  • 1. Data: 2012-01-26 22:14:08
    Temat: GA P35 DS3L a padające karty grafiki...
    Od: poli <3...@g...pl>

    Witajcie.

    Na początku była padnięta karta grafiki (PCI-Ex), dla porządku to
    GF8800GTS od Gigabyte'a. Zdarza się. Kupiłem drugą również 8800GTS także
    od GB. Dzisiaj, po dwóch miesiącach sprzęt powrócił z takimi samymi
    objawami co poprzednio-artefaktami. No cóż, może się zdarzyć i drugi
    raz. Po prostu pech.
    Moje podejrzenia wzbudziło pojawienie się u mnie drugiego kompa z
    padniętą grafiką od Gigabyte'a, tym razem 8600GT-silent.
    Zdziwiłem się mocno gdy zauważyłem, że oba zestawy złożone zostały na
    wspomnianej w tytule płycie, mało tego w obu są zasilacze Chieftec'a!
    Przypadek czy jakaś cholerna prawidłowość?

    Chciałem znaleźć coś w sieci aby porzucić moje podejrzenia co do
    rzeczonej płyty albo zestawu. Niestety tylko kłopoty z podkręcaniem i
    pamięciami zajmowały fora.

    Czy ma ktoś z Was jakąś teorię, a może kogoś już coś takiego spotkało?
    Z góry dziękuję za zainteresowanie.

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 2. Data: 2012-01-27 06:53:13
    Temat: Re: GA P35 DS3L a padające karty grafiki...
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    > Czy ma ktoś z Was jakąś teorię

    to że 8600GT SILENT GB PADŁO to norma, 100% tych kart pada prędzej czy
    później bo żadna nie wytrzyma pracy w 100C, no chyba że ktoś kupił taką
    i prawie nie gra

    pozostałe gigabajty kontrolowałeś temperaturę?

    temp zabija grafiki, jeżeli wsadzasz do zestawu który ma słabe
    chłodzenie taką grafikę to duże szanse że się ugotują

  • 3. Data: 2012-01-27 13:22:33
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 23:14:08 +0100, poli napisał(a):

> [...]
    > pamięciami zajmowały fora.
    >
    > Czy ma ktoś z Was jakąś teorię, a może kogoś już coś takiego spotkało?

    Artefakty w serii GF8xxx to niestety prawidłowość. Luty puszczają i tak to
    wygląda potem. Ja posiadam akurat trzyletnią 8600, właśnie silent, tyle że
    nie służy do grania i działa bez problemu, aczkolwiek normalna temperatura
    na niej to 65 stopni, a w stresie 10 stopni więcej przy 4 wentylatorach w
    obudowie. Ale i 100 stopni też nieraz miała. Przypuszczam że za jakiś czas
    też zaczną się artefakty na niej.

  • 4. Data: 2012-01-27 22:00:18
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2012-01-27 14:22, Piotrek pisze:
    > Artefakty w serii GF8xxx to niestety prawidłowość. Luty puszczają i
    > tak to wygląda potem.
    To akurat, śmiało można powiedzieć wina UE! Tak właśnie i te jej
    pseudo-ekologiczne wytyczne o pozbawieniu lutów ołowiu. Sama cyna jest
    zbyt krucha.
    Tyle tylko, że tamte obie "pierwsze" 8800GT miały aktywne chłodzenie i
    nawet teraz w pełni sprawne. Może te GPU są jakoweś trefne?
    (Sam dość długo używałem 8600GT Sonic+ Pallita i to sporo męczonego.
    Nawet zawiechy nie zaliczył.)

    Potworny pech, że padły jedna po drugiej w odstępie dwóch miesięcy, w
    tym samym zestawie. Mało tego obie Gigabyte'a.

    Gdybym miał HotAira to bym je przygrzał, bo na reballing klient nie
    będzie wydawał skoro za 1/2 może kupić taką samą.
    Zachodzę w głowę co teraz kupić? Polecicie coś, oczywiście w tym
    przedziale cenowym?

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 5. Data: 2012-01-28 08:15:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "poli" <3...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zachodzę w głowę co teraz kupić? Polecicie coś, oczywiście w tym
    > przedziale cenowym?

    W tym to znaczy? Jak było w sprzedaży?
    Ja kupiłem Radeona Sapphire HD6670 512MB DDR5 - tanie a szybsze od tego 8800

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-01-28 22:40:28
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2012-01-28 09:15, Irokez pisze:
    > W tym to znaczy? Jak było w sprzedaży?
    Przedział cenowy nie wiele daje pola do popisu. Okolice 150 zł. Komputer
    już leciwy więc inwestycje są "trochę" okrojone.

    > Ja kupiłem Radeona Sapphire HD6670 512MB DDR5 - tanie a szybsze od
    > tego 8800

    To fakt, też myślałem o Radeonie ale ten jest ok 2 razy droższy,
    niestety. Z reguły polecam nVidię jeśli ma to być sprzęt do gier.
    Szczególnie gdy bije w nim serce Intela. Nie wiem, taka paranoja ;b a
    może to, że większość gier optymalizowanych jest pod nVidię?
    Przyjdzie, chyba zmienić nastawienie do nV. Szczególnie jeśli będzie
    chodzić o modernizację sprzętu, te padnięte karty dały mi do myślenia.

    Ciekaw jestem czy radeony wolne są od takich niespodzianek, biorąc pod
    uwagę używane sprzęty? Nie miałem z nimi do czynienia, więc chyba
    całkiem nieźle się trzymają?

    --
    pozdr00fka

    poli