  • 21. Data: 2010-03-10 13:49:11
    Temat: Re: plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    >...ale to już zabawa dla osób które chcą się pobawić w odbiór dalekich
    >stacji TV

    Podepne się pod tą mysl i zapytam.
    Czy odległość 70 km od nadajnika to będzie problem, żeby odbierać ten
    planowany cyfrowy standard TV?

  • 22. Data: 2010-03-10 13:54:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PK" <p...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Podepne się pod tą mysl i zapytam.
    > Czy odległość 70 km od nadajnika to będzie problem, żeby odbierać ten
    > planowany cyfrowy standard TV?

    Na płaskim niekoniecznie.

  • 23. Data: 2010-03-10 22:50:15
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    PK pisze:

    > Podepne się pod tą mysl i zapytam.
    > Czy odległość 70 km od nadajnika to będzie problem, żeby odbierać ten
    > planowany cyfrowy standard TV?

    A jaka lokalizacja? Teoretycznie nie powinno być problemu, tylko polecam
    zainwestować w porządną antenę, tzw szerokopasmowe nie są najlepszym
    pomysłem.
    SP6STZ

  • 24. Data: 2010-03-11 07:36:00
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > A jaka lokalizacja?
    Mieszkam na kresach wschodnich - Dorohusk, do nadajnika w Piaskach (Lublin)
    jest dokladnie 65 km praktycznie po płaskim. Juz teraz odbior z anteny
    siatkowej pozostawia wiele do zyczenia.

  • 25. Data: 2010-03-14 12:11:47
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    PK pisze:
    > Mieszkam na kresach wschodnich - Dorohusk, do nadajnika w Piaskach (Lublin)
    > jest dokladnie 65 km praktycznie po płaskim. Juz teraz odbior z anteny
    > siatkowej pozostawia wiele do zyczenia.

    Siatkową oddaj na złom, tyle jest warta, w tym wypadku radzę dwie
    wieloelementowe (np 10-19 el) YAGI na VHF i UHF, przy czym do DVB-T
    wystarczy jedna na UHF, wtedy można sobie pomóc wzmacniaczem jak sygnał
    będzie jednak za słaby. Nie polecam anten tzw szerokopasmowych, to tylko
    wyrzucanie pieniędzy w błoto.
    SP6STZ

  • 26. Data: 2010-03-15 07:11:37
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    SP6STZ pisze:

    > Nie polecam anten tzw szerokopasmowych, to tylko
    > wyrzucanie pieniędzy w błoto.

    jak mowa o typowych siatkach to zdecydowanie tak.
    ale jak odległość od nadajnika nie jest powalająco duża, z powodzeniem
    sprawdza się Telmor ASR 860.
    sam takie stosuje i nie ma najmniejszych problemów. co prawda nie działa
    u mnie (dolnośląskie) dvb-t, ale działa czeska tv

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 27. Data: 2010-03-15 22:33:58
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    pawell32 pisze:
    >.
    >
    > jak mowa o typowych siatkach to zdecydowanie tak.
    > ale jak odległość od nadajnika nie jest powalająco duża, z powodzeniem
    > sprawdza się Telmor ASR 860.
    Też bardziej bajer niż antena, nie da się wykonać anteny żeby działała
    bardzo dobrze w tak szerokim paśmie jak podaje producent.

    > sam takie stosuje i nie ma najmniejszych problemów. co prawda nie działa
    > u mnie (dolnośląskie) dvb-t, ale działa czeska tv

    A w jakiej miejscowości?
    SP6STZ

  • 28. Data: 2010-03-16 07:08:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    SP6STZ pisze:

    > Też bardziej bajer niż antena, nie da się wykonać anteny żeby działała
    > bardzo dobrze w tak szerokim paśmie jak podaje producent.

    oczywiście, tylko podchodzę do tego nieco z innej strony.
    otóż teraz powinienem kierować anteny w trzech kierunkach -
    Ślęża, Wrocław i Żórawina, a co za tym idzie 4 anteny kierunkowe
    (tvp1 idzie na VHF-ie), spory masz i to wszystko dla sześciu kanałów
    analogowych, które niedługo znikną, większość i tak odbierana jest via
    sat. odległość od nadajników nie przekracza 40 km w linii prostej.
    więc ta antena się sprawdza w moich okolicach.

    > A w jakiej miejscowości?

    20 km na pd-zachód od wrocławia.

  • 29. Data: 2010-03-16 21:40:10
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    pawell32 pisze:

    > 20 km na pd-zachód od wrocławia.

    Sygnał ze Ślęży powinieneś odbierać na gwoździu, więc faktycznie na tej
    antenie nie będziesz miał problemu, czeska TV jest dosyć ładnie
    odbierana we Wrocławiu, w latach 70 oglądałem sobie bajki na dobranoc
    najpierw na TVP1 a potem na czeskiej jedynce.
    Faktycznie problem wielu anten przy DVB-T powinien się sam rozwiązać,
    tylko że akurat najlepiej kupić sobie porządną YAGI bez wzmacniacza niż
    tzw antenę szerokopasmową ze wzmacniaczem.
    Jako ciekawostkę podam że jakieś 60-70 km na północ od Krakowa
    odbierałem TV ze Słowacji na antenie siatkowej (nie mój zestaw) z
    całkiem znośną jakością (lekko zaszumione)
    SP6STZ

  • 30. Data: 2010-03-17 07:01:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    SP6STZ pisze:

    > Sygnał ze Ślęży powinieneś odbierać na gwoździu,

    no nie tak łatwo, do poprawnego odbioru trzeba się nieźle nagimnastykować.

> [...]
    > tylko że akurat najlepiej kupić sobie porządną YAGI bez wzmacniacza niż
    > tzw antenę szerokopasmową ze wzmacniaczem.

    pewnie, ja czekam tylko na dvb-t ze ślęży.
    wówczas wystarczy tylko jedna antena.