  • 11. Data: 2012-10-20 13:17:56
    Temat: Re: pobudzanie generatora impulsow z Windows
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Wysocki wrote:

    > Ciekawym rozwiązaniem jest też wykorzystanie DTR i RTS jako linii I2C
    > i użycie np. PCF8574 lub innego extendera. W jednym projekcie musiałem
    > ustawić przez port szeregowy kilka wyjść i to się okazało najprostsze.
    > Dwa tranzystory, dwie diody, cztery rezystory i gotowe.

    Tylko czasami nie działa z kabelkami USB, bo timing się rozjeżdża.

    Waldek

  • 12. Data: 2012-10-22 09:40:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Tylko czasami nie działa z kabelkami USB, bo timing się rozjeżdża.

    Timing w I2C?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2012-10-22 09:41:04
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie dotyczyło przypadkiem LPT?

    LPT to swoją drogą, z COM-em też tak bywa.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2012-10-22 10:32:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.10.2012 09:40, schrieb Adam Wysocki:

    > Timing w I2C?
    Też. Niektóre scalaki nie lubią, jak SCL ma "dziury" i np po 6 impulsach
    clocka jest przerwa na 3-4 takty, a kabelki USB (a konkretnie drivery do
    nich) potrafią zrobić przerwę w transmisji w najmniej odpowiednim momencie.

    Waldek

  • 15. Data: 2012-10-22 14:24:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Też. Niektóre scalaki nie lubią, jak SCL ma "dziury" i np po 6 impulsach
    > clocka jest przerwa na 3-4 takty,

    Nie spotkałem się z tym... jakie scalaki? Proste extendery IO też, czy
    raczej jakieś bardziej skomplikowane, pamięci, itd?

    > a kabelki USB (a konkretnie drivery do nich) potrafią zrobić przerwę
    > w transmisji w najmniej odpowiednim momencie.

    A to na pewno, z tym trzeba się liczyć...

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2012-10-23 10:44:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.10.2012 14:24, schrieb Adam Wysocki:

    > Nie spotkałem się z tym... jakie scalaki? Proste extendery IO też, czy
    > raczej jakieś bardziej skomplikowane, pamięci, itd?
    Numerka w głowie nie mam, ale mieliśmy to raz z akceleratorem, raz z
    przetwornikiem 4xDA (MAX5cośtam) i (też MAXIMA) expander/LED-Driver.
    Odkryliśmy w czasie debugowania. Robiliśmy przerwy po 4 SCLach by lepiej
    widzieć na oscyloskopie, czasami wyskakiwał nam NACK od scalaka, przy
    pełnym burst tych problemów nie było.

    > A to na pewno, z tym trzeba się liczyć...

    Dlatego gotowych kabelków nie używam do tych celów, ale mam pudełko
    FT232R pod łapką. Do machania nóżkami nadaje się świetnie, a i RS232
    niezależnie od nóżek można użyć. A w jednym ustrojstwie użyliśmy drania
    też do identyfikacji, używając kodu z EEPROMa.

    Waldek

  • 17. Data: 2012-10-23 17:02:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >lepiej widzieć na oscyloskopie, czasami wyskakiwał nam NACK od
    >scalaka, przy pełnym burst tych problemów nie było.

    I2C ma tez druga specyfikacje (SM bus ?), ktora sie wiele nie rozni,
    ale timeot ma dodany.
    Tylko chyba dosc dlugi i nie powinien byc problemem.

    >Dlatego gotowych kabelków nie używam do tych celów, ale mam pudełko
    >FT232R pod łapką. Do machania nóżkami nadaje się świetnie, a i RS232
    >niezależnie od nóżek można użyć.

    I szybko macha ? Bo ja kiedys uzylem takiej przejsciowki, to sie
    okazalo ze miedzy zmianami jest 1ms, co sie chyba zgadzalo ze
    specyfikacja USB, wiec wiecej juz nie probowalem.

    J.

  • 18. Data: 2012-10-23 18:08:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.10.2012 17:02, schrieb J.F:

> [...]
    >
    > I szybko macha ? Bo ja kiedys uzylem takiej przejsciowki, to sie okazalo
    > ze miedzy zmianami jest 1ms, co sie chyba zgadzalo ze specyfikacja USB,

    Ja używałem statycznie (załączanie i wyłączanie laserów), więc mi
    zwisało. Jak potrzebujesz z większą szybkością, to stosujesz
    bit-bang-mode. Masz wtedy 1us między zmianami, ale RS232 wtedy nie
    działa. Używając tylko GPIO i mając RS232 możliwe, że wyżej 1ms nie
    wyciągniesz.

    Waldek