  • 1. Data: 2012-01-27 08:42:11
    Temat: podlaczanie monitora kablem HDMI>DVI
    Od: robot <a...@o...pl>

    Chcę podłączyć stary monitor s-IPS [NEC 20" 2070NX] kablem zakończonym
    z jednej strony HDMI, a z drugiej DVI. Monitor nie posiada wejścia HDMI.
    Czyli: na karcie graficznej wyjście HDMI, a wejście w monitorze DVI.
    Da się tak? Będzie działać?

    --
    pozdro

  • 2. Data: 2012-01-27 08:52:42
    Temat: Re: podlaczanie monitora kablem HDMI>DVI
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2012 09:42), robot wrote:
> [...]
    > z jednej strony HDMI, a z drugiej DVI. Monitor nie posiada wejścia HDMI.
    > Czyli: na karcie graficznej wyjście HDMI, a wejście w monitorze DVI.

    Da się, raczej będzie.

    p. m.

  • 3. Data: 2012-01-27 09:18:48
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.01.2012 09:52, mvoicem pisze:
    > Da się, raczej będzie.

    Na pewno będzie działać. DVI i HDMI, jeśli chodzi o video, jest tym
    samym sygnałem. Inny jest tylko kształt wtyczki. Przejściówki kosztują
    grosze. Ew można zaopatrzeć się w gotowy kabel HDMI-DVI.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2012-01-27 09:27:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Fri, 27 Jan 2012 10:18:48 +0100, Tom01 wrote:

    > Na pewno będzie działać. DVI i HDMI, jeśli chodzi o video, jest tym
    > samym sygnałem. Inny jest tylko kształt wtyczki. Przejściówki kosztują
    > grosze. Ew można zaopatrzeć się w gotowy kabel HDMI-DVI.

    Tak podejrzewałem.
    Właśnie taki kabel mam.
    Dzięki.

    --
    pozdro

  • 5. Data: 2012-01-27 09:57:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2012 10:18), Tom01 wrote:

    > Na pewno będzie działać. DVI i HDMI, jeśli chodzi o video, jest tym
    > samym sygnałem. Inny jest tylko kształt wtyczki. Przejściówki kosztują
    > grosze. Ew można zaopatrzeć się w gotowy kabel HDMI-DVI.

    Napisałem raczej, bo monitora nie znam, a monitory mają swoje przypadłości.

    Np, jakbym zapytał czy będzie działać hdmi->hdmi na LG M237WDP, to
    intuicyjnie odpowiedź brzmi "na pewno będzie działać". A się okazuje że
    nie - złącze hdmi w tymże monitorze nie służy do podłączania komputera.
    Obraz jest nieco rozmyty i domyślnie ustawiony tak że obcina górę i dół.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-01-27 11:36:37
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > nie - złącze hdmi w tymże monitorze nie służy do podłączania komputera.
    > Obraz jest nieco rozmyty i domyślnie ustawiony tak że obcina górę i dół.

    Na 99% można to wyregulować oprogramowaniem do karty graficznej.

  • 7. Data: 2012-01-27 11:40:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.01.2012 09:42, robot pisze:
> [...]
    > z jednej strony HDMI, a z drugiej DVI. Monitor nie posiada wejścia HDMI.
    > Czyli: na karcie graficznej wyjście HDMI, a wejście w monitorze DVI.

    Warto spróbować i może działać, ale pewności mieć nie możesz.

    Nadajniki DVI mogą być odbierane przez odbiorniki HDMI, bo
    sposób kodowania informacji jest identyczny. W drugą stronę
    to jednak nie musi działać, bo nadajniki HDMI powinny szyf-
    rować transmisję, a DVI nie obsługuje szyfrowania. Jeżeli
    zatem karta graficzna jest zgodna z HDMI+HDCP i korzysta z
    szyfrowania, monitor DVI nie obsłuży takiego sygnału. Jeśli
    jednak karta przesyła sygnał bez szyfrowania, odbiór DVI
    powinien być możliwy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2012-01-27 11:54:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2012 12:36), Rafal Lukawski wrote:

    > Na 99% można to wyregulować oprogramowaniem do karty graficznej.

    Wątpię. Z resztą, pytałem się już w wątku "HDMI i aspect ratio", wnioski
    były "nie da się".

    A dodam że hdmi->dvi - obraz ostry jak żyleta. Więc to nie jest problem
    z nadawaniem obrazu, tylko problem z odczytywaniem go przez monitor.
    Monitor widać uznaje że to co dostaje via hdmi ma być rozmyte i
    przycięte i tyle :).

    p. m.

  • 9. Data: 2012-01-27 13:52:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Fri, 27 Jan 2012 12:40:23 +0100, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > szyfrowania, monitor DVI nie obsłuży takiego sygnału. Jeśli
    > jednak karta przesyła sygnał bez szyfrowania, odbiór DVI

    Dzięki za wyjaśnienia.
    Apropos HDCP, Znowu mi skoczyła adrenalina przez to że, cytuję z wikipedii:
    "Głównym celem HDCP jest uniemożliwienie przesyłania treści w wysokiej
    rozdzielczości w postaci, która umożliwiałaby utworzenie nieautoryzowanych
    kopii." ja mogę mieć problemy z podłączeniem monitora. A nie mam zamiaru
    utworzenia nieautoryzowanych kopii: ani treści lecącej z karty do
    monitora, ani kopii karty, ani kopii monitora, ani kopii (Broń drzewcowa).

    --
    pozdro

  • 10. Data: 2012-01-27 13:57:00
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.01.2012 10:57, mvoicem pisze:
> [...]
    > nie - złącze hdmi w tymże monitorze nie służy do podłączania komputera.
    > Obraz jest nieco rozmyty i domyślnie ustawiony tak że obcina górę i dół.

    To nie jest kwestia monitora. Ma działać bez żadnego gadania. Jeśli na
    Pańskim LG są objawy jak opisane, to znaczy, że ma Pan
    najprawdopodobniej nienaturalną rozdzieczość.