  • 21. Data: 2010-11-06 14:32:05
    Temat: Re: paranoja mikrofalowa
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Nov 2010 15:04:29 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >Popełniasz częsty błąd - przyjmujesz że podana moc to moc na zaciskach
    >anteny. Otóż nie, dla urządzeń WiFi powszechnego użytku przepisy
    >ustalają kryterium mocy promieniowanej EIRP - czyli już z uwzględnieniem
    >zysku kierunkowego anteny.

    Teoretycznie. A praktyka to wiesz jak wyglada - jak komus zasiegu
    brakuje to co zrobi ?

    J.

  • 22. Data: 2010-11-06 14:33:17
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jeśli jest za duże, to względem czego?

    Względem stanu bez słuchawki względnie słuchawki
    telefonu stacjonarnego , przewodowego Bratka np. :-)

    Bez słońca też?
    Gdzie powstają takie legendy?
    (tfu) ekolodzy wymyślili zanieczyszczenia CO2, tylko przemilczają fakt że
    90% CO2 i tak produkują wulkany.
    Teraz znowu promieniowanie. Nawet to najbardziej szkodliwe (radioaktywne)
    zwykły zjadacz chleba otrzymuje od obiektów naturalnych. (jeżeli szukać
    zwiększonej radiacji, to najlepiej w kościołach z granitu)
    A radiowe? Jedenastoletni cykl słońca? myślałem że krótkofalowcy to coś
    wiedzą na temat wpływu słońca na łączność.
    Jak się ma "mikrosłuchawka bluetooth" do awarii w Kanadzie w 1989roku?

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2010-11-06 14:56:02
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 6 Lis, 15:33, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bez s o ca te ?
    > Gdzie powstaj takie legendy?
    > (tfu) ekolodzy wymy lili zanieczyszczenia CO2, tylko przemilczaj fakt e
    > 90% CO2 i tak produkuj wulkany.
    > Teraz znowu promieniowanie. Nawet to najbardziej szkodliwe (radioaktywne)
    > zwyk y zjadacz chleba otrzymuje od obiekt w naturalnych. (je eli szuka
    > zwi kszonej radiacji, to najlepiej w ko cio ach z granitu)
    > A radiowe? Jedenastoletni cykl s o ca?  my la em e kr tkofalowcy to co
    > wiedz na temat wp ywu s o ca na czno .
    > Jak si ma "mikros uchawka bluetooth" do awarii w Kanadzie w 1989roku?

    Podziwiam i lubię sceptyków ,
    bo sam się do nich zaliczam ,
    ale ja jestem sceptykiem z
    miernikiem w ręku , a to
    co innego .
    Pochodź ze słuchawką połączoną
    z komóreczką np. 8-10 godzin dziennie
    6 dni w tygodniu , przez kilka lat :-)
    A dla pewności wszystkie przewody
    elektryczne przeciągnij pod łóżko , i tam
    zrób tablicę rozdzielczą .
    No i transformator zasilający całą dzielnicę
    umieść też w pobliżu , jego buczenie może
    pomagać w zasypianu , a wydzielane ciepło
    zimą się przyda :-)
    Zdrówka życzę !

    --
    Pozdrawiam SP4OLN

  • 24. Data: 2010-11-06 15:14:47
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

> [...]
    > wiedz na temat wp ywu s o ca na czno .
    > Jak si ma "mikros uchawka bluetooth" do awarii w Kanadzie w 1989roku?

    Hej

    Aha zapomniałem , chlebek i szyneczkę krój
    sobie takim oto nożykiem , jedyne 45 W mocy
    a częstotliwość 3,3MHz , smacznego .
    Jak by tak poszukać to źródeł "promieniowania"
    sporo w otoczeniu .
    Ciekawe co sąsiedzi gabinetu stomatologicznego
    ( gdzie może takie cacko działać) sobie myślą
    o niezidentyfikowanych źródłach fal EM ?
    I czy Pani / Pan stomatolog i współpracownicy
    wiedzą czego tak naprawdę używają ?
    A to przecież bardzo słaby i malutki nożyk .
    http://www.vartimex.pl/product_info.php/cPath/95_112
    /products_id/739

    --
    SP4OLN

  • 25. Data: 2010-11-06 15:43:30
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 15:56, SP4OLN pisze:

    > Podziwiam i lubię sceptyków , bo sam się do nich zaliczam , ale ja
    > jestem sceptykiem z miernikiem w ręku , a to co innego .

    Nikt nie neguje wyników twoich pomiarów. Nie próbuję nawet zaprzeczać,
    że twoje pomiary wykazały znaczny wzrost pola EM w pobliżu słuchawki BT,
    komórki albo bazy DECT. Świadomie jednak zapytałem w stosunku do czego
    ta wartość jest ZA duża. Czyli dlaczego przyjmujesz, że już tyle może
    stwarzać zagrożenie. Bo z tym, że jest to więcej "stanu bez słuchawki
    względnie słuchawki telefonu stacjonarnego , przewodowego Bratka np."
    nikt nie ma zamiaru polemizować.

    Czasem można spotkać się z poglądem, że jeśli coś nie jest naturalne, to
    pewnie jest szkodliwe. Pogląd ten często propagują zieloni (oraz
    zwolennicy tzw. "medycyny alternatywnej"). Jest to rzecz jasna ewidentna
    bzdura, bo jak wspomniałem "nienaturalne" warunki życia, jakie daje nam
    cywilizacja techniczna skutkują znacznie wyższym wskaźnikiem oczekiwanej
    dalszej długości życia, niż to ma miejsce na naturalnej sawannie. ;)
    Tutaj jednak jest to kompletnie chybiony argument. To, że nasi
    przodkowie nie mieli radia nie znaczy wcale, że nie byli wystawiani na
    działanie silnego pola elektromagnetycznego.
    W połowie XIX wieku zarejestrowano potężną burzę elektromagnetyczną na
    słońcu. Człowiek wówczas dysponował już urządzeniami technicznymi, na
    które mogła wpłynąć - prąd indukował się w liniach telegraficznych, psuł
    sprzęt, gdzieniegdzie ponoć nawet dochodziło do zapłonu papierowej taśmy
    od iskier. Skala awarii, do jakich takie zdarzenie doprowadziłoby
    wcześniej byłaby zapewne znacznie większa - telegraf Morse'a to dość
    toporne urządzenie. ;)

    Mówimy o okresie niecałych dwustu lat. Wcześniej w historii naszej
    cywilizacji po prostu nie było możliwości aby wykryć i zmierzyć taką
    anomalię - dało się co najwyżej zarejestrować zorzę na niebie i plamy na
    słońcu. A przecież czas istnienia ludzkiej cywilizacji to jeszcze NIC.
    Doliczmy do tego kilkaset tysięcy lat istnienia gatunku homo sapiens,
    miliony lat od pojawienia się naszych najstarszych przodków, że o czasie
    jaki minął od wyjścia życia na ląd nie wspomnę. Ziemia w tym czasie była
    zapewne wielokrotnie bombardowana NATURALNYM promieniowaniem
    elektromagnetycznym pochodzącym z naszej centralnej gwiazdy. Dlatego
    właśnie nie boję się komórek i routerów - nawet w dużych skupiskach
    ludzkich.

  • 26. Data: 2010-11-06 15:47:01
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 16:43, Atlantis pisze:

    > wcześniej byłaby zapewne znacznie większa
    ^^^^^^^^^

    Miało być "dzisiaj". ;)

  • 27. Data: 2010-11-06 15:56:33
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 16:14, SP4OLN pisze:

    > A to przecież bardzo słaby i malutki nożyk .
    > http://www.vartimex.pl/product_info.php/cPath/95_112
    /products_id/739

    Chwileczkę, a gdzie jest napisane, że to urządzenie używa fal EM do
    cięcia i koagulacji? Nazywa się to natomiast "elektrokoagultorem", więc
    z nazwy można wywnioskować, iż korzysta z prądu elektrycznego. Gdybym
    miał zgadywać jak to działa powiedziałbym, że zapewne traktuje się
    tkankę prądem w.cz. Ponieważ ten płynie po powierzchni (efekt
    naskórkowy) między elektrodami wytwarza się tam duża ilość ciepła.
    Dlatego właśnie nie należy dotykać wyjścia antenowego pracującego
    nadajnika, nawet QRP. :)

    Swoją drogą też jestem ciekaw jak bardzo śmieci to w eterze, zwłaszcza z
    sąsiednim amatorskim paśmie 80m. ;)

  • 28. Data: 2010-11-06 16:05:49
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 6 Lis, 16:43, Atlantis <n...@n...pl> wrote:

    ciach

    Silni zaadoptują się do zmienionych warunków ,
    słabsi , odpadną ,
    I wszystko będzie po staremu .
    Za paręnaście lat żeby posłuchać analogowego
    radia trzeba się będzie udać do komory bezechowej .
    I zabrać ze sobą nadajnik i odbiornik :-))

    --
    SP4OLN

  • 29. Data: 2010-11-06 16:13:16
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 6 Lis, 16:56, Atlantis <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Chwileczk , a gdzie jest napisane, e to urz dzenie u ywa fal EM do
    > ci cia i koagulacji? Nazywa si to natomiast "elektrokoagultorem", wi c
    > z nazwy mo na wywnioskowa , i korzysta z pr du elektrycznego. Gdybym
    > mia zgadywa jak to dzia a powiedzia bym, e zapewne traktuje si
    > tkank pr dem w.cz. Poniewa ten p ynie po powierzchni (efekt
    > nask rkowy) mi dzy elektrodami wytwarza si tam du a ilo ciep a.
    > Dlatego w a nie nie nale y dotyka wyj cia antenowego pracuj cego
    > nadajnika, nawet QRP. :)
    >
    > Swoj drog te jestem ciekaw jak bardzo mieci to w eterze, zw aszcza z

    http://www.wypadek.pl/index.php?site=polaem/info.php
    &site_em=elektrochirurgiczne

    --
    SP4OLN

  • 30. Data: 2010-11-06 16:16:59
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 6 Lis, 17:13, SP4OLN <s...@g...com> wrote:

    > http://www.wypadek.pl/index.php?site=polaem/info.php
    &site_em=elektroc...

    > --
    > SP4OLN

    A tu jedno lecznicze , rehabilitacyjne :
    Moc 2kV
    http://www.zamed.pl/handel/fizykoterapia/diatermie/s
    w500/sw500.html

    --