-
21. Data: 2011-09-22 13:19:55
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "PM" <x...@w...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j5fb1d$jl2$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:j5d7o2$dq8$...@n...icpnet.pl...
>>> W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje
>>> .. [...]
>
>>czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
>
> Pytales jak sie robi. Tak sie robi.
to ja chybqa inne pompy widziałem
chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR
i tam niema oringów tylko sam tłoczek (np. w pompie nurnikowej)
>>ma być metal-metal. (może mosiądz-żeliwo się sprawdzi?)
>
> A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
> silikonu ?
a z teflonu?
> P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej uszczelnienia
> beztarciowe.
> Jat to sie robi ?
>
no właśnie?
-
22. Data: 2011-09-22 18:58:34
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "cef" <c...@i...pl>
J.F wrote:
>>> To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby
>>> dzialalo bez precyzyjnej obrobki
>
>> Jesteś w błędzie. Ta produkcja jest tania tylko dlatego, że jest
>> masowa.
>> Ale jest to jak najbardziej precyzyjna obróbka.
>
> Ale po co ma byc precyzyjna, jesli gumie wszystko jedno czy srednica
> bedzie 20.0 czy 19.9 mm ?
Ja nie wiem jak to działa (akurat te tłoczki)
- pisałem ogólnie o produkcji motoryzacyjnej.
Jeśli chodzi o wykonanie, to gdy nie przewidziano jakiejś
cudacznej techniki, to sporo części da się wykonać w detalu
(niekoniecznie tanio), ale trzeba wiedzieć jakie wymiary i tolerancje.
Bez tego jesteśmy tam gdzie pisał Konrad.
-
23. Data: 2011-09-24 07:39:06
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 22 Sep 2011 15:19:55 +0200, PM napisał(a):
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje
>>>> .. [...]
>>>czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
>>
>> Pytales jak sie robi. Tak sie robi.
> to ja chybqa inne pompy widziałem
Od citroena :-)
> chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR
wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.
Zreszta - hamulce (zaciski) ma cytryna podobne jak inne auta ?
To i cisnienie robocze musi byc podobne - chyba ze ten zawor mocno dlawi.
>> A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
>> silikonu ?
> a z teflonu?
Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
zrobione ?
>> P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej uszczelnienia
>> beztarciowe. Jak to sie robi ?
>>
> no właśnie?
Ale to na inne dyskusje temat.
J.
-
24. Data: 2011-09-24 13:14:01
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "PM" <x...@w...pl>
?> Od citroena :-)
>no dokładnie - główna pompa jest tłoczkowa (zaleznie od wersji są nurniki
>lub tłoczki umieszczone promieniowo napędzane krzywką)
stalowy tłoczek pracuje żeliwnym korpusie.
>> chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR
>
> wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.
i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.
> Zreszta - hamulce (zaciski) ma cytryna podobne jak inne auta ?
> To i cisnienie robocze musi byc podobne - chyba ze ten zawor mocno dlawi.
ciśnienie jest rzędu 100bar a konstrukcja tłoczków hamulców podobna (nie
licząc ręcznego na przód)
problem z tym zaworem hamulcowym jest dwojaki:
1. jak ma luz to to ucieka ciśnienie z układu
2. ciśnienie może trafić tam gdzie nie trzeba czyli np na tylne koła.
>>> A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
>>> silikonu ?
>> a z teflonu?
>
> Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
> zrobione ?
>
nie mam rozebranego
ale wiem jak jest
tak jak pisałem oringów brak.
http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
adab1c46.jpg
http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
aee6d67a.jpg
-
25. Data: 2011-09-25 06:48:33
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 24 Sep 2011 15:14:01 +0200, PM napisał(a):
>>> chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR>>
>> wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.
>
> i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.
O ile rozumiem to chcesz naprawic zawor sterujacy hamulcami.
Czyli ruchy rownie rzadkie :-)
>> Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
>> zrobione ?
>>
> nie mam rozebranego
> ale wiem jak jest
> tak jak pisałem oringów brak.
> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
adab1c46.jpg
> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
aee6d67a.jpg
Rowki tam jakies dziwne ...
Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo nie
wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.
J.
-
26. Data: 2011-09-25 08:22:33
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "PM" <x...@w...pl>
?>> i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.
>
> O ile rozumiem to chcesz naprawic zawor sterujacy hamulcami.
> Czyli ruchy rownie rzadkie :-)
fakt, tylko wcześniej rozmowa była o pompach.
>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
adab1c46.jpg
>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
aee6d67a.jpg
>
> Rowki tam jakies dziwne ...
> Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo nie
> wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.
>
pewnie będzie trzeba wytoczyć a potem szlifować, sprawdzać szlifować
sprawdzać szlifować sprawdzać...
aż sie spasują albo aż sie przesadzi ze szlifowaniem ;-)
w produkcji chałupniczej to się sprawdzi w przemysłowej nie.
-
27. Data: 2011-09-26 08:41:55
Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j5moc9$3tp$...@n...icpnet.pl...
>>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
adab1c46.jpg
>>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
aee6d67a.jpg
>
>> Rowki tam jakies dziwne ...
>> Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo
>> nie
>> wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.
>
>pewnie będzie trzeba wytoczyć a potem szlifować, sprawdzać szlifować
>sprawdzać szlifować sprawdzać...
>aż sie spasują albo aż sie przesadzi ze szlifowaniem ;-)
O to to to :)
A nie wiadomo czy korpus nie wytarty miejscami i sie okaze ze za duzy
nie wchodzi a za maly nie uszczelnia.
>w produkcji chałupniczej to się sprawdzi w przemysłowej nie.
Dlatego podejrzewam ze jakos to inaczej zrobione. Moze rozdzielacz nie
wymaga takiej duzej precyzji.
A te rowki sa chyba sa po to zeby przecieki odprowadzic do odplywu.
J.