  • 11. Data: 2010-11-06 08:13:16
    Temat: Re: paranoja mikrofalowa
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 08:53, konieczko pisze:

    > Obawiam sie ze w przypadku mikrofali z WiFi mamy do czynienia z moca od
    > 100mW do 1W a w przypadku bardzo debilnych wlascicieli sprzetu i do 10W
    > sie zdazy.

    Mowa o małym routerze ASMAXa, z jedną niewielką zewnętrzną antenką, bez
    żadnych "dopałek". Już sama sprawność tej antenki pewnie dość mocno
    ogranicza moc wypromieniowywaną w postaci fal radiowych. ;)

  • 12. Data: 2010-11-06 08:15:18
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-06 09:13, Atlantis pisze:

    > Mowa o małym routerze ASMAXa, z jedną niewielką zewnętrzną antenką, bez
    > żadnych "dopałek". Już sama sprawność tej antenki pewnie dość mocno
    > ogranicza moc wypromieniowywaną w postaci fal radiowych. ;)

    Teoretycznie powinno byc 100mW z antena ale jest 100mW bez anteny do
    tego dodaj z 2.5dB z anteny, nie jest to duzo ale zawsze cos.
    Otelefonach nie wspomne bo potrafia dac 1-3W w glowe.

  • 13. Data: 2010-11-06 08:25:02
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 09:15, konieczko pisze:

    > Teoretycznie powinno byc 100mW z antena ale jest 100mW bez anteny do
    > tego dodaj z 2.5dB z anteny, nie jest to duzo ale zawsze cos.
    > Otelefonach nie wspomne bo potrafia dac 1-3W w glowe.

    I właśnie o to chodzi - nikt nie trzyma routera albo bazy DECT przy
    głowie. Moc jest mała, a jak wiadomo natężenie pola maleje
    proporcjonalnie do kwadratu odległości. Trzymam router w pokoju,
    podobnie jak wielu moich znajomych. Podejrzewam, że natężenie pola EM tu
    gdzie mieszkam jest i tak wiele razy mniejsze niż w centrach dużych
    miast, gdzie antena leży na antenie. ;)

  • 14. Data: 2010-11-06 11:46:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Nov 2010 09:15:18 +0100, konieczko wrote:
    >Teoretycznie powinno byc 100mW z antena ale jest 100mW bez anteny do
    >tego dodaj z 2.5dB z anteny, nie jest to duzo ale zawsze cos.
    >Otelefonach nie wspomne bo potrafia dac 1-3W w glowe.

    Tylko wez pod uwage ze GSM moc chwilowa ma owszem duza, ale
    wypelnienie maksimum 1/8. I juz z 2W robi sie 0.25.

    Hm, a jak jest w tych wszywstkich transmisjach HSDPA ?
    No i w UMTS ?

    J.

  • 15. Data: 2010-11-06 12:07:41
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 5 Lis, 20:47, Atlantis <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    related

> [...]
    > pewne przedmioty w jego pobliżu zachowują się tak, jak w mikrofalówce? ;)
    >
    > Dla mnie prawdziwymi paranoikami są ludzie, którzy na Youtube
    > zamieszczają odcinki videoblogów, w których dzielą się swoimi obawami
    > względem komórek i telefonów DECT. Rozbawiła mnie kiedyś wzmianka o tym,
    > jak to stacja bazowa DECT wytwarza promieniowanie z "ogromną mocą".
    > Skoro 10 mW na kanał tak ich przeraża, to co by powiedzieli mieszkając
    > koło Gąbina przed 1991, albo w okolicy Babic przed wojną... ;)
    >
    > W najnowszym "Świecie Nauki" jest fajny, krótki tekst podkreślający

    Heh
    Gdyby człowiek posiadał zmysł odbioru fal elektromagnetycznych
    w zakresie 20Hz - 20GHz to byś inaczej pisał .
    Wyobraż sobie że słyszysz fale radiowe .
    100 lat temu sporadycznie słyszałbyś zakłócenia od stacji radiowych,
    30 lat temu miałbyś wrażenie , że coś lekko jest jakby głośniej na
    świecie ,
    a obecnie ilość źródeł emisji ( czyli swoistych zanieczyszczeń )
    rośnie
    w postępie geometrycznym . I miałbyś wrażenie że za chwilkę
    ogłuchniesz .
    Pół biedy z analogowymi emisjami , ale cyfrówka to byłaby jako terkot
    niemiłosierny słyszana , i to z każdą chwilą coraz głośniejszy .
    Naprawdę to za 50-100 lat można będzie ocenić wpływ tego
    szumu , smogu radiowego w którym przyszło nam żyć .
    Mam mierniczek jak na filmiku poniżej i w okolicy gdzie wszystkie
    Polskie sieci komórkowe są jednakowo słabe i ledwo można rozmawiać
    poziom wskazywany jest na granicy możliwości pomiarowych -55dBm ,
    w mieście różnie średnio około -30dBm , a w pobliżu żródeł dużo
    więcej ,
    i silnie zależy od wysokości np. w tej samej lokalizacji rośnie wraz
    wysokością dokonywania pomiaru . Wiadomo anteny nadawcze są dość
    wysoko
    i promieniują wiązką raczej w kierunku horyzontu .
    Dziwne jest to , że wszyscy dobrze się czujemy i jeździmy wypoczywać
    właśnie tam , gdzie przyroda w stanie nienaruszonym , a i poziom smogu
    elektromagnetycznego minimalny . Widocznie taki stan lepiej odpowiada
    konstrukcji człowieka . Kiedyś nie doceniano zanieczyszczeń
    chemicznych
    jakie człowiek na skutek swojej działalności pozostawia w środowisku ,
    dzisiaj nieśmiało podnoszą się głosy mówiące o wpływie pyłów, spalin ,
    drobinek
    gumy z opon , nawet dymu nikotynowego na zdrowie - np w kontekście
    coraz
    większej liczby ludzi reagujących alergicznie na środowisko .
    Zdziwiłbyś się , gdybyś widział ,jakie pole wytwarza słabiutka
    mikrosłuchawka
    bluetooth będąca przecież bardzo blisko ciała ludzkiego :-)
    Albo zdecydowana większość telefonów i baz DECT nadająca ( z małą
    mocą )
    ale cały czas 24h na dobę , znajdująca się czasem np.przy łóżku , tuż
    obok głowy
    śpiącego nieświadomego niczego człowieka .
    Tak że , bez przesady , techniki warto używać , ale rozsądnie i
    umiarem !
    Filmik z pomiarami amatorskim testerem :
    http://www.youtube.com/watch?v=nlBL4trVrr0

    --
    Ciekawski SP4OLN

  • 16. Data: 2010-11-06 12:10:22
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

  • 17. Data: 2010-11-06 12:38:02
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-06 13:07, SP4OLN pisze:

    > a obecnie ilość źródeł emisji ( czyli swoistych zanieczyszczeń )
    > rośnie w postępie geometrycznym .

    I tak, i nie. Można powiedzieć, że ilość zanieczyszczeń istotnie rośnie
    punktowo - wokół wielkich skupisk ludzkich. Teraz po prostu z łączności
    radiowej na dużą skalę korzystają "szarzy obywatele" a nie państwo i
    związane z nim instytucje.
    Jednocześnie jednak zmienia się model korzystania z radia. Kiedyś
    budowało się ogromne nadajniki, siejące w eter z mocą kilku MW. Dzisiaj
    są stopniowo zamykane. Do łączności na większych dystansach używa się
    kabli, światłowodów, wąskich linków mikrofalowych, tudzież
    satelitarnych. Nadajniki radiowe służą do zapewnienia wygodnej łączności
    z mobilnym terminalem, używając małej lub bardzo małej mocy (BT na
    przykład).

    > Naprawdę to za 50-100 lat można będzie ocenić wpływ tego szumu ,
    > smogu radiowego w którym przyszło nam żyć .

    To, że dopiero za 50-100 lat będziemy w stanie oceniać wpływ czegoś na
    nasze życie nie oznacza automatycznie, że to coś szkodzi i powinno być w
    jakimś zakresie zakazane (zwłaszcza, jeśli brak ku temu innych
    przesłanek).
    Wedle takich założeń _potencjalnie_ szkodliwe czynniki można by mnożyć w
    nieskończoność, gdyż na listę kwalifikowała się będzie każda nowość - bo
    nie możesz o niej powiedzieć z całą pewnością, że za 100 lat nie okaże
    się, iż była długofalowo niebezpieczna. Ty będziesz walczył z tym
    jednym, konkretnym wiatrakiem, a po jednym stuleciu naprawdę szkodliwy
    okaże się środek owadobójczy, tworzywo sztuczne albo antybiotyk o
    nieznanym dzisiaj działaniu ubocznym.

    > Dziwne jest to , że wszyscy dobrze się czujemy i jeździmy wypoczywać
    > właśnie tam , gdzie przyroda w stanie nienaruszonym , a i poziom
    > smogu elektromagnetycznego minimalny .

    Ja raczej stawiałbym na ten normalny smog + hałas + brak świateł za
    oknem, gdy w nocy kładziesz się spać. Nie zrzucałbym winy na fale
    radiowe, do których wykrywania (jak raczyłeś wspomnieć) nie mamy nawet
    odpowiedniego zmysłu.

    > dzisiaj nieśmiało podnoszą się głosy mówiące o wpływie pyłów, spalin

    To nie są nieśmiałe głosy, tylko wrzaski z ust zielonego lewactwa,
    któremu wydaje się, że człowiek niegdyś żył szczęśliwie "w harmonii z
    przyrodą". Na kwiecistej łączce, obok szczęśliwych jelonków i kicających
    zajączków. Gdy był głodny - zrywał soczyste jabłuszka z drzewa. Chciało
    mu się pić - pił z krystalicznie czystego źródełka. :) Główny problem z
    tą wizją jest taki, że taka rzeczywistość nigdy nie istniała. Przez
    zdecydowaną większość historii naszego gatunku nasi przodkowie
    głodowali, umierali z zimna, odwodnienia, byli zjadani przez drapieżniki
    i padali od przeróżnych chorób.
    Dlaczego ta sytuacja uległa zmianie? Właśnie dzięki technologii. Tej
    samej, która "zatruła środowisko". Korzyści wielokrotnie przekraczają
    niedogodności takie jak smog czy pyły. Jeśli ktoś myśli inaczej... No
    cóż. Żałuję, że nie mam wehikułu czasu - posłałbym go w głęboki paleolit
    (albo chociażby do szesnastowiecznej wsi) - zobaczyłbym jak sobie
    poradzi żyjąc "naturalnie". ;)

> [...]
    > Zdziwiłbyś się , gdybyś widział ,jakie pole wytwarza słabiutka
    > mikrosłuchawka bluetooth będąca przecież bardzo blisko ciała

    Jeśli jest za duże, to względem czego?

    > Albo zdecydowana większość telefonów i baz DECT nadająca ( z małą
    > mocą ) ale cały czas 24h na dobę

    Keyword: "DECT ECO+".

  • 18. Data: 2010-11-06 12:58:10
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 6 Lis, 13:38, Atlantis <n...@n...pl> wrote:

    > I tak, i nie. Można powiedzieć, że ilość zanieczyszczeń istotnie rośnie

    Potwierdzam 100% człowiek przerabia wszystko w zanieczyszczenia ,
    coraz krótszy czas życia produktów przemysłu elektronicznego skłania
    mnie do oczekiwania na chwilę , gdy nowy właśnie kupiony sprzęt
    powiedzmy TV po 3 dniach będzie już przeżytkiem i trafi na selektywną
    zbiornicę złomu elektronicznego :-)

> [...]
    > nasze życie nie oznacza automatycznie, że to coś szkodzi i powinno być w
    > jakimś zakresie zakazane (zwłaszcza, jeśli brak ku temu innych

    100% zgodności - wszystko szkodzi , ale nie takim samym stopniu ,
    w zasadzie to najmniej szkodzi (dla państwa) - to co dostarcza
    najwięcej
    przychodów : alkohol , nikotyna , ropa i benzyna :-)

> [...]
    > oknem, gdy w nocy kładziesz się spać. Nie zrzucałbym winy na fale
    > radiowe, do których wykrywania (jak raczyłeś wspomnieć) nie mamy nawet

    100% zgoda tylko wzmacniacz zmysłu można i trzeba zakupić na
    ebayu :-)
    Ciekawscy tak robią

> [...]
    > zdecydowaną większość historii naszego gatunku nasi przodkowie
    > głodowali, umierali z zimna, odwodnienia, byli zjadani przez drapieżniki

    100% zgoda , lewactwo wszelkich odcieni jest be

> [...]
    > cóż. Żałuję, że nie mam wehikułu czasu - posłałbym go w głęboki paleolit
    > (albo chociażby do szesnastowiecznej wsi) - zobaczyłbym jak sobie

    Pewnie , trochę technologii się przydaje , wiem , sam używam :-)

    > Jeśli jest za duże, to względem czego?

    Względem stanu bez słuchawki względnie słuchawki
    telefonu stacjonarnego , przewodowego Bratka np. :-)

    > Keyword: "DECT ECO+".

    Eee , Panie kto o tym słyszał , klient kupuje "MARKOWE" i tanie

    --
    Pozdrawia SP4OLN

  • 19. Data: 2010-11-06 14:00:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Mowa o małym routerze ASMAXa, z jedną niewielką zewnętrzną antenką, bez
    > żadnych "dopałek". Już sama sprawność tej antenki pewnie dość mocno
    > ogranicza moc wypromieniowywaną w postaci fal radiowych. ;)

    No akurat na tych częstotliwościach to problemu ze sprawnością anteny
    raczej nie ma - bo nie jest żadnym problemem wykonanie pełnowymiarowej
    anteny harmonicznej. Marna sprawność to maja anteny silnie skracane -
    ale co niby skracać w antenie na 2.4GHz?

    --
    Darek

  • 20. Data: 2010-11-06 14:04:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik konieczko napisał:

    > Teoretycznie powinno byc 100mW z antena ale jest 100mW bez anteny do
    > tego dodaj z 2.5dB z anteny, nie jest to duzo ale zawsze cos.
    > Otelefonach nie wspomne bo potrafia dac 1-3W w glowe.

    Popełniasz częsty błąd - przyjmujesz że podana moc to moc na zaciskach
    anteny. Otóż nie, dla urządzeń WiFi powszechnego użytku przepisy
    ustalają kryterium mocy promieniowanej EIRP - czyli już z uwzględnieniem
    zysku kierunkowego anteny.

    --
    Darek