  • 21. Data: 2011-04-02 17:29:23
    Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-01 19:10, Maciej Browarczyk pisze:

    > Panie, to nie te francuskie co sie psuly, to C5 i to jeszcze w hadeiku!

    Idź stąd heretyku Ty! ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 22. Data: 2011-04-02 17:38:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-01 22:12, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > 3 rodzaj prawdy...
    > W przypadku tych silników - uszkodzenie przepływomierza nie daje
    > wyraźnych błędów :( - ani w komputerze (przynajmniej uniwersalnym -
    > Lexią nie sprawdzałem), ani w postaci kontrolki "check engine" :( -
    > sprawdziłem na własnym przykładzie - jeżdżąc ze spalonym
    > przepływomierzem oraz z odłączoną wtyczką....

    I to jest wkurzająca wada w porównaniu z 1.9TDI (w którym pad przepływki
    oznacza totalne zmulenie auta). Lexia/Peugeot Planet _może_ nie pokazać
    błędu. Chyba, że padnie umieszczony w przepływce czujnik temperatury
    powietrza i będzie wskazywał głupie wartości (rzędu -100 stopni).
    Sporo daje jednak wykonanie testów w czasie jazdy (pod obciążeniem). Nie
    wiem jak Lexia, ale PP podaje wartość zmierzoną przepływu powietrza i
    jednocześnie wartość oczekiwaną (lub porównanie mierzonej do oczekiwanej
    - nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się do auta iść).

  • 23. Data: 2011-04-02 17:39:18
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-02 16:16, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Testowo można odłączyć i zobaczyć efekty...

    Ano można. Ecu wówczas korzysta z zapisanej mapy uśrednionej i auto
    jedzie bez zmulenia. Odbija się to jednak na spalaniu.

  • 24. Data: 2011-04-02 19:02:37
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > jednocześnie wartość oczekiwaną (lub porównanie mierzonej do oczekiwanej
    > - nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się do auta iść).

    Też o tym myślałem, skoro w TDI można zrobić próbę dynamiczną, porównać
    parametry zadane przez komputer z odczytanymi przez elektronikę i w ten
    sposób zdiagnozować dość dokładnie silnik i postawić diagnozę, dlaczego
    nie czyta się o czymś takim dla HDI, CDI i innych CR?
    Czy nie potrafią tego, czy nikt ich tak nie diagnozuje? tylko podpina
    komputer - panie nie ma błędów - silnik miód malina :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Już wiem czemu nie chcę nowoczesnego Diesla ;) jakby mi odpi... taki
    manewr zaraz po kupnie to chyba bym go spalił ;)

  • 25. Data: 2011-04-02 19:04:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Idź stąd heretyku Ty! ;)

    Czy to HDI z 2006 w C5 nie ma już FAP'a ??
    Może mu się ino zamulił jak go ma ??

    Pozdrawiam !