążymy roztrwonić.

    Błąd.
    Z tego co zapłaciłeś roztrwonią wszystko i jeszcze wiele więcej.
    Ochłapy dostaniesz z tego co akurat da się podpieprzyć pracującym w momencie
    w którym Twoja emerytura będzie wypłacana.

  • 74. Data: 2015-03-11 22:18:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Sugeruję, by się zainteresować jak działa system emerytalny

    Działa tak jak napisałeś: musicie płacić, a później rzucimy Wam ochłapy z
    No i właśnie nie :-)

    Działa tak, że my składamy się na aktualnych emerytów a na nas w przyszłości
    będą się składali przyszli pracujący.

    Dałem wcześniej emotikon.
    ---
    Wiem :-) ale to pokazuje jaka jest świadomość. Obojętnie czy Ty potwierdzasz
    to czy nie :-)

  • 75. Data: 2015-03-11 22:21:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

> [...]
    > tego co nie zdążymy roztrwonić.

    Błąd.
    Z tego co zapłaciłeś roztrwonią wszystko i jeszcze wiele więcej.
    Taki jest stereotyp a roztrwanianie stanowi naprawdę mały procent.

    Ochłapy dostaniesz z tego co akurat da się podpieprzyć pracującym w momencie
    w którym Twoja emerytura będzie wypłacana.
    ---
    I to jest prawie prawda.

  • 76. Data: 2015-03-11 23:22:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > Tego oczywiście nie wymagam. Wymagam od ZUS-u, żeby podawał gwarantowaną
    > wysokośc emerytury przy założonych składkach.

    gwarantowaną według obecnych przepisów jak najbardziej podaje.
    Przed chwilą wszedłem na portal ZUSu.
    Klik, klik i mam kwotę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 77. Data: 2015-03-12 00:20:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > gwarantowaną według obecnych przepisów jak najbardziej podaje.
    > Przed chwilą wszedłem na portal ZUSu.
    > Klik, klik i mam kwotę

    No to dlaczego Pawlak (ten z PSL) lamentował, że nie będzie w ZUS-ie na
    emerytury?
    Przecież pieniążki każdego wpłacającego czekają tam sobie aż przejdzie on na
    emeryturę i będą mu z powrotem wypłacane.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 78. Data: 2015-03-12 00:24:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Dałem wcześniej emotikon.
    > ---
    > Wiem :-) ale to pokazuje jaka jest świadomość. Obojętnie czy Ty

    Taaak, kolega, który pracuje w "branży" kiedyś mi tłumaczył. Moje wpłaty
    będą przeliczane na udziały do dostępu do wspólnego worka w przyszłości.

    Ciekawe, kto podpieprzył pierwsze składki wpłacane do ZUS?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 79. Data: 2015-03-12 01:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Mar 2015, yabba wrote:

    > Ciekawe, kto podpieprzył pierwsze składki wpłacane do ZUS?

    Bismarck?
    Potem już było z górki - obojętnie czy z okazji wojen czy innych
    zaborów i "rozzaborowiania", kasy brakowało a coś ludziom wypłacić
    trzeba było, więc wypłacało się "na krechę".
    Niby jaki "spadek" mógł dostać ZUS po wojnie?
    Bo między wojnami formalnie ZUS powstał 1933/1934, ale wcześniej
    były podmioty "resortowe" (które zostały połączone).
    Te zaś "spadek" mogły dostać (ujemny :P) tylko po zaborcach.

    Faktem jest, że "wystartować" taki system niezmiernie łatwo,
    utrzymać jakby trudniej.

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2015-03-12 09:30:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Thursday, March 12, 2015, 12:24:20 AM, you wrote:

    [...]

    > Taaak, kolega, który pracuje w "branży" kiedyś mi tłumaczył. Moje wpłaty
    > będą przeliczane na udziały do dostępu do wspólnego worka w przyszłości.
    > Ciekawe, kto podpieprzył pierwsze składki wpłacane do ZUS?

    Pierwsi emeryci. System startował od zera z koniecznością wypłaty
    emerytur od razu.

    --
    Best regards,
    RoMan