  • 1. Data: 2010-06-23 22:22:19
    Temat: piaskowanie, lakier proszkowy [wawa]
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Powitać

    Chciałem się spytać czy ktoś z szanownych Kolegów korzystał z usług jak w
    temacie w firmie Promark http://www.lakiernia.waw.pl/ ?

    Z wywiadu telefonicznego, od miłego pana, wywiedziałem się, że ponoć mają
    doświadczenie z renowacją gratów motocyklowych w sensie ramy i innych
    duperszwanców związanych z elementem wcześniej wspomnianym. Warto u nich
    robić? A może są inne firmy warte uwagi w Wawie i okolicy (+/- 30km)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-24 05:50:01
    Temat: Re: piaskowanie, lakier proszkowy [wawa]
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w
    wiadomości news:op.verxrhqvykntv0@pecet1.domain.neostrada...

    Chciałem się spytać

    Na pytanie odpowiem Ci w ten sposób, że lakier proszkowy niespecjalnie
    nadaje się do pokrywania elementów narażonych mechanicznie (udary kamieni,
    naprężenia materiału), chyba że się coś zmieniło i są lakiery ze
    specyfikacją dla motoryzacji.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-06-24 06:05:39
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nadaje się do pokrywania elementów narażonych mechanicznie (udary kamieni,
    > naprężenia materiału), chyba że się coś zmieniło i są lakiery ze

    Raczysz zartowac. Wszystko kwestia rodzaju uzycia lakieru. Mam wahacz
    pomalowany na czarno i nie rysuje sie nawet w okolicy regulacji naciagu
    lancucha. Poza tym wychodza pieknie matowe kolory, powloka moze byc gladka
    lub faktura gruba albo cienka.

    Tak wiec - da sie i na 100% rame w MZ'cie bede malowal proszkiem.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-06-24 06:38:14
    Od: Arni <n...@s...org>

    Jackare pisze:

> [...]
    > nadaje się do pokrywania elementów narażonych mechanicznie (udary
    > kamieni, naprężenia materiału), chyba że się coś zmieniło i są lakiery

    proszkowałem ramy 15 lat temu i tak samo dzis. Lakier proszkowy dobrze
    połozony (bo skopac mozna kazdą technologie) jest eleastyczny i nie
    odpryskuje. Rama w Jaszczembiu była tak robiona i jak musialem dogrzebac
    sie do pola numerowego to schodzilo jak plastik a nie farba. Ciezko to
    zadrapac a nawet jesli to zachowuje sie jak izolacja na kablach
    elektrycznych.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 5. Data: 2010-06-24 07:45:13
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup
    > proszkowałem ramy 15 lat temu i tak samo dzis. Lakier proszkowy dobrze
    > połozony (bo skopac mozna kazdą technologie) jest eleastyczny i nie
    > odpryskuje.

    Niezupelnie - moze byc tez twardy i odporny na zarysowania, ale odpryskujacy
    przy uderzeniu - wszystko zalezy od zastosowanej techniki. Nie znam sie
    dokladnie, ale moge popytac o temp. i rodzaje farby.

    --
    pzdr:
    IVam

  • 6. Data: 2010-06-24 08:08:27
    Od: Arni <n...@s...org>

    Ivam pisze:
> [...]
    > odpryskujacy przy uderzeniu - wszystko zalezy od zastosowanej techniki.
    > Nie znam sie dokladnie, ale moge popytac o temp. i rodzaje farby.

    z tego co wiem to wszystko zalezy od czasu wygrzewania i temperatury.
    Dlatego pisałem o _dobrze_położonym_ lakierze.

  • 7. Data: 2010-06-24 08:36:10
    Od: "ErgoSum" <n...@n...pl>

> [...]

    | nadaje się do pokrywania elementów narażonych mechanicznie (udary kamieni,
    | naprężenia materiału), chyba że się coś zmieniło i są lakiery ze

    Ja mam u siebie o wielu lat dol moto pomalowany proszkiem i nt wytrzymalosci
    to wypowiem same superlatywy.
    Jedyne moje zastrzezenie - nie jest odporny na mikrozarysowania, tj. warstwa
    malowana na polysk (przynajmniej tak jest u mnie) dosc szybko pokrywa sie
    mikroskopijnymi zarysowaniami ktorych nie daje sie spolerowac.
    Moj spec od malowania powiedzial ze nastepnym razem pomaluje mi z klarem
    proszkowym ktory podobno jest super.. ?

    Erg
    GS500

  • 8. Data: 2010-06-24 11:36:28
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Arni wrote:

    > z tego co wiem to wszystko zalezy od czasu wygrzewania i temperatury.
    > Dlatego pisałem o _dobrze_położonym_ lakierze.

    Wygrzewanie nie ma tu wiele do rzeczy, byle zgodnie ze sztuka. Proszek pod
    wplywem ciepla roztapia sie i tworzy jednolota powierzchnie.
    Raczej wiecej ma tu przygotowanie podloza i dobranie odpowiedniego proszku.

    A te sa poliestrowe epoksydowe poliuretanowe i inne z dodatkami itd , wiec
    mnogosc jest duza i nie kazdy proszek bedzie taki sam.
    http://www.dupontpowder.pl/oferta_standardowa.html

    W jednym zakladzie gosc polozyl mi proszek na gola rure, niby tylko
    "odtluszczona", w drugim mowia ze nie zrobia tego bez wypiaskowania elementu
    bo inaczej nie tego nie beda firmowac. Wiec nie jest to takie proste.

    pzdr
    Tmek

  • 9. Data: 2010-06-24 18:33:26
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Arni" <n...@s...org> napisał w wiadomości grup
    > z tego co wiem to wszystko zalezy od czasu wygrzewania i temperatury.

    Nie wszystko - sa rozne proszki.

    > Dlatego pisałem o _dobrze_położonym_ lakierze.

    Ale twardy, odporny na scieranie lakier, ale odpryskujacy pod wplywem
    uderzenia, wcale nie jest zlym lakierem. Kwestia potrzeby i zastosowania.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2010-06-24 21:25:26
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 24-06-2010 o 20:33:26 Ivam <filipz@wytnij_to_prosze_poczta.fm>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale twardy, odporny na scieranie lakier, ale odpryskujacy pod wplywem
    > uderzenia, wcale nie jest zlym lakierem. Kwestia potrzeby i zastosowania.

    fajna dyskusja wyszła... tylko o co ja pytałem? bo już nie pamiętam :P

    precle jak widać w dobrej kondycji :)

    dla niewiedzących to dawno, dawno temu, jak się zawodowo zajmowałem
    motocyklami, popełniłem kilka takich renowacji i ja i klienci byli
    zadowoleni. nic nie odpryskiwało, nie odpadało, ino, jak już ktoś
    wspomniał, troszkę rysowało. ale na to był patent w postaci pasty
    finiszowej do aluminium i dobrego filca na wiertarce. więc proszę mi
    wybaczyć, ale dokładnie wiem czego chcę i uświadamiać mnie nie trzeba.
    dorosły jestem :)

    tak więc przypominam moje pytanie czy zna ktoś tę firmę z mojego
    pierwszego posta ewentualnie czy może polecić inną w Wawie i bliskich
    okolicach.

    pozdrawiam