  • 1. Data: 2009-08-16 16:43:20
    Temat: pierwszy motocykl, zero doświadczenia
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Nigdy nie jeździłem na motocyklu, dopiero zapisałem się na kurs prawa
    jazdy kat. A. Pytanie jaki wybrać motocykl na początek. Górna granica
    cenowa: ok. 7000 zł. Typ: chopper. Przeznaczenie: rekreacyjnie (z żoną),
    może czasem dojazd do pracy (20 km).
    To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):
    - Yamaha Virago 250, 535
    - Kawasaki EN 500
    - Romet R250

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-08-16 17:16:10
    Temat: Re: pierwszy motocykl, zero doświadczenia
    Od: "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    Jeżeli już Romet; u pewnie zostane zabity za branie go pod uwage ale co tam;
    to polecam zipp raven 250. Jest to to samo ale lepiej poskładane no i cena
    blisko granicy 7200.

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 3. Data: 2009-08-16 18:04:41
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 16 Aug 2009 19:16:10 +0200, "Jarek O."
    <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl> wrote:

> [...]

    250 odpuść z punktu. To nie jedzie. Zwlaszcza jeżeli chcesz jeździć z
    żoną.

    535 w sumie też nie, chociaż... Kiedyś przyjechał do nas klient na 535
    na oddławienie (z bodaj 27KM) plus gaźniki, filtry, świece i zawory.
    Zostawił i poszedł. Zrobiłem wszystko co trzeba, wspólnik jedzie na
    próbę, wraca i melduje, że coś niehalo, bo to nie jedzie. To mu mówię,
    że przesadza, że toto ma ledwo 45KM i w jego rozumieniu nigdy nie
    będzie jechać :) Jadę ja. Wyjeżdżam na prostą, odkręcam i faktycznie
    nie jedzie, a wręcz muli. No to z powrotem do warsztatu, posprawdzałem
    wszystko co się dało po 3 razy, niby wszystko OK, jedziemy na próbę -
    nie jedzie. Przyszedł właściciel, to mowię, ze mamy problem, że nie
    jedzie i cały czas szukamy co może być, bo niby wszystko OK itp.
    Powiedzial, że on koniecznie musi mieć tego dnia wieczorem motocykl i
    że zabierze muła i przyjedzie następnego dnia pod fajrant, a my mamy
    do tego czasu myślec. Siadł, pojechał. Po 10 minutach wraca z
    olbrzymim bananem i do nas, żeśmy dowcipnisie, bo sprzęt nigdy tak nie
    jechał i że potwór, że moc i w ogóle i że jest bardzo zadowolony :-O

    Tak jak nie lubię tego silnika, to jak już, to właśnie to. Popularne,
    proste, sprawdzone.

    >Jeżeli już Romet; u pewnie zostane zabity za branie go pod uwage

    Etam zabity. Masa ludzi kupuje np Daewoo i jest zadowolona (a
    przynajmniej tak twierdzi). Kwestia czego oczekujesz, jak bardzo
    wkurzają Cię niedoróbki, tandeta, ekstremalna budżetowość wyłażąca na
    każdym kroku i czy magia NOWOŚCI pojazdu jest w Twoim przypadku
    silniejsza niż zdrowy rozsądek.

    Jeżeli dopiero zaczynasz, to i pewnie niespecjalnie się na technice
    motocyklowej znasz. IMO kup 535 albo EN500 z lat '90, bo bedzie to w
    Twoim przypadku najrozsądniejszy wybór. Sprawdzone, w miarę
    przyzwoicie wykonane, proste i bezproblemowe. Stare Madury, Maximy,
    Magny, Shadowy, LTDki, Virago 700, 750, 920 itp. odpuść (choć mieszczą
    się w budżecie), bo 25-latek to nie sprzęt dla zieleniaka bez
    doświadczenia i solidnego zaplecza warsztatowego.

    PS
    LS650 odpuść - jednoosobowe i nie jedzie ;)

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 4. Data: 2009-08-16 18:08:22
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Krzysiek wrote:

    > - Yamaha Virago 250, 535

    Hi,

    Ja zaczynalem od Virago 535 i moge go polecic dla poczatkujacego.
    Moj byl z '93 roku, i momo wieku nie mialem z nim zadnych klopotow. Za
    ta cene pewnie dostaniesz nawet nowszego.
    No i chyba Virago jest najladniejszy z w/w wymienionych.
    I bralbym zdecydowanie 535 a nie 250.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 5. Data: 2009-08-16 20:20:09
    Od: Ru <c...@g...com>

    250 to bedzie masakra na dwie osoby tak czy tak. Co do Virago czy EN -
    wydaje mi sie sporo ze to kwestia gustu. Mi np Virago nie odpowiadala
    wygladem, i nie koniecznie musialem miec ladny silnik V to sie
    zdecydowalem na EN i jako wlasnie pierwsze moto nie narzekam, poki co
    jezdzi i wiekszych problemow jeszcze nie sprawia ;) No i co by nie
    mowic, to Kawasaki ma wiecej mocy niz Virago chyba ;)

    Najlepiej to znajdz ludzi z okolic co maja to i to, przejedz sie na
    czym wygodniej i co sie bardziej podoba i bedziesz wiedziec :)

  • 6. Data: 2009-08-16 20:57:36
    Od: Fiji <f...@n...beztego.pl>

    [16.08.2009 18:43] Krzysiek wrote:
> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    Bierz EN 500 i sie nie cykaj, najlepszy wybor z tego co wybrales,
    sprawdzona konstrukcja, pod butem (ok, pod manetka) tez troche jest.
    Czytales te strone?
    http://chudzikj.republika.pl/EN500.htm

    No chyba ze masz dwa metry wzrostu - wtedy moze byc ciasno.

    Fiji

  • 7. Data: 2009-08-17 06:22:35
    Od: Small <d...@a...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    Z moich doswiadczen z EN500, wszystko poza amortyzatorami daje rade.
    Przy wyjazdach solo wszystko OK. W drugim roku zaczyna brakowac mocy
    przy jezdzie z pasazerem . Po 4 sezonach musze powiedziec, ze EN500 to
    byl swietny wybor. Natomiast jak wspomnialem, przy duzym obciazeniu
    dobija. Motocykl poza tym jest bardzo klasyczny i ladny (kwestia gustu).
    Po 1 sezonie odblokowalem go z 27KM ale specjalnie nie odczulem roznicy
    mocy. Virago(535) mial moj kolega, w porownaniu z EN500 troche inny
    charakter, bardziej czoperowy. Ja wolalem EN-ke.

    ps. zainwestuj w ciuchy

    Small
    GSX750F

  • 8. Data: 2009-08-17 06:53:47
    Od: "Napitek" <n...@w...pl>

> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    może warto podjechac do jakiejs szkoły i sie przejechac na enduro :) ? tak
    na próbę, żeby sie przekonac jaka to zamuła jeździć na choperze :)
    sprobuj a może Twoj swiat ulegnie przewartościowaniu :)

    rzuć okiem jakie fajne można mieć przygody na enduro :)
    www.afromoto.com

    pozdro
    Napitek

  • 9. Data: 2009-08-17 07:37:30
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    Wszystko zależy czego oczekujesz, jaka masz masę ciała itd.
    Jeśli nie masz doświadczenia radze Ci 250 znacznie więcej wybacza błędów niż
    mocniejszy sprzęt, jest lżejsza to ma duże znaczenie zwłaszcza na
    początrek, mniej pali. Najlepiej kupić tani sprzęt na którym się nauczysz panować nad
    motocyklem nie koniecznie nowy,
    KONIECZNIE Z GMOLAMI!!! Ja bym kupił Virago 250 (moim zdaniem ładniejsza od 535) lub
    romet/zippa najlepiej używkę
    -mała strata krótki żal a przy okazji nauczysz się trochę mechaniki
    To oczywiście moje subiektywne podejście jeżdżę 150 :). Pozdrawiam życzę rozsądku i
    szczęścia.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 10. Data: 2009-08-17 08:21:50
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "mmaurycy" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    problemem jest to ze nawet jeszcze nie wiesz czy to lubisz (znaczy sie jazde
    motocyklem)
    wiec jak cos kupisz to musisz założyc ze zaraz bedziesz chcaił sprzedac bo :
    a/jazda motocyklem jest do dupy
    b/nie ten typ motocykla cie interesuje
    c/za słaby/za silny itp itd
    tera moje czygrosze
    - jak kupisz rometa starcisz na odsprzedaży
    - romet to chinszczyzna gówno warta ( a na pewno nie te piniondze, chociaz
    Mustafa twierdzi inaczej)
    - 250 i jazda w dwie osoby ? no to bedzie słabosilnie

    kawa EN500 bedzie najtansza przy najmłodszym roczniku, 535 bedzie najłtwiej
    kupic/odsprzedac bo jest spory rynek
    535 za mocna nie bedzie

    pzdr
    huck