-
11. Data: 2011-09-21 18:29:52
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "PM" <x...@w...pl>
?to ładniejsze
http://download.dfmk.hu/~phoenix/XMCD1/xmfiles/valve
_BX_XMa.gif
-
12. Data: 2011-09-21 19:04:12
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Sep 21, 6:43 pm, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> ?> Slabo rozbieral.
>
> no s abo
>
> > W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje ..
> > z gumowa uszczelka. I tylko rowek pod uszczelke musi byc dosc starannie
> > zrobiony.
>
> > To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby dzialalo
> > bez precyzyjnej obrobki i zmudnego parowania.
>
> czy ja gdzie wspomina em o oringach?
> ma by metal-metal. (mo e mosi dz- eliwo si sprawdzi?)
> chyba ze da si zrobi pier cie jak w cylindrze silnika ale nie rozci ty.
> (mam mo liwo u ycia ciek ego azotu - ale chyba skurcz przy takiej (6-7mm)
> rednicy by by ladowy.
No wiesz, myślę że jakie tam są pasowania na kolejnych średnicach,
twardości i chropowatości powierzchni, to jest informacja dosyć trudna
do dostania. Bez tego jesteś w ciemnej dupie. Ale nie trać nadziei,
może się mylę...
Konrad
-
13. Data: 2011-09-21 19:10:59
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "cef" <c...@i...pl>
J.F. wrote:
> To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby
> dzialalo bez precyzyjnej obrobki
Jesteś w błędzie. Ta produkcja jest tania tylko dlatego, że jest masowa.
Ale jest to jak najbardziej precyzyjna obróbka.
-
14. Data: 2011-09-21 19:29:23
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "PM" <x...@w...pl>
?> No wiesz, myślę że jakie tam są pasowania na kolejnych średnicach,
no jakie?
> twardości i chropowatości powierzchni, to jest informacja dosyć trudna
> do dostania. Bez tego jesteś w ciemnej dupie. Ale nie trać nadziei,
> może się mylę...
a jaka praktyczna rada z tego wynika?
-
15. Data: 2011-09-21 20:26:20
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Sep 21, 8:29 pm, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> ?> No wiesz, my l e jakie tam s pasowania na kolejnych rednicach,
>
> no jakie?
>
> > twardo ci i chropowato ci powierzchni, to jest informacja dosy trudna
> > do dostania. Bez tego jeste w ciemnej dupie. Ale nie tra nadziei,
> > mo e si myl ...
>
> a jaka praktyczna rada z tego wynika?
Nie kupować samochodów w których kilka części zamiennych kosztuje
więcej niż cały samochód. Wiem że pomocne to nie jest.
Konrad, jeżdżacy do pracy Matizem :-)
PS Ale angielskim, z francuskich części...
-
16. Data: 2011-09-21 20:48:37
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Sep 21, 8:29 pm, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> ?> No wiesz, my l e jakie tam s pasowania na kolejnych rednicach,
>
> no jakie?
>
> > twardo ci i chropowato ci powierzchni, to jest informacja dosy trudna
> > do dostania. Bez tego jeste w ciemnej dupie. Ale nie tra nadziei,
> > mo e si myl ...
>
> a jaka praktyczna rada z tego wynika?
Nie kupować samochodów w których kilka części zamiennych kosztuje
więcej niż cały samochód. Wiem że pomocne to nie jest.
Konrad, jeżdżacy do pracy Matizem :-)
PS Ale angielskim, z francuskich części...
-
17. Data: 2011-09-21 21:32:59
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-09-21 21:10, cef pisze:
> J.F. wrote:
>
>> To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby
>> dzialalo bez precyzyjnej obrobki
>
> Jesteś w błędzie. Ta produkcja jest tania tylko dlatego, że jest masowa.
> Ale jest to jak najbardziej precyzyjna obróbka.
Jezeli to Citroen CX to masowa ona byla 20-30 lat temu.
Dlatego _dzisiaj_ jest droga. Co nie znaczy, ze nie da sie tego dorobic.
Ale pewnie łatwo nie będzie.
@Konrad: jak ktos chce miec dobrze utrzymany zabytek, to Twoja rada o
"niekupowaniu dziwnych aut" jest mało trafiona...
@PM: moze zapytaj w zakladach produkujacych wspolczesnie takie pompy? (o
ile sie da)
Jakie tam sa pasowania i z jakich materialow to jest wszystko zrobione.
--
venioo
GG:198909
-
18. Data: 2011-09-22 07:59:24
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Sep 21, 10:32 pm, venioo <p...@o...eu> wrote:
> @Konrad: jak ktos chce miec dobrze utrzymany zabytek, to Twoja rada o
> "niekupowaniu dziwnych aut" jest mało trafiona...
>
To była rada pod kątem ekonomicznym. Jak ktoś chce wydać dużo
pieniędzy na cokolwiek, to ma wiele dogodnych możliwości i wówczas
żadne rady mu niepotrzebne.
Konrad
-
19. Data: 2011-09-22 12:51:54
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j5d7o2$dq8$...@n...icpnet.pl...
>> W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale
>> wspolpracuje .. [...]
>czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
Pytales jak sie robi. Tak sie robi.
Oczywiscie mozna inaczej, ale tak jest naprosciej i najtaniej :-)
>ma być metal-metal. (może mosiądz-żeliwo się sprawdzi?)
A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem)
z silikonu ?
J.
P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej
uszczelnienia beztarciowe.
Jat to sie robi ?
-
20. Data: 2011-09-22 12:53:55
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4e7a36c3$0$2493$6...@n...neostrada
.pl...
J.F. wrote:
>> To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby
>> dzialalo bez precyzyjnej obrobki
>Jesteś w błędzie. Ta produkcja jest tania tylko dlatego, że jest
>masowa.
>Ale jest to jak najbardziej precyzyjna obróbka.
Ale po co ma byc precyzyjna, jesli gumie wszystko jedno czy srednica
bedzie 20.0 czy 19.9 mm ?
J.