  • 1. Data: 2012-10-18 14:14:20
    Temat: pobudzanie generatora impulsow z Windows
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje zrobic w Windows nastepujaca rzecz:

    co 1 sek. wyslac na RS-232 (podlaczonego via USB) i wyzwolic
    generator impulsow (na NE556). Czas trwania impulsu (np.
    200/100/800/500ms) jest ponizej 1 sek, wiec nie bedzie zazebiania.

    Nie chcialbym dawac jeszcze procka malego, ktory po odebraniu zadania
    "wachlowalby" odpowiednimi pinami (np. rts, cts itp). Chcialbym
    bezposredni z windowsa ruszyc te linie i nimi wyzwolic generator. Da
    sie to tak zrobic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-10-18 14:15:24
    Temat: Re: pobudzanie generatora impulsow z Windows
    Od: a...@p...pl

    na razie nie chce z pewnych wzgledow generowac impulsow w malym procku
    (to pozniej).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-10-18 14:31:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.10.2012 14:14, schrieb a...@p...pl:
> [...]
    > "wachlowalby" odpowiednimi pinami (np. rts, cts itp). Chcialbym
    > bezposredni z windowsa ruszyc te linie i nimi wyzwolic generator. Da

    Jest parę możliwości, zależy też od wersji Windowsa. W wersjach < W2000
    to jest proste, możesz pisać bezpośrednio na porty. W wersjach
    późniejszych musisz zainstalować drivery. Szukaj pod hasłem "virtual COM
    ports". Używam podobnego tricku do napędzania silnika krokowego przez
    port drukarki. State machine jest na windowsie, port równoległy służy
    wyłącznie do "machania nóżkami". Podobny system mam do sterowania
    tablicą z LEDami (matryca 121 sztuk).
    Do USB dałbym osobiście międzymordzie na FT232RL. Do sklejenia w
    parędziesiąt minut na płytce uniwersalnej, jak się sprężysz, to zmieści
    się toto do wtyczki USB. Coś takiego mam do sterowania wskaźnikiem
    laserowym z poziomu programu. Napędzane jest to jednak nie przez RS232
    (to jest wolne), ale w trybie bit bang FT232R.

    To, że timing w Windowsie jest niespecjalnie deterministryczny to chyba
    wiesz?

    Waldek

  • 4. Data: 2012-10-18 14:46:58
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-10-18 14:14, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > "wachlowalby" odpowiednimi pinami (np. rts, cts itp). Chcialbym
    > bezposredni z windowsa ruszyc te linie i nimi wyzwolic generator. Da

    To zależy jakiej dokładności/niezawodności oczekujesz. Ale z grubsza da
    się. Do majtania linią RTS wystarczy funkcja EscapeCommFunction

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desk
    top/aa363254(v=vs.85).aspx

    Wcześniej trzeba sobie otworzyć port szeregowy, bez kontroli przepływu:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms810467.asp

  • 5. Data: 2012-10-18 18:06:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    a...@p...pl <a...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > "wachlowalby" odpowiednimi pinami (np. rts, cts itp). Chcialbym
    > bezposredni z windowsa ruszyc te linie i nimi wyzwolic generator. Da

    A czy nie będzie przypadkiem problemu dla tego generatora, jeśli jako
    pobudzenie dostanie po prostu bajt (kilka mikrosekundowych impulsów)? Wtedy
    nie trzeba by się bawić w żadne machanie nogami, bezpośredni dostęp do portu
    i inne wynalazki, tylko po prostu otwierałoby się port COM, wysyłało bajt i
    już. Byłoby to bardzo proste w realizacji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2012-10-18 19:47:20
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

> [...]
    > dostęp do portu i inne wynalazki, tylko po prostu otwierałoby się port
    > COM, wysyłało bajt i już. Byłoby to bardzo proste w realizacji.

    Zawsze można wysłać bajt 0x00, 0xff (sam bit startu) lub inny pomiędzy
    (taki, by na początku ramki były same zera a na końcu same jedynki).
    Można to zrobić nawet takim programem terminalowym (jeśli chodzi o
    wysyłanie z interwałem czasowym):
    https://sites.google.com/site/terminalbpp/

    Zmieniając prędkość transmisji można regulować czas trwania impulsu
    (jeśli kombinacje bitowe nie wystarczą).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2012-10-19 09:10:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Do USB dałbym osobiście międzymordzie na FT232RL.

    Ciekawym rozwiązaniem jest też wykorzystanie DTR i RTS jako linii I2C
    i użycie np. PCF8574 lub innego extendera. W jednym projekcie musiałem
    ustawić przez port szeregowy kilka wyjść i to się okazało najprostsze.
    Dwa tranzystory, dwie diody, cztery rezystory i gotowe.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2012-10-19 09:11:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Paweł Hadam <h...@g...invalid> wrote:

    > Zawsze można wysłać bajt 0x00, 0xff (sam bit startu) lub inny pomiędzy
    > (taki, by na początku ramki były same zera a na końcu same jedynki).

    Rozwiązanie dobre ale pytanie czy autor dopuszcza generowanie impulsów
    podczas startu komputera. Różne systemy lubią wysyłać różne rzeczy na
    różne porty przy starcie.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2012-10-19 16:18:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> napisał(a):
    > Rozwiązanie dobre ale pytanie czy autor dopuszcza generowanie impulsów
    > podczas startu komputera. Różne systemy lubią wysyłać różne rzeczy na
    > różne porty przy starcie.

    To nie dotyczyło przypadkiem LPT?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2012-10-19 16:33:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w

    >To nie dotyczyło przypadkiem LPT?

    Myszka po serialu tez moze byc PnP.

    W ktoryms z windowsow bylo ustawienie zeby myszki nie sprawdzal, bo
    sie upsy wylaczaly przy starcie systemu :-)

    J.