  • 1. Data: 2011-02-11 21:31:53
    Temat: podlaczenie impulsatorów do Atmega8
    Od: "kk" <...@...pl>

    Robię sobie takie urządzenie :
    na procesorze ATmega8 sterowanie czterema potencjometrami cyfrowymi
    za pomocą pilota RC5 oraz ręcznie za pomocą impulsatorów i jeszcze parę
    innych drobnych funkcji.

    Zastanawiam się jak podłaczyć 4 impulsatory do procka tak aby nie dokładać
    dodatkowej elektroniki
    i żeby uzyć jak najmniejszej liczby pinów.

    INT0 oraz timer 8 bitowy zająłem na pilota RC5.
    Potencjometry chcę sterować po i2c.
    Potrzebuję jeszcze 5 wolnych pinów do sterowania LCD i 5 do pozostałych
    urządzeń.
    Z LCD mogę zrezygnować chociaż w sumie by się przydał do testowania.

    Zostaje INT1, timer 16 bitowy oraz reszta pinów poza XTAL.

    A dlaczego Atmega8 ? Mam tego trochę w pudełku ....

    kk

  • 2. Data: 2011-02-13 00:31:21
    Temat: Re: podlaczenie impulsatorów do Atmega8
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.11 22:31, kk pisze:
> [...]
    >
    > Zostaje INT1, timer 16 bitowy oraz reszta pinów poza XTAL.
    >
    > A dlaczego Atmega8 ? Mam tego trochę w pudełku ....

    No to szkoda... Nie ma PCINT :)... Ja impulsator obsługiwałem tak, że
    jedno wyprowadzenie dawałem na INT, a drugie na jakiś pin... jak
    przychodziło przerwanie, to sprawdzałem, co jest na tym drugim pinie i
    już znałem kierunek. Działało to dobrze, poza sytuacjami "lekko
    przekręcić i puścić", no ale to szczegół.
    W Twoim wypadku pozostaje albo polling, albo dodatkowe diody i do
    sygnału INT...
    Tak czy siak - nie zmieścisz się w ilości pinów :D... Potrzebujesz ich 8
    niestety... i raczej ciężko będzie to obejść bez dokładania czegoś na
    zewnątrz :(...

    Konop