  • 1. Data: 2009-12-18 20:57:14
    Temat: Czemu bateryjki umierają?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    mam około 20 komputerów sprzed 7 lat. Gdzieś z 2 lata temu zaczęły
    umierać bateryjki. Przy starcie pojawia się info, że bios zgubił dane,
    ple,ple,ple... No więc powymieniałem bateryjki na nowe, chwilę
    podziałało i... dalej to samo. Dziwne. Czy takie nowe bateryjki trzeba
    jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka miesięcy...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-12-18 21:38:24
    Temat: Re: Czemu bateryjki umierają?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-18 21:57, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka miesięcy...

    Bo jak wstawiasz baterie w miejsce akumulatora to powinieneś wlutować
    diodę żeby tej baterii nie doładowywało.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-18 22:09:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    RadoslawF pisze:
    > Bo jak wstawiasz baterie w miejsce akumulatora to powinieneś wlutować
    > diodę żeby tej baterii nie doładowywało.

    A oryginalnie tam jest akumulator? Czyli oszukali mnie w sklepie, że
    dali mi bateryjki? Mówiłem, że to do biosa. Co mam w takim razie kupić,
    żeby było bez wlutowywania diod, tylko na podmianę?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2009-12-18 22:55:17
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-18 23:09, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A oryginalnie tam jest akumulator? Czyli oszukali mnie w sklepie, że
    > dali mi bateryjki? Mówiłem, że to do biosa. Co mam w takim razie kupić,
    > żeby było bez wlutowywania diod, tylko na podmianę?

    Przeczytaj co na starej pisze i poszukaj takiej samej lub zamiennika.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-12-19 01:40:08
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2009-12-18 23:09, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
    > Przeczytaj co na starej pisze i poszukaj takiej samej lub zamiennika.

    Nie wiem jak było 7 lat temu ale na mojej pisze CR2032. Nigdy nie zmieniana
    na płycie Gigabyte'a. Ma około 2 lat.
    To nie laptop że posiada akumulatorek. Może kiedyś stosowano akumulaory ale
    się jeszcze nie spotkałem z czymś takim.

    Jeżeli padają szybko baterie przyczyną może być to że komputery są długo bez
    prądu lub kiepska bateria. Prawdopodobne też może być jakieś przepięcie.
    Bateria podtrzymuje BIOS gdy komputer jest wyłączony.

  • 6. Data: 2009-12-19 07:31:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    rageofhonor pisze:

    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem jak było 7 lat temu ale na mojej pisze CR2032.

    No na moim zamienniku dokładnie to samo. I marka SONY.

    > Jeżeli padają szybko baterie przyczyną może być to że komputery są długo
    > bez prądu

    No czasami, ale poprzednio 5 lat wytrzymały.

    > lub kiepska bateria.

    Sony.

    > Prawdopodobne też może być jakieś
    > przepięcie.

    w tylu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2009-12-19 07:31:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hggor5$cp0$...@n...interia.pl...
> [...]
    > jakoś specjalnie potraktować? Stare trzymały z 5 lat, a te kilka miesięcy...

    Uruchamiasz ten sprzęt? Bateria "pracuje" jak jest wyłączone zasilanie.

  • 8. Data: 2009-12-19 07:34:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hggor5$cp0$...@n...interia.pl...

    > Uruchamiasz ten sprzęt?

    Codziennie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2009-12-19 08:28:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hghu68$gm4$...@n...interia.pl...

    > Codziennie.

    To pewnie Made in China.

  • 10. Data: 2009-12-19 09:01:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 19 December 2009 08:31, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Sony.

    Nie kombinuj, po prostu bubel w sklepie ci sprzedano. :-)
    Albo to nie TO "Sony", albo odrzut z taśmy produkcyjnej, odkupiony za
    grosze przez polskiego handlarza, albo po prostu bateria która od kilku
    lat leżakowała pod ladą w sklepie...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste