eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " fir nt fizyki" <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: pfuff
    Date: Tue, 28 Feb 2012 18:11:32 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <jij5ck$oos$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330452692 25372 172.20.26.234 (28 Feb 2012 18:11:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Feb 2012 18:11:32 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.61.130.247
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:195820
    [ ukryj nagłówki ]


    swego czasu bylem bardzo 'podkrecony' (by tak to
    nazwac chodzilo po prostu o to ze uwazalem to za
    znaczacy krok w rozwoju techniki komputerowej i gier)
    fizyką (PPU) jako opracowywana czy opracowaną warstwą
    akcelerowaną na sprzecie

    niestety zupelnie ostatnio uswiadomilem sobie
    ze sprawy maja sie zgola inaczej, bo pytanie
    jest 'jaka fizyka' - prosta vel toporna fizyka
    rigid bodsow to jedno, fizykalne rozpadnaie sie
    przedmiotow pod wplywem fizycznych uderzen (np strzalu
    pociskiem w sciane) to drugie a ruch biegnacych postaci
    to trzecie - rigidbodziaki tego wszystkiego nie udzwigną
    (udzwigna one bardzo malo sposrod potrzebnych rzeczy)
    totez poki co zastosowanie tego jest poteznie
    ograniczone i nie ma co w zwiazku z tym wlasciwie
    mowic o gamowej fizyce w ogolnosci - predzej o
    elementach fizyki,praktycznie wiekszosc (niemal
    wszystko) trzeba zdaje sie robic jak na dzis i pewnie
    jeszcze pare dobrych lat, klasycznie tj nie fizyka
    tylko po prostu animacją

    nie znaczy to jednak ze nie warto sie ta fizyka
    interesowac itp, chodzi mi tylko o to ze okazalo sie
    ze po uswiadczeniu jak sytuacja wyglada okazuje sie
    ze ta fizyka lokuje sie o jeden wielki krok do tylu
    w stosunku do sytuacji w jakiej zdawalo mi sie ze
    jest (chyba ze ciagle mi sie cos zle zdaje bo
    np w gothicu3 fizyczne kawalki - np strzaly sterczace
    z glow przeciwnikow, albo scierwojad usuwajacy sie
    po zboczu wypadaly fenomenalnie), znaczy tez ze
    przyzwoity layer fizyczny, np odwzorowanie pokoju
    ze sprzetami i ich wlasnosciami fizycznymi w edytorze,
    po czym operowanie na tym zza tego layeru, jest
    daleko poza obecnym stanem rozwoju tej dziedziny
    i nawet chyba jakies aproksymacje tego nie bardzo
    sa na rzeczy, tak ze cala ta fizyka sprowadza sie
    do prostych rozczlonkowanyk kawalkow bez sily
    uniwersalnego layera - czyli ma sie kiepsko



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: