  • 1. Data: 2010-09-25 18:39:21
    Temat: parametr przejrzystosc w PS CR
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Czy ktos z szanownych grupowiczow (zwlaszcza tych ktorzy uzywaja szopowego
    CR-a do wywolywania rawow) wie jak dziala zmiana parametru "przejrzystość"?
    W przypadku pewnego "zamglenia" zdjecia w pewnym zakresie podoba mi sie
    efekt tego narzedzia i chodzi mi o to w jaki sposob ten efekt jest
    uzyskiwany? Bo nie jest to tylko zwiekszenie kontrastu i podostrzenie.
    Jakimi narzedziami (w szopie) uzyskac podobny efekt (dla nie rawow)?

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 13 656 zdjęcia z 19 krajów.

  • 2. Data: 2010-09-25 20:08:23
    Temat: Re: parametr przejrzystosc w PS CR
    Od: nemo <n...@n...komtur.com.pl>

    W dniu 2010-09-25 20:39, Jacek Bronowski pisze:
> [...]
    > W przypadku pewnego "zamglenia" zdjecia w pewnym zakresie podoba mi sie
    > efekt tego narzedzia i chodzi mi o to w jaki sposob ten efekt jest

    Nie jest to przypadkiem po prostu zwiększenie kontrastu lokalnego? Może
    algorytm jest nieco "uszlachetniony", ale może to być to... Poniekąd
    można to uzyskać filtrem "unsharp mask" z odpowiednio dużym promieniem.

    pozdrawiam,
    nemo

    --
    Cats are smarter than dogs.