  • 31. Data: 2011-12-28 15:16:53
    Temat: Re: plazma kontra lcd
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    > Przygłupem jest ten co podnieca się oszałamiającą rozdzielczością
    > lcdeków a nie widzi, że obraz zazwyczaj jest beznadziejnie mydlany.
    > A większość wybiera właśnie LCD.

    ie po to kupuje duży telewizor, żeby klocki ogladać. Mi na HD zależy,
    bo mimo starości, widzę wyraźną różnicę rozdzielczości pomiędzy
    gównianym 1024x768 plazmy a 1920x1080 LCD.

    Plazma z 768 liniami to takie samo nieporozumienie jak oglądanie na
    CRT32" obrazu SD. Ani to się nie skaluje do SD ani do HD. Choć i tak
    dobrze, że to już nie 480 linii jak w starych plazmach, które nawet do
    SD potrzebowały skalowania... w dół. To dopiero była porażka - a ci
    plazmofaszyści podniecajacy się wtedy plazmami byli jeszcze bardziej
    żałośni niż obecni.

    Co do rzekomej "mydlaności" obrazu - chyba utknąłeś jakies 10 lat
    temu i tak Ci juz zostało.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2011-12-28 15:38:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >Plazma z 768 liniami to takie samo nieporozumienie jak oglądanie na
    >CRT32" obrazu SD. Ani to się nie skaluje do SD ani do HD.

    A masz odpowiednie zrodlo sygnalu ?
    stare, 4.7G DVD mialy raptem 720 x 576 ... nie, przepraszam windows
    klamie. Nie wiem ile maja :-(
    1030x426 ?

    W sumie to nawet nie wiem - poza przypadkiem skalowania 2:1, to
    lepiej zeby wspolczynnik byl "ladny", czy wcale nie ?

    J.

  • 33. Data: 2011-12-28 17:29:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > A masz odpowiednie zrodlo sygnalu ?

    Kilkanaście kanałów HD z satelity. I co chwile dochodza kolejne.

    > stare, 4.7G DVD mialy raptem 720 x 576 ... nie, przepraszam windows
    > klamie. Nie wiem ile maja :-(

    Dobrze pamiętasz, tyle, że to 576i a faktycznie to 2x287.5

    > 1030x426 ?

    Chyba w NTSC. I to z jakimś rozszerzeniem dla panoramy.

    > W sumie to nawet nie wiem - poza przypadkiem skalowania 2:1, to
    > lepiej zeby wspolczynnik byl "ladny", czy wcale nie ?

    Ostre kształty brzydko wygladaja przy skalowaniu bliskim ale nierównym
    1. Czyli na przykład statyczna kreskówka 720p źle wygląda na 768
    liniach. Poza tym przypadkiem skalowanie jest w obecnym sprzecie słabo
    zauważalne. Koszmar był na starych plazmach z 480 liniami, które
    próbowały odtwarzać PAL...

    Z drugiej strony - domyślnie telewizory HD często maja ustawione
    jakies dziwne skalowanie zamiast "just scan".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2011-12-28 19:09:02
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 28.12.2011 16:16, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Co do rzekomej "mydlaności" obrazu - chyba utknąłeś jakies 10 lat
    > temu i tak Ci juz zostało.

    Wytarczy włączyć jakiś program z gadającymi głowami - nadal twarze na
    lcd wyglądają jak w japońskim teatrze.

  • 35. Data: 2011-12-28 19:16:50
    Temat: Re: [OT] plazma kontra lcd
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-28 16:07, Mario wrote:
    > Przygłupem jest ten co podnieca się oszałamiającą rozdzielczością
    > lcdeków a nie widzi, że obraz zazwyczaj jest beznadziejnie mydlany.

    Zabrzmiało audiofilsko. Tam też całe stada lemmingów twierdzą że nie ma
    nic lepszego jak lampa. Czy "mydlany" w wideo to odpowiednik "płaskie
    narożniki basów" w audio?

  • 36. Data: 2011-12-28 19:25:33
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > żałośni niż obecni.
    >
    > Co do rzekomej "mydlaności" obrazu - chyba utknąłeś jakies 10 lat

    Telewizor kupowałem w 2009 roku. W lcdekach sterowanych słabszym
    sygnałem widziałem mydło i wyraźną aureolkę wokół konturów taką jak w
    mpeg1 (video cd) czy zbyt skompresowanych divx. Przy dynamicznych
    akcjach już się robiła totalna kaszana. Jak na mój gust to w LCDekach
    wyraźnie przesadzono z cyfrową "poprawą" obrazu. Jakość obrazu zbliżoną
    do plazmy 42 cale za 2500-2800zł miały dopiero lcdeki rzędu 5kpln.
    Gdyby miał okazję porównać obok siebie dwa telewizory 42 cale: LCD i
    plazma, o zbliżonej cenie, ostrości i kontraście to mógłbym się
    przyglądać który ma lepszą rozdzielczość. Niestety, te porównywalne
    cenowo telewizory z LCD zasługiwały co najwyżej na obrzucenie solidnym
    pawiem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2011-12-28 19:29:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Zabrzmiało audiofilsko. Tam też całe stada lemmingów twierdzą że nie ma
    > nic lepszego jak lampa. Czy "mydlany" w wideo to odpowiednik "płaskie
    > narożniki basów" w audio?

    Nie, to oznacza, że obraz jest po prostu mdły i bez kontrastu. Jak
    kolorowe zdjęcie na materiałach ORWO.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2011-12-28 19:41:16
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 26.12.2011 16:43, Marek pisze:
    > zastanawiam się nad kupnem i proszę o dywagacje na temat .

    różnice się zacierają. Plazmy zużywają coraz mniej prądu, czerń w LCD
    zaczyna być bardziej czarna, kolory mniej "oczojebne" bardziej
    naruralne. Jeśli zależy Ci na parametrach wypisanych w instrukcji, weź
    plazmę full hd. Będziesz się czuł "trędy" TV zużyje o 3.6zł prądu mniej
    na rok, a pikseli będziesz miał wiecej. Natomiast obraz SD lub pseudo hd
    dalej będzie lepiej wyglądał na plaźmie, czerń będzie czarna, kolory
    naturalne, ale tego nie da się zmierzyć, powąchać, dotknąć. Może tylko
    jak staniesz pod dużym kątem w sklepie z TV, zobaczysz naturalne kolory
    na plazmach ( ew. IPS) a mgłę na LCD.
    Każdy wybór ma wady i zalety.
    ToMasz

  • 39. Data: 2011-12-28 19:42:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-28 20:29, Mario wrote:
    > Nie, to oznacza, że obraz jest po prostu mdły i bez kontrastu.

    Probujesz udowodnić że plazma ma lepszy zakres jasności? No ma. Ale co
    to mdły? Mój gówniany Sony LCD HDReady poza brakiem "prawdziwej czerni"
    nie odstaje od stojącej obok plazmy w czymkolwiek innym. Gowniano
    skompresowany obraz na plazmie wygląda też jak blokowisko.

  • 40. Data: 2011-12-28 20:34:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Probujesz udowodnić że plazma ma lepszy zakres jasności? No ma. Ale co
    > to mdły?

    Taki obraz jakby ktoś nie zdjął z ekranu jakieś kiepawej folii ochronnej
    albo umył go brudną ścierą i nie wytarł do sucha.

    Mój gówniany Sony LCD HDReady poza brakiem "prawdziwej czerni"
    > nie odstaje od stojącej obok plazmy w czymkolwiek innym. Gowniano
    > skompresowany obraz na plazmie wygląda też jak blokowisko.

    Łaziłem po sklepach AV i oglądałem dość długo (w 2009r). Trudno mi
    powiedzieć jakie były żródła sygnału. Ale z filmikami reklamowymi
    producenta to z grubsza większość była jako tako. Ale można było
    porównać telewizory sterowane ze wspólnego sygnału. I tu już aureolki a
    przy dynamicznych akcjach z wybuchami też fruwające cegiełki były dużo
    bardziej wyraźne w LCD niż plazmach (cały czas piszę o porównywalnych
    cenowo). Nie śledzę nowinek w przetwarzaniu obrazu ale wydaje mi się, że
    dość kiepskie własności optyczne LCDów próbowano nadrobić bardziej
    agresywnym przetwarzaniem obrazu co w przypadku tanich telewizorów
    dawało żenująco słaby efekt - jak w przypadku silnej korekty cyfrowej w
    aparatach foto z kiepskim przetwornikiem. Z lcdeków podobały mi się
    Philipsy ale za 2 razy większą cenę. Teraz chyba się to trochę zrównało
    bo ceny na przyzwoite LCD są już znacznie niższe.

    --
    pozdrawiam
    MD