  • 1. Data: 2009-11-15 14:39:01
    Temat: po zamianie monitora, brak sygnału z karty graficznej (zintegrowana na płycie)
    Od: micz <m...@y...com>

    Witam!

    Moja dziewczyna ma płytę główną MSI KA790GX ze zintegrowanym układem
    graficznym ATI. Przeprowadzilismy się i postanowiliśmy nie brać ze
    sobą jej starego monitora CRT bo za duży i czas już na nowy. Na nowym
    mieszkaniu podpiąłem do jej kompa mój monitor (DELL2407) i wszystko
    było cacy. Potem jednak ja potrzebowałem pracować i przepięliśmy
    monitor z powrotem do mnie (na GeForce'a jakiegoś starego bodaj
    7600GX). I tu pierwszy ZONK: monitor nagle ni z tego ni z owego nie
    widział sygnału z karty - po ekranie powitalnym WIN XP znikał obraz.
    Poradziłem sobie z tym odpalając kompa w trybie awaryjnym (wtedy obraz
    na monitorze nie znikał): odinstalowałem sterowniki karty, restart,
    nowe sterowniki, i wszystko cacy.

    I teraz znowu podpiąłem monitor pod jej kompa ze zintegrowaną grafiką
    i już jest dupa - monitor od początku nie widzi nic, żadnego sygnału z
    karty (nie mogę więc nawet wybrać trybu awaryjnego). BIOS wydaje
    najpierw jeden dłuższy pip, a potem cztery krótsze (trzy w równych
    odstępach i czwarty ciut później).

    Przełożyłem mojego GeForce'a do jej kompa, odpaliłem i wszystko OK.
    Wyjąłem go i znowu to samo.

    Co jest nie tak? Mi to wygląda (aż strach mysleć) na jakiś fuckup
    modułu graficznego na płycie MSI. Ewentualnie znowu problem ze
    sterami, ale w takim wypadku monitor wyświetlałby chociaż start kompa
    w DOSie, co nie? A tu czarno od początku. Poradźcie co robić, bo mi
    się kończą opcje powoli. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

    Pozdrawiam.

    Acha na obu kompach jest WINXP MX7 z SP3 (tak na wszelki wypadek
    podaję)

  • 2. Data: 2009-11-15 15:48:41
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    micz pisze:
    A tu czarno od początku. Poradźcie co robić, bo mi
    > się kończą opcje powoli. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

    Luz na kabelku i/lub we wtyczce. Jeżeli kabelek jest całkowicie
    odłączany od monitora to nie ma problemu - wymieniasz kabelek i spokój.
    Gorzej jak jest przytwierdzony na stałe do monitora

    > Acha na obu kompach jest WINXP MX7 z SP3 (tak na wszelki wypadek
    > podaję)

    To nie jest powód ( przynajmniej nic na to nie wskazuje ) ale traktuj te
    wynalazki z pewnym dystansem;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 3. Data: 2009-11-15 16:02:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    micz pisze:
> [...]
    > Poradziłem sobie z tym odpalając kompa w trybie awaryjnym (wtedy obraz
    > na monitorze nie znikał): odinstalowałem sterowniki karty, restart,
    Po prostu ustawiła się rozdzielczość (wątpie) lub odświeżanie poza
    zakresem tego monitora, albo karta (driver) "przekonfigurowała się" na
    wyświetlanie na innym wyjściu (bo np nie wykryła monitora na podstawowym).

> [...]
    > odstępach i czwarty ciut później).
    > Przełożyłem mojego GeForce'a do jej kompa, odpaliłem i wszystko OK.
    Reset biosu i sprawdź. Prawdopodobnie wyłączyła się (albo zepsuła)
    zintegrowana karta graficzna. Brak monitora podłączonego do niej mógł
    spowodować jej dezaktywację, a że produkty msi miewają bardzo zakręconą
    logikę - to teraz może być problem z jej włączeniem...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-11-15 23:36:21
    Od: micz <m...@y...com>

    On 15 Lis, 16:48, Tomaszek <t...@j...pl> wrote:
    > Luz na kabelku i/lub we wtyczce. Jeżeli kabelek jest całkowicie
    > odłączany od monitora to nie ma problemu - wymieniasz kabelek i spokój.
    > Gorzej jak jest przytwierdzony na stałe do monitora

    Ta opcja odpada, bo monitor działa z drugiego kompa :/ Jakieś inne
    sugestie?

    > To nie jest powód ( przynajmniej nic na to nie wskazuje ) ale traktuj te
    > wynalazki z pewnym dystansem;)

    Właśnie się powoli przekonuję do powrotu do Windowsa "po bożemu" (ale
    to offtopic)

  • 5. Data: 2009-11-15 23:47:00
    Od: micz <m...@y...com>

    On 15 Lis, 17:02, BartekK <s...@N...org> wrote:

> [...]
    > spowodować jej dezaktywację, a że produkty msi miewają bardzo zakręconą
    > logikę - to teraz może być problem z jej włączeniem...

    Wyjąłem bateryjkę z płyty gł. na powiedzmy pół minuty i włożyłem z
    powrotem. I nic - to samo co było. Czarno i BIOS piszczy tak jak
    piszczał. Czy tak powinien przebiegać reset BIOSu, czy coś źle robię?

    Jak sprawdzić, czy ta zintegrowana karta się zepsuła? Jeśli jestem w
    stanie odpalić kompa na samodzielnej karcie graficznej (GeForce 7600),
    to czy wtedy mogę jakoś sprawdzić czy zepsuła się ta zintegrowana
    grafika? Jeśli tak, to jak?

    Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem

    8173

  • 6. Data: 2009-11-15 23:47:16
    Od: micz <m...@y...com>

  • 7. Data: 2009-11-15 23:47:23
    Od: micz <m...@y...com>

  • 8. Data: 2009-11-15 23:47:30
    Od: micz <m...@y...com>

  • 9. Data: 2009-11-16 08:15:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 06:39:01 -0800 (PST), micz napisał(a):

    > Poradziłem sobie z tym odpalając kompa w trybie awaryjnym (wtedy obraz
    > na monitorze nie znikał): odinstalowałem sterowniki karty, restart,
    > nowe sterowniki, i wszystko cacy.

    Tak jak BartekK napisal, prawdopodobnie odswiezanie przekroczylo zakres
    obslugiwany przez monitor. Dlatego dzialalo w awaryjnym, a normalnie nie.

> [...]
    > karty (nie mogę więc nawet wybrać trybu awaryjnego). BIOS wydaje
    > najpierw jeden dłuższy pip, a potem cztery krótsze (trzy w równych

    Czasem dobrze przypomniec sobie standardowe sygnaly dzwiekowe. Ten wlasnie
    odpowiada za problem z grafka. Komputer daje znac ze albo nie moze
    uruchomic, albo nie ma karty graficznej.

    > Przełożyłem mojego GeForce'a do jej kompa, odpaliłem i wszystko OK.
    > Wyjąłem go i znowu to samo.

    ..czyli jak punkt wyzej.

    > Co jest nie tak? Mi to wygląda (aż strach mysleć) na jakiś fuckup
    > modułu graficznego na płycie MSI. Ewentualnie znowu problem ze
    > sterami,

    Problem ze strerami od razu mozesz wykluczyc - na etapie bootowania
    sterowniki i tak nie sa uwzgledniane. Opcje sa dwie:
    - Albo padla zintegrowana grafika
    - albo zintegrowana grafika jest *wylaczona* w BIOSie
    Rada - wloz zewnetrzna karte graf, wejdz do BIOSu i dokladne sprawdz
    stawienia - czy karta nei jest wylaczona, jaka jest kolejnosc - PCI,
    PCI-E/AGp, onboard - rozne BIOSy maja roznie to ujete, niektore maja
    dodatkowo opcje wylaczenia karty graficznej, w innych robi sie to np przez
    wlaczenie w tryb "PCI-E/AGP (nie wiem jakie zlacze masz) only" co powoduje
    ze komputer szuka tylko karty w slocie, a pomija zintergrowana.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2009-11-16 10:33:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    micz pisze:
    > Wyjąłem bateryjkę z płyty gł. na powiedzmy pół minuty i włożyłem z
    > powrotem. I nic - to samo co było. Czarno i BIOS piszczy tak jak
    > piszczał. Czy tak powinien przebiegać reset BIOSu, czy coś źle robię?
    Nie, źle to robisz. Nie wiem skąd takie pomysły
    Aby google zarchiwizowało, dla potomnych:

    BIOSU NIE RESETUJE SIE WYCIĄGAJĄC BATERYJKĘ !!!

    Po to na płycie jest clear-cmos zworka, jumper, ewentualnie w najgorszym
    wypadku "styki do zwarcia" - by tego użyć. Zapewne w instrukcji płyty o
    tym pisali, tylko nikt nie czytał. Do tej operacji należy mieć
    odłączone zasilanie 230v od zasilacza (całkowicie). Samo wyciągnięcie
    bateryjki przeważnie nic nie daje, pamięć trzyma ustawienia jeszcze
    dobre kilka-kilkanaście minut, a najwyżej takie coś kończy się "sieczką"
    w biosie (część ustawień utracona=skasowana, część losowo poustawiana,
    część pozostała stara).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173