-
21. Data: 2011-04-02 17:29:23
Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-04-01 19:10, Maciej Browarczyk pisze:
> W dniu 2011-04-01 12:20, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
>
>> C5, 2.0 HDI, końcówka 2006 roku, przebieg 206kkm (potwierdzony ostatni
>> przegląd w citroenie na 179kkm)
>
> Panie, to nie te francuskie co sie psuly, to C5 i to jeszcze w hadeiku!
>
Idź stąd heretyku Ty! ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
22. Data: 2011-04-02 17:38:55
Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-04-01 22:12, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> W dniu 2011-04-01 20:29, Czarek Daniluk pisze:
>> Jakby padała przepływka to miałby przynajmniej jakieś błędy w
>> komputerze, więc Krzysiu podejrzewam trop Twojego nowego mechanika na
>> szukanie po omacku ;)
>
> 3 rodzaj prawdy...
> W przypadku tych silników - uszkodzenie przepływomierza nie daje
> wyraźnych błędów :( - ani w komputerze (przynajmniej uniwersalnym -
> Lexią nie sprawdzałem), ani w postaci kontrolki "check engine" :( -
> sprawdziłem na własnym przykładzie - jeżdżąc ze spalonym
> przepływomierzem oraz z odłączoną wtyczką....
I to jest wkurzająca wada w porównaniu z 1.9TDI (w którym pad przepływki
oznacza totalne zmulenie auta). Lexia/Peugeot Planet _może_ nie pokazać
błędu. Chyba, że padnie umieszczony w przepływce czujnik temperatury
powietrza i będzie wskazywał głupie wartości (rzędu -100 stopni).
Sporo daje jednak wykonanie testów w czasie jazdy (pod obciążeniem). Nie
wiem jak Lexia, ale PP podaje wartość zmierzoną przepływu powietrza i
jednocześnie wartość oczekiwaną (lub porównanie mierzonej do oczekiwanej
- nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się do auta iść).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
23. Data: 2011-04-02 17:39:18
Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-04-02 16:16, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> W dniu 2011-04-02 07:27, Czarek Daniluk pisze:
>> W dniu 2011-04-01 22:12, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
>>
>>> 3 rodzaj prawdy...
>>> W przypadku tych silników - uszkodzenie przepływomierza nie daje
>>> wyraźnych błędów :( - ani w komputerze (przynajmniej uniwersalnym -
>>> Lexią nie sprawdzałem), ani w postaci kontrolki "check engine" :( -
>>> sprawdziłem na własnym przykładzie - jeżdżąc ze spalonym
>>> przepływomierzem oraz z odłączoną wtyczką....
>>>
>>>
>> Może Krzysiu sobie odłączy i sprawdzi jakie będą efekty ;)
>>
> Testowo można odłączyć i zobaczyć efekty...
>
Ano można. Ecu wówczas korzysta z zapisanej mapy uśrednionej i auto
jedzie bez zmulenia. Odbija się to jednak na spalaniu.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
24. Data: 2011-04-02 19:02:37
Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-04-02 17:38, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> I to jest wkurzająca wada w porównaniu z 1.9TDI (w którym pad przepływki
> oznacza totalne zmulenie auta). Lexia/Peugeot Planet _może_ nie pokazać
> błędu. Chyba, że padnie umieszczony w przepływce czujnik temperatury
> powietrza i będzie wskazywał głupie wartości (rzędu -100 stopni).
> Sporo daje jednak wykonanie testów w czasie jazdy (pod obciążeniem). Nie
> wiem jak Lexia, ale PP podaje wartość zmierzoną przepływu powietrza i
> jednocześnie wartość oczekiwaną (lub porównanie mierzonej do oczekiwanej
> - nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się do auta iść).
>
Też o tym myślałem, skoro w TDI można zrobić próbę dynamiczną, porównać
parametry zadane przez komputer z odczytanymi przez elektronikę i w ten
sposób zdiagnozować dość dokładnie silnik i postawić diagnozę, dlaczego
nie czyta się o czymś takim dla HDI, CDI i innych CR?
Czy nie potrafią tego, czy nikt ich tak nie diagnozuje? tylko podpina
komputer - panie nie ma błędów - silnik miód malina :)
Pozdrawiam !
PS:
Już wiem czemu nie chcę nowoczesnego Diesla ;) jakby mi odpi... taki
manewr zaraz po kupnie to chyba bym go spalił ;)
-
25. Data: 2011-04-02 19:04:26
Temat: Re: ilu drogowców potrzeba aby wymienić żarówkę?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-04-02 17:29, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2011-04-01 19:10, Maciej Browarczyk pisze:
>> W dniu 2011-04-01 12:20, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
>>
>>> C5, 2.0 HDI, końcówka 2006 roku, przebieg 206kkm (potwierdzony ostatni
>>> przegląd w citroenie na 179kkm)
>>
>> Panie, to nie te francuskie co sie psuly, to C5 i to jeszcze w hadeiku!
>>
>
> Idź stąd heretyku Ty! ;)
>
Czy to HDI z 2006 w C5 nie ma już FAP'a ??
Może mu się ino zamulił jak go ma ??
Pozdrawiam !