  • 1. Data: 2010-05-08 12:09:58
    Temat: podnieść zawieszenie
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    samochód Cordoba 2003 rok,
    i pytanie > Jak podnieść zawieszenie?
    czy kupuję się jakieś wyższe sprężyny amory?
    i ile takie coś by kosztowało?
    pozdro
    Mirek

  • 2. Data: 2010-05-08 15:46:26
    Temat: Re: podnieść zawieszenie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirosław" <p...@p...onet.eu> wrote in message
> [...]
    > i pytanie
    > Jak podnieść zawieszenie?
    > czy kupuję się jakieś wyższe sprężyny amory?

    A podnosisz bo masz zmęczone fabryczne sprężyny
    i auto wisi za nisko czy może dlatego, że prawidłowa
    wysokość "fabryczna" Ci nie odpowiada i chcesz wyżej?

    Bo jeśli to pierwsze, to wystarczy wymienić sprężyny na nowe...

    Jeśli to drugie, to używają wkładek unoszących auto wyżej,
    ale wtedy trzeba mocno na zakrętach uważać bo masz wyżej
    też środek cieżkości. I po co to robić? Dla ozdoby?
    Trochę dziwi mnie Twoje pytanie, bo zwykle właściciele autek
    chcą obniżyć swoje zawieszenie aby lepiej się drogi trzymało
    przy sportowej jeździe...

    Tu masz np. zestaw obniżający auto o 35mm:
    http://www.aktivperformanceparts.co.uk/cordoba/maxto
    n-seat-cordoba-suspension-kit-sdi-tdi-2003-2052249-3
    81749-.php

  • 3. Data: 2010-05-08 16:19:19
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Tu masz np. zestaw obniżający auto o 35mm:
    > http://www.aktivperformanceparts.co.uk/cordoba/maxto
    n-seat-cordoba-suspension-kit-sdi-tdi-2003-2052249-3
    81749-.php

    - Przepraszam jak podwyższyć zawieszenie??
    -Proszę. Tu masz zestaw obniżający np.

    Nie wiedziałem że można podwyższać auto przez zestaw obniżający.
    hihihihi

  • 4. Data: 2010-05-08 16:29:27
    Od: qba <l...@o...pldupa>

    W dniu 2010-05-08 12:09, Mirosław pisze:
> [...]
    > samochód Cordoba 2003 rok,
    > i pytanie > Jak podnieść zawieszenie?
    > czy kupuję się jakieś wyższe sprężyny amory?

    Wystarczy że kupisz normalne sprężyny ale zamienniki, ja chciałem
    zaoszczędzić trochę na sprężynach, kupiłem zamienniki i mam teraz wóz
    drabiniasty, buda poszła w górę gdzieś o 3-4cm

  • 5. Data: 2010-05-08 16:31:18
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    W dniu 2010-05-08 15:46, Pszemol pisze:
    > Trochę dziwi mnie Twoje pytanie, bo zwykle właściciele autek
    > chcą obniżyć swoje zawieszenie aby lepiej się drogi trzymało
    > przy sportowej jeździe...

    Sportowej jeździe golfem i calibrą po krawężnikach i progach
    zwalniających. Mało myślący właściciele autek, należałoby sprecyzować.
    Bo 99% z nich sportową jazdę co najwyżej ogląda w telewizji.

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2010-05-08 16:36:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qba" <l...@o...pldupa> wrote in message

    > Wystarczy że kupisz normalne sprężyny ale zamienniki, ja chciałem
    > zaoszczędzić trochę na sprężynach, kupiłem zamienniki i mam teraz
    > wóz drabiniasty, buda poszła w górę gdzieś o 3-4cm

    Ale to na chwile tylko... te inne sprężyny są wysokie bo producent
    próbuje kompensować ich gorszą "sprężystość" poprzez ich rozciągnięcie.

  • 7. Data: 2010-05-08 16:36:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >>

    > - Przepraszam jak podwyższyć zawieszenie??
    > -Proszę. Tu masz zestaw obniżający np.
    >
    > Nie wiedziałem że można podwyższać auto przez zestaw obniżający.

    Śmiesznie wychodzi gdy wytniesz 90% odpowiedzi prowadzącej do
    tych dwu linijek... ale ok - śmiech to zdrowie.

  • 8. Data: 2010-05-08 16:42:47
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Wystarczy że kupisz normalne sprężyny ale zamienniki, ja chciałem
    > zaoszczędzić trochę na sprężynach, kupiłem zamienniki i mam teraz wóz
    > drabiniasty, buda poszła w górę gdzieś o 3-4cm

    Jakiej firmy te sprężyny kupiłeś?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-05-08 17:02:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mirosław pisze:
    > Witam,
    > samochód Cordoba 2003 rok,
    > i pytanie > Jak podnieść zawieszenie?
    > czy kupuję się jakieś wyższe sprężyny amory?
    > i ile takie coś by kosztowało?

    Tak jak pisał Pszemol - jeżeli kiedyś było dobrze, a teraz wleczesz
    wydechem po progach zwalniających to wystarczy wymienić sprężyny na nowe.

    Jeżeli chcesz podnieść zawieszenie jeszcze bardziej, możesz wybrać
    sprężyny do jakiejś cięższej wersji Twojego auta (np. diesla z
    homologacją ciężarową). Ewentualnie można dopasować jakieś sprężyny od
    innego samochodu.

    Kolejny sposób to gumy usztywniające sprężyny - ale tego na dłuższą metę
    nie polecam bo zmniejsza się długość sprężyny które efektywnie pracuje i
    przez to zwiększa obciążenie na tym odcinku.

    Też trzeba uważać z takim podnoszeniem żeby nie wyskoczyć poza zakres
    pracy amortyzatora, no i potem na zakrętach, bo środek ciężkości się
    podnosi.

  • 10. Data: 2010-05-08 18:07:51
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    > A podnosisz bo masz zmęczone fabryczne sprężyny
    > i auto wisi za nisko czy może dlatego, że prawidłowa
    > wysokość "fabryczna" Ci nie odpowiada i chcesz wyżej?
    >
    > Bo jeśli to pierwsze, to wystarczy wymienić sprężyny na nowe...

    Może i tak, w końcu ma już 200 tys. przebiegu

> [...]
    > Trochę dziwi mnie Twoje pytanie, bo zwykle właściciele autek
    > chcą obniżyć swoje zawieszenie aby lepiej się drogi trzymało

    Nie broń Boże,sportowo raczej nie jeżdże a wręcz przeciwnie,
    mo motor to 1.9 SDI bez turbinki mega ekonomiczny.
    Mam taki kulawy wyjazd że muszę wyjeżdżać bardzo
    powoli bo mi przychacza i już mnie to drażni,
    stara vecta,astra 3 i polonez nie mają z tym wyjazdem problemu,
    pozdrawiam
    Mirosław