  • 11. Data: 2010-03-06 18:53:01
    Temat: Re: plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    news:hmu4d7$u2$1@news.onet.pl...

    > Nawet jak antenie wzmocnienie wyłączę to z miejsca sygnał dvb-t niknie.

    To akurat nie dziwne, wyłączony wzmacniacz nie pracuje
    jak brak wzmacniacza. Przy nie zasilanym wzmacniaczu
    sygnał ginie praktycznie do zera.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 12. Data: 2010-03-07 09:50:14
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Mar 2010 18:46:17 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Nawet jak antenie wzmocnienie wyłączę to z miejsca sygnał dvb-t niknie.

    Wypruj wzmacniacz z anteny, na 99% będziesz miał sygnał DVB-T.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 13. Data: 2010-03-07 17:08:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:nlt6p5le8kf3t2esrr84f9s9mqqm8kdq98@4ax.com...

    > Wypruj wzmacniacz z anteny, na 99% będziesz miał sygnał DVB-T.

    Wzmacniacz mam poza anteną i na 100% bez niego sygnał jest za słaby.
    Może gdyby nie szedł przez splittery byłoby inaczej, ale idzie (mam więcej
    niż jeden odbiornik).

  • 14. Data: 2010-03-09 10:14:35
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-03-06 14:16, Cavallino pisze:

    > Lepiej żeby spoczywał na gpu, do mpeg-4 CPU może nie wystarczyć, a już
    > na pewno nie jest optymalnym rozwiązaniem.

    do dekodowania obrazu SD zakodowanego w AVC nie potrzeba żadnej "super maszyny" ani
    dobrej
    karty graficznej. Dekodują to bez problemów komputery sprzed paru lat ze zintegrowaną

    grafiką intela. Problem pojawia się przy HD, ale od pewnego czasu ów nie wystepuje w
    kontekście DVB-T w Polsce.

  • 15. Data: 2010-03-09 10:25:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzed paru lat ze zintegrowaną grafiką intela. Problem pojawia się przy
    > HD, ale od pewnego czasu ów nie wystepuje w kontekście DVB-T w Polsce.

    Co nie znaczy że nigdy nie będzie występować, więc jeśli ktoś dziś myśli o
    kompie do celów oglądania tv, to lepiej od razu nabyć taki, dla którego nie
    będzie to problemem (czyli z kartą grafiki wspierającą dekodowanie h264),
    zwłaszcza jeśli to nic nie kosztuje.
    W tym celu to pisałem - taka dobra rada.

  • 16. Data: 2010-03-09 23:28:30
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Cavallino pisze:

    > A ile masz do nadajnika?
    > Ja mam z 40 km, bez zewnętrznej anteny, a nawet bez wzmaka na niej nic
    > nie odbierzesz.

    40 km to nie jest odległość krytyczna, ja bym dał porządną yagi zamiast
    badziewia ze wzmacniaczem. Wzmacniacz się daje jedynie w przypadku gdy
    jest bardzo słaby sygnał a antenę masz już o dużym zysku inaczej to jest
    duże nieporozumienie.
    SP6STZ

  • 17. Data: 2010-03-09 23:34:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > 40 km to nie jest odległość krytyczna, ja bym dał porządną yagi zamiast
    > badziewia ze wzmacniaczem.

    Mam polecaną tutaj antenę logarytmiczną.

    >Wzmacniacz się daje jedynie w przypadku gdy jest bardzo słaby sygnał a
    >antenę masz już o dużym zysku

    Dokładnie tak jest.
    Pomyślałeś o konieczności rozdzielenia sygnału?
    Jak splittery są pasywne, to wiele bez wzmacniacza nie zrobisz.

  • 18. Data: 2010-03-09 23:50:18
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Cavallino pisze:

    > Dokładnie tak jest.
    > Pomyślałeś o konieczności rozdzielenia sygnału?
    > Jak splittery są pasywne, to wiele bez wzmacniacza nie zrobisz.

    Wszystko zależy jak bardzo musisz rozdzielić ten sygnał, jak na dwa
    odbiorniki to strata nie jest tak mocno odczuwalna, jak na więcej to
    faktycznie wzmacniacz może pomóc ale też to należy robić z głową, zbyt
    mocny wzmacniacz może tylko popsuć efekt.
    SP6STZ

  • 19. Data: 2010-03-10 09:01:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wszystko zależy jak bardzo musisz rozdzielić ten sygnał, jak na dwa
    > odbiorniki to strata nie jest tak mocno odczuwalna, jak na więcej

    Na 5.

    >to faktycznie wzmacniacz może pomóc

    Nie może, tylko jest niezbędny.

    >ale też to należy robić z głową, zbyt mocny wzmacniacz może tylko popsuć
    >efekt.

    Oczywiście.

  • 20. Data: 2010-03-10 10:52:41
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Cavallino pisze:

    > Na 5.

    > Nie może, tylko jest niezbędny.

    wszystko zależy ile masz miejsca na dachu albo w ogrodzie, wtedy
    stawiasz zestaw o dosyć sporym zysku, ale to już zabawa dla osób które
    chcą się pobawić w odbiór dalekich stacji TV, tylko pytanie czy poza
    krótkofalowcami ktoś się jeszcze w to bawi?
    SP6STZ