  • 1. Data: 2009-12-18 19:43:05
    Temat: płyta glówna z 2 portami com
    Od: Krzysiek <...@...z>

    Witam,
    Czy występują jakieś współczesne płyty główne z dwoma poratmi rs232?
    Wszędzie widzę tylko "1x com". Potrzebuję pełne porty, w miarę pewnie
    działające więc nie mam ochoty na przejsciówki usb. Czy zostaje mi tylko
    opcja z kartą PCI?

  • 2. Data: 2009-12-18 20:29:04
    Temat: Re: płyta glówna z 2 portami com
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Krzysiek" napisał:

    > Czy występują jakieś współczesne płyty główne z dwoma poratmi rs232?

    Zdefiniuj "współczesne". Bo dla niektórych grupowych znawców płyty z G31/33
    to zabytek klasy "0". A w paru z nich się spotkałem z 2x RS232, tyle że ten
    drugi zazwyczaj jest w postaci szpilek i trzeba go sobie samemu wyprowadzić
    na śledzia. Gigabyte, modeli jednak nie pomnę.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-12-18 20:55:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Krzysiek pisze:
    > Czy występują jakieś współczesne płyty główne z dwoma poratmi rs232?
    > Wszędzie widzę tylko "1x com".

    To się ciesz, bo niektóre nie mają *w ogóle* już portu szere-
    gowego. Nawet te, które mają "1x COM" czasem mają go wyprowa-
    dzonego na szpilkach, ale bez śledzia w zestawie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-12-19 08:56:09
    Od: Krzysiek <...@...z>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 21:29:04 +0100, JoteR napisał(a):

    > Zdefiniuj "współczesne". Bo dla niektórych grupowych znawców płyty z G31/33
    > to zabytek klasy "0".

    Współczesne to dla mnie "dostępne w sklepach w dniu dzisiejszym".
    Co do zabytków i G31 - powiem po cichu, żeby się konserwator zabytków nie
    dowiedział - teraz pracuję na VIA KT266 :P

    > A w paru z nich się spotkałem z 2x RS232, tyle że ten
    > drugi zazwyczaj jest w postaci szpilek i trzeba go sobie samemu wyprowadzić
    > na śledzia. Gigabyte, modeli jednak nie pomnę.

    U gigabyte'a na stronie jest faktycznie kilka sztuk z drugim na szpilkach
    (np. GA-M61cośtam), ale w handlu tego już chyba nie ma.
    Poszukam jeszcze głębiej, ale coraz bardziej skłaniam się do rozwiązania z
    dodatkową kartą. Wtedy można powybierać w szerszym zakresie modeli płyt, a
    nie być uwiązanym do jednego czy dwóch.

  • 5. Data: 2009-12-19 09:26:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Krzysiek" napisał:

    > Współczesne to dla mnie "dostępne w sklepach w dniu dzisiejszym".

    Ostatnio składałem w firmie komputer na takiej niskobudżetowej Gigabyte,
    tyle że pod Intela. Znaczy w handlu jeszcze są, ale sprzedawcy dość
    powierzchownie traktują opis COMów, trzeba każdą sztukę konfrontować z
    opisem producenta. Żmudna robota.

    > Co do zabytków i G31 - powiem po cichu, żeby się konserwator zabytków nie
    > dowiedział - teraz pracuję na VIA KT266 :P

    A ja pyskuję z i815 :P

    > Poszukam jeszcze głębiej, ale coraz bardziej skłaniam się do rozwiązania
    > z dodatkową kartą.

    U mnie w firmie to się sprawdza, pomimo stosowania wielu, w tym niektórych
    dość archaicznych urządzeń na RS232 z dosowskim oprogramowaniem. Problemy
    sprawiają tylko wyjątki, w których program odwołuje się bezpośrednio do
    portu i przerwania.

    JoteR

  • 6. Data: 2009-12-19 11:03:32
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Dell cośtam cośtam?
    Ale to całe pudełko, no chyba że ktoś płytę oferuje.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-12-20 14:06:24
    Od: Gabriel Kowalski <g...@g...pl>

    Jeśli porty szeregowe będą obsługiwane przez system operacyjny (czyli
    masz oprogramowanie pod windows xp/vistę/linuksa/bsd) to karta PCI jest
    dobrym rozwiązaniem. Można kupić całkiem niedrogie karty na chipie
    NetMOS, które zależnie od wersji mają od 2 COM-ów po 4-COM-y i 2 porty
    Centronics. Zaleta jest taka, że jak z powodu awarii sprzętu odpali port
    szeregowy, wymieniasz kartę, a nie całą płytę.

    Gabriel