-
21. Data: 2017-11-20 14:06:29
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
> Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ouuf8m$k95$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
>>> Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie
>>> dość
>>> prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym.
>>> Kosztowna jest
>>> na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
>>> wyposażenie - to wszystko jest (lublin).
>
>> No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek
>> i drucikiem połączyć.
>> Myliłem się jednak głęboko.
>> Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są
>> poważne wyzwania.
>> A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda
>> techniki.
>> Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
>> długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.
>
> Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow.
>
> Z tym ze - to jest na 250kW.
> Nasze fabryki robia 25kW.
>
> I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od
> Siemensa.
>
> Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele firm
> na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych
> warunkach :-)
>
> J.
>
W Ursusie Elvi jest silnik z Cegielskiego. Chwalą się, że jest lepszy
od konkurencji:
- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na
świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję.
Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia
podwyższony moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania
dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe
sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność.
Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają
się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do
ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne
warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce - powiedział
Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.
Więcej:
http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-
2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/
T.
-
22. Data: 2017-11-20 14:08:40
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
> Nasze fabryki robia 25kW.
Aaaa, to oni taki samochód dla dzieci robią.
Teraz wszystko rozumiem.
No, to ma sens.
>
>
> ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-)
>
Ano tu pewnie leży pies pogrzebany.
-
23. Data: 2017-11-20 15:07:01
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stowke to
potrzebowal ok 20kW. 25kW z elektrycznego to uzytkowo duzo wiecej niz 25kW ze
spalinowego bo inaczej moment obrotowy sie w nim robi. Tylko gimbaza ocenia o
tabliczkach firmowych co lepsze. Trabant mial cztery razy mniej mocy niz 125p i
niewiele mniej wazyl. I ze startu pod swiatlami zostawial 125p w tyle. Bo mial silnik
dwusuwowy.
-
24. Data: 2017-11-20 16:30:26
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@go
oglegroups.com...
>126p mial 20kW i stowke jechal.
21KM nawet, z czego pewnie ze 2 w wentylatorze :-)
Wiec kW to jakies 15.
Ale prawde mowiac ... w dobrych czasach na lewy pas wroclawskich
arterii to mu troche mocy brakowalo - czuc bylo ten nacisk na zderzak
przy ruszaniu spod swiatel :-)
J.
-
25. Data: 2017-11-21 10:26:50
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: robot <a...@o...pl>
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6ab42f73-5085-4faf-9797-9ab672b1ad4f@go
oglegroups.com...
>> 126p mial 20kW i stowke jechal.
>
Trafna uwaga.
Ale ja mam jeszcze bardziej trafną.
Mój czajnik ma 1,5 kW. A herbatka pyszna wychodzi.
-
26. Data: 2017-11-21 17:44:54
Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 20 Nov 2017 06:07:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
<4...@g...com> wrote:
> 126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak
> jechal stow
Teraz nie jest ważne czy może jechać tą stowke ale w ile ms ją
osiągnie. Za to chcą płacić klienci.
--
Marek