  • 41. Data: 2010-02-18 07:40:20
    Temat: Re: parkowanie na wewnętrznym podwórku
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-17 22:48, to pisze:

    > To że Ty dałeś się zbyć dyspozytorowi nie oznacza, że każdy się da.
    > Podstawa do interwencji jest ewidentna. To, czy to teren prywatny, czy
    > nie, nie ma nic do rzeczy. Zmienia tylko tyle, ze gość nie dostanie
    > mandatu za parkowanie.

    Przeczytaj sobie jak Policja działa na prywatnym terenie:
    http://tinyurl.com/ykulus3

    --
    M.

  • 42. Data: 2010-02-18 07:55:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    MariuszM wrote:

    > Przeczytaj sobie jak Policja działa na prywatnym terenie:
    > http://tinyurl.com/ykulus3

    To jest zupełnie inna sytuacja, jak rozumiem jest tam jasny regulamin
    który mówi, że po pół godzinie należy wnieść konkretną opłatę, a pojazd
    jest blokowany wyłącznie do momentu uregulowaniu należności. Tak w
    zasadzie można zrobić. Blokowanie dla samego blokowania jest natomiast w
    sposób oczywisty bezprawne i policja w takiej sytuacji powinna
    interweniować.

    --
    cokolwiek

  • 43. Data: 2010-02-18 08:04:22
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "daxus" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czyli jak widać, że jestem nie stąd(obca rejestracja), ale mam prawo
    > parkować bo mam umowę najmu, to można mi napluć w twarz, wyjebać i
    > utrudniać życie. Dlatego, że nie mieszkam tu od dziecka.
    > Dobrze wiedzieć.
    > PS
    > parkuję prawidłowo, nie zastawiam żadnej bramy, wjazdu, wyjazdu ani
    niczego

    Powiem Ci że u mnie robi się tak ciasno ze trzeba będzie stawiać samochód
    (jak jeszcze w co drugiej rodzinie będzie trzy samochody:)) 400m od klatki.
    Teraz mam 50m i "nibyswojemiejsce" Jak ktoś stanie na tym nibymoimmiejscu
    to "gulka lata" ale wiem ze nic nie mogę zrobić. Tamtemu "gulka lata"
    bardziej,
    bo chyba tłok jeszcze większy, a przybył jeszcze jeden już nadliczbowy
    samochodzik.
    Naruszasz StatusQuo, nie oczekuj przyjaciół:)

    Artur(m)

  • 44. Data: 2010-02-18 08:12:47
    Od: PJ <p...@g...com>

    czy ten "sposob oczywisty" to jakis paragraf lub przepisy na ktore
    mozna sie powolac ?

    P.

  • 45. Data: 2010-02-18 08:39:49
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-18 07:55, to pisze:

    >Blokowanie dla samego blokowania jest natomiast w
    >sposób oczywisty bezprawne i policja w takiej sytuacji powinna
    >interweniować.
    Podaj proszę podstawę prawną działania Policji na tym terenie. Tylko
    konkretnie - ustawa + konkretny, złamany przepis. Wówczas przyznam Ci
    rację. Dopóki tego nie zrobisz dalsza dyskusja jest bezsensu.

    W Kodeksie Wykroczeń, w rozdziale XI dotyczącym bezpieczeństwa w
    komunikacji, też jest mowa o drodze publicznej lub strefie zamieszkania.
    Przepis, który mógłby tu mieć zastosowanie:
    "Art. 90. Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej lub w
    strefie zamieszkania, podlega karze grzywny albo karze nagany."
    Niestety, teren prywatny to nie droga publiczna ani strefa zamieszkania,
    więc ani SM ani Policja nie mają podstaw, żeby wlepić mandat. Dlatego
    większość znanych mi spółdzielni mieszkaniowych ustawia znak D-40
    informujący o strefie zamieszkania - pozwala to na egzekwowanie na ich
    terenie PoRD.

    Możesz oczywiście szukać sprawiedliwości w oparciu o kodeks cywilny,
    natomiast doraźnie nic nie załatwisz.
    --
    Mariusz M.

  • 46. Data: 2010-02-18 09:04:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 18 Feb 2010 07:55:36 +0100, to wrote:
> [...]
    >zasadzie można zrobić. Blokowanie dla samego blokowania jest natomiast w
    >sposób oczywisty bezprawne i policja w takiej sytuacji powinna

    A jak ktos nie ma ochoty zeby na jego terenie parkowali inni to co ma
    zrobic ? Plot ?

    J.

  • 47. Data: 2010-02-18 09:57:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Tomi pisze:
    > Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > No przeciez napisal wyraznie - podnosili auto do gory, brali 4 stare opony,
    > ktore kladli na ziemi na plasko, jedno kolo w jedna opone, drugie w druga
    > opone itd i auto udupione.

    Widać żeś spec :)

  • 48. Data: 2010-02-18 10:01:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    daxus pisze:

    > mam nad nim jedną przewagę, ja tu wiecznie nie będę mieszkał, tak z
    > tydzień - dwa jak się stąd wyprowadzę zgadnijcie co się stanie z jego
    > autem ? hmmm

    Znajdzie ucięta końską głowę za wycieraczką?
    Niezłe klimaty w tym wątku...

  • 49. Data: 2010-02-18 11:35:22
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 18-02-2010 08:04, Artur(m) pisze:

> [...]
    > samochodzik.
    > Naruszasz StatusQuo, nie oczekuj przyjaciół:)

    właśnie tego nie rozumiem, jakie status quo ? W Polsce to prędzej jeden
    drugiemu napluje w twarz niż się uśmiechnie. Takie sprawy powinno się
    załatwiać jak w cywilizowanym Państwie, np poprzez wykup miejsc
    parkingowych. Ale nie - to moje od dziadka pradziadka- zastawię cię i
    gówno mnie obchodzi, że masz gdzieś dojechać na czas, że nie możesz
    wyjechać, bo to moje.

  • 50. Data: 2010-02-18 11:40:23
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Lut, 10:01, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Znajdzie ucięta końską głowę za wycieraczką?
    > Niezłe klimaty w tym wątku...

    Pol zartem - pol serio, gdyby zastawic takiego samochodem prawie
    wrakiem, czyli wygladajacym na sprawny, ale nieuzywanym, to jaka by
    znajazl podstawe prawna do zabrania takiego auta ten adwersarz?