  • 11. Data: 2010-02-17 17:09:26
    Temat: Re: parkowanie na wewnętrznym podwórku
    Od: to <t...@a...xyz>

    daxus wrote:

    > czyli jak widać, że jestem nie stąd(obca rejestracja), ale mam prawo
    > parkować bo mam umowę najmu, to można mi napluć w twarz, wyjebać i
    > utrudniać życie. Dlatego, że nie mieszkam tu od dziecka. Dobrze
    > wiedzieć.

    Buractwa pełno wszędzie, frustratów także. Osobiście w przyszłości
    wezwałbym od razu policję, gość nie ma prawa Cię zastawiać nawet jakbyś
    tam w ogóle nie mieszkał. Jego gadki i mandacie który byś niby dostał
    można włożyć pomiędzy bajki.

    --
    cokolwiek

  • 12. Data: 2010-02-17 17:10:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 17:07, to pisze:

    > Nie ma się czym chwalić...

    Oj nie ma, nie ma... Z pewnością kierowcy-zastawiacze innych też nie
    mają się czym chwalić.

  • 13. Data: 2010-02-17 17:34:55
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-17 17:02, daxus pisze:

    > mieszkańców ogólnie
    To częsty błąd.
    Czyli ja też mogę tam parkować, bo jestem mieszkańcem.
    A że innego miasta...
    --
    M.

  • 14. Data: 2010-02-17 17:45:19
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Przy okazji: Czy na znaku jest napisane, o mieszkańców
    > którego bloku chodzi? Czy ogólnie mieszkańców?

    Jeśli już o tym mówisz to czytałem jakiś czas temu o takich
    tabliczkach. I właśnie te typu "Nie dotyczy mieszkańców",
    "Dotyczy mieszkańców posesji", "Parking dla klientów" itp.
    bez podania szczegółów, są niezgodne z przepisami i tak
    naprawdę nikogo nie obowiązują :-). Praktycznie każdy jest
    mieszkańcem jakiejś posesji tudzież czyimś klientem...

  • 15. Data: 2010-02-17 17:49:27
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-17 17:09, to pisze:

> [...]
    > wezwałbym od razu policję, gość nie ma prawa Cię zastawiać nawet jakbyś
    > tam w ogóle nie mieszkał. Jego gadki i mandacie który byś niby dostał

    Żeby Policja mogła ruszyć palcem musi być to droga publiczna lub strefa
    zamieszkania.
    Art. 1. 1. Prawa o ruchu drogowym: Ustawa reguluje zasady ruchu na
    drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania [...]
    Mają to ponoć zmienić.
    --
    M.

  • 16. Data: 2010-02-17 17:53:46
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Feb 17, 3:55 pm, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > środek skrzyżowania z karteczką za szybą jaki paragraf złamał. Kiedyś
    > kompletnie przestawialiśmy auta, z miejsca na miejsce, albo wpychaliśmy
    > między słupy od huśtawki. Najczęściej jest tak, że jak ktoś obcy
    > parkuje, to zastawia wjazd/komuś miejsce/stoi tak że przejechać się nie
    > da, bo nie dojedzie do końca.. itp. itd.

    w ciekawej okolicy musiales mieszkac.

    mac

  • 17. Data: 2010-02-17 17:58:24
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-17 17:45, Robert_J pisze:

> [...]
    > niezgodne z przepisami i tak naprawdę nikogo nie obowiązują :-).
    > Praktycznie każdy jest mieszkańcem jakiejś posesji tudzież czyimś

    Kiedyś zatrzymała nas Straż Miejska+Policja na drodze, na której stał
    znak zakazu ruchu wszelkich pojazdów oraz dopisek "Nie dotyczy rolników
    oraz dojazdów do posesji [tu dwa adresy]". Poproszono nas o dokumenty po
    czym zaproponowano mandat. W tym momencie współpasażer stwierdził, że
    jest rolnikiem i okazał stosowne potwierdzenie - dowód opłaty jakiegoś
    podatku od ziemi rolnej. "A gdzie Pan ma tą ziemię?" - padło pytanie.
    "100 km stąd" - padła odpowiedź. Jeszcze przez chwilę obstawali przy
    mandacie ale wobec naszego dobrego samopoczucia odpuścili...
    --
    MM.

  • 18. Data: 2010-02-17 18:05:04
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > ma prawo bo on jest tu zameldowany. Przepytał mnie czy tu mieszkam,czy
    > jestem zameldowany. Odpowiedziałem mu że mieszkam ale nie jestem
    > zameldowany, mam umowę najmu.

    Jestem w sytuacji lokalowej podobnej jak Ty.
    W budynku mieszka wielu studentów i wiele mają samochodów.
    Na szczęście do żadnego konfliktu nie dochodzi.

    Większość ludzi odnosi się nowych mieszkańców przychylnie.

    Proponuję więc znaleźć sprzymierzeńca w walce z zastawiaczem,
    to nie powinno być trudne - na pewno już komuś podpadł wielokrotnie.
    P.

  • 19. Data: 2010-02-17 18:14:05
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 16:55:08 +0100, Filip KK napisał(a):

> [...]
    > klamki w maluchu, innym razem masło na przednią szybę.. oj, wierz mi,
    > dużo można zrobić jak ktoś bezczelnie stanie na czyimś podwórku.. :) A
    > jak kiedyś zastawił nam ktoś wjazd na podwórko, to wypchnęliśmy gnoja na
    > środek skrzyżowania z karteczką za szybą jaki paragraf złamał. Kiedyś
    > kompletnie przestawialiśmy auta, z miejsca na miejsce, albo wpychaliśmy
    > między słupy od huśtawki. Najczęściej jest tak, że jak ktoś obcy
    > parkuje, to zastawia wjazd/komuś miejsce/stoi tak że przejechać się nie
    > da, bo nie dojedzie do końca.. itp. itd.

    Aaa i jeszcze ziemniaki w rurę wydechową i w bramie zbudowana ściana z
    pozaplatanej taśmy magnetofonowej. A gówno to się wkładało w torbę
    papierową, podpalało na wycieraczce i dzwoniło do drzwi.. A jak drzwi
    były naprzeciwko i otwierały do środka to się klamki sznurkiem związywało
    i też dzwoniło do obu lokali.. Ileż pręg na tyłku od ojcowego pasa
    miałem, ile pasjonujących ucieczek przed siąsiadem między blokami się
    odbyło.. Ech.. Te dzisiejsze realia, tylko komputery i pokolenie emo..

  • 20. Data: 2010-02-17 18:25:52
    Od: solar <s...@o...pl>

    daxus pisze:

    > Pwfff.... pytanie co mam robić z takimi bambusami, ktoś ma podobne
    > doświadczenia ?

    Jeśli podwórko nie jest własnością prywatną albo nie należy do
    wspólnoty, to straż ani policja nic tam nie może. Znak zakazu wjazdu i
    "nie dotyczy mieszkańców" itp. nic nie znaczą, tym bardziej, że nie na
    pewno nie zostały powieszone przez właściwy organ do ustawiania znaków.
    Skoro gość taki cfany, niech pokaże Ci prawo własności do miejsca
    parkingowego - też mieszkam w kamienicy z małym podwórkiem, jestem nawet
    prezesem wspólnoty :) i żaden właściciel, najemca mieszkania czy lokalu
    użytkowego nie ma na piśmie zagwarantowanego miejsca parkingowego.
    Wszystko zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli mieszkańców.
    Co innego, jeśli podwórko jest prywatne, bądź użytkowane przez
    Wspólnotę. Wtedy oni mogą decydować, kto tam staje.

    Co do blokady, trzebaby się spytać na pl.soc.prawo, może policja to jemu
    wystawiłaby mandat za umyślne blokowanie - a co, jeśli straciłbyś z
    powodu opóźnienia pracę, kontrakt albo musiał zawieźć do szpitala chorą
    osobę? ...sprawdzić, czy nie ksiądz... ;)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
    Biblia Dz. 17. 24