  • 21. Data: 2013-03-29 20:13:51
    Temat: Re: parametry śrubokrętów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello d530,

    Friday, March 29, 2013, 8:11:22 PM, you wrote:

    > to śruby

    Żebyś się nie zdziwił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-03-29 20:18:09
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    "Sławomir Januszkiewicz" <n...@c...com.pl> wrote in message
    > Śrubę wkręca się w nagwintowane gniazdo, albo nakręca na nią nakrętkę
    > (znormalizowane gwinty).
    > Wkręt sam nacina materiał.
    > Nacięcie to kwestia wtórna - te dobiera się w zależności od maksymalnego
    > momentu przy dokręcaniu, sposobu obsługi (maszynowo, ręcznie itp.) i
    > "warunków przestrzennych".

    tak nie jest, zajrzyj do norm

    mniej więcej przed dwoma laty mieliśmy tu długą dyskusję "podpartą"
    przywołaniem konkretnych norm

  • 23. Data: 2013-03-29 21:36:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Screw

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2013-03-29 21:45:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Friday, March 29, 2013, 9:36:03 PM, you wrote:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Screw

    Ale my tu po polsku a nie po angielsku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-03-29 22:38:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 20:11:22 +0100, d530 / N610c napisał(a):

    > to śruby

    A dlaczego ?
    Krzyzak tez nie naciecie, zreszta ten zwykly rowek tez juz chyba nie -
    wygnieciony.

    J.

  • 26. Data: 2013-03-29 23:03:49
    Od: Sławomir Januszkiewicz <n...@c...com.pl>

    W dniu 2013-03-29 20:11, d530 / N610c pisze:

    > to śruby

    To http://www.sukces-zamocowania.pl/image/wkr%C4%99ty%2
    0do%20drewna.jpg
    według Ciebie jest śruba?

    Nuter

  • 27. Data: 2013-03-29 23:11:43
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    > A dlaczego ?
    > Krzyzak tez nie naciecie, zreszta ten zwykly rowek tez juz chyba nie -
    > wygnieciony.

    potraktuj słowo "nacięcie" bardziej symbolicznie, w oderwaniu od sposobu
    jego wytworzenia na łbie wkręta, chodzi o funkcję jaką ten ubytek materiału
    spełnia

    A wracając do pytania dlaczego. Bo tak zapisano w normach, można się z nimi
    zgadzać lub nie, zawierają również błędy, ale zostały ustanowione i wiele
    rzeczy porządkują, w tym nazwnictwo.

  • 28. Data: 2013-03-29 23:33:38
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    > To http://www.sukces-zamocowania.pl/image/wkr%C4%99ty%2
    0do%20drewna.jpg
    > według Ciebie jest śruba?

    Czy to o co pytasz to to samo:

    http://www.fixnvis.pl/ruby-do-drewna-0/ruby-do-drewn
    a-i-p-yt-wiorowych-z-bem-sto-kowym-p-askim-naci-cie-
    torx-0.html

    (tytułem wyjaśnienia, to że sprzedawca nazywa to śrubą to nie znaczy, że
    robi to prawidłowo, odpowiedź należy znaleźć w normie)

  • 29. Data: 2013-03-29 23:39:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    d530 / N610c napisało:

    > A wracając do pytania dlaczego. Bo tak zapisano w normach, można
    > się z nimi zgadzać lub nie, zawierają również błędy, ale zostały
    > ustanowione i wiele rzeczy porządkują, w tym nazwnictwo.

    Po co "porządkować" nazewnictwo przez tworzenie podziału, który
    niczemu nie służy?

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-03-29 23:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 21:45:39 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Ale my tu po polsku a nie po angielsku.

    Terminologie i tak mamy ... z niemieckiego.

    Z wyjatkiem licy :-)

    J.