  • 121. Data: 2023-04-23 18:47:38
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Potem" to długo trwało.
    Biletów na samoloty też mało kto kupował dla obiadku z tacki.
    Aster City czy UPC czy Multimedia czy Netserwis dostępu czy operatorzy osiedlowi
    serwerów news nie oferowały.

    -----

  • 122. Data: 2023-04-23 18:56:59
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.04.2023 o 14:54, io pisze:

    > Tyle samo co w SMTP brak autoryzacji wysyłania i innych mechanizmów
    > ochrony przed spamem. Było o błędzie administratora a nie użytkownika.

    Czy rejestracja to coś co może uniemożliwić delikwentowi spamowanie na
    grupach? jn nie przedstawił się jako admin a wiec zapytałem go jako
    użytkownika który z jakichś powodów przestrzega przed brakiem rejestracji.

  • 123. Data: 2023-04-23 19:29:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Gimby nie znajo :/
    >
    > Usenet w momencie większego dostępu do Internetu, na tamte czasy, był w
    > zasadzie jedyną alternatywą budowania społeczności.

    Jedyną to nie, IRC jeszcze był.

    > Nie istniały FB,
    > NaszaKasa, Elektroda, fora tematyczne, praktycznie niczego nie było, GG
    > kiełkowało. Był skrypt konfiguracyjny do OE, który odpalał newsy,
    > dodawany do usługi Neostrada (dzieci neostrady). OK, przed Neo powstawał
    > już usenet ale w Polsce nastał najbardziej, kiedy zwiększył się dostęp
    > do Internetu. Teraz nawet fora tematyczne padają na rzecz innych i
    > rozwijają się grupy na...komunikatorach (Telegram czy Łatsap/inne).

    To jeszcze IRC może wrócić albo Jabber :-)

    > Smartfony gurom :] Usenet przegrywa z konkurencją, zwyczajnie.

    No dokładnie.

  • 124. Data: 2023-04-23 19:38:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > O jakim zysku piszesz? Nigdy czegoś takiego nie było.

    No właśnie o tym który w cytacie. Serwery wymieniały artykuły by
    użytkownicy mieli je blisko. Na początku UUCP :-) Patrz RFC-850 :-) Nie
    było Cię jeszcze na świecie :-)

  • 125. Data: 2023-04-23 19:42:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Twoje skromne zdanie jest jak zwykle fault :]
    >
    > " współwłaściciel wymienionej hierarchii"
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Tomasz_Surmacz
    >
    > Zawsze się zastanawiam, że skoro rozmówca ma takie same Internety jak
    > ja, to dlaczego opowiada farmazony?

    Najpewniej dlatego, że coś Ci się tylko wydaje :-)

  • 126. Data: 2023-04-23 19:51:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Serwer, o którym jest ten wątek, nie ma rejestracji i jakoś żadna
    > katastrofa spamowa się nie wydarzyła.

    Większość serwerów NNTP nie ma autoryzacji bo służą lokalnym, czyli
    znanym, użytkownikom. Mają te, które dają dostęp wszystkim.

    > Więc nie wiem po co pisać o SMTP.

    Abyś się pytał :-)

  • 127. Data: 2023-04-23 20:01:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.04.2023 o 18:56, Trybun pisze:

    > Czy rejestracja to coś co może uniemożliwić delikwentowi spamowanie na
    > grupach?

    Rejestracja może utrudnić spamowanie botom. Może ułatwić identyfikację
    użytkownika. Zapewnić łatwe wykasowanie spamu. Wreszcie ... serwis z
    użytkownikami można sprzedać :-)

    > jn nie przedstawił się jako admin a wiec zapytałem go jako
    > użytkownika który z jakichś powodów przestrzega przed brakiem rejestracji.

    Kim by nie był, pisał o błędzie admina.

  • 128. Data: 2023-04-23 20:05:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Możliwe, bo jaką masz inną alternatywę? W sumie nazwałbym to "twórcą"
    > ale to było tak dawno temu, że nie pamiętam :)
    > http://www.usenet.pl/ Wcześniej się to opierało na innych serwerach,
    > które możliwe, że były Surmacza jak i pomysł stworzenia hierarchii pl*
    > którą tworzył. Trzeba pogrzebać w historii :)

    Wybitny poeta a nawet konstruktor rzekłbym :-)

  • 129. Data: 2023-04-23 20:36:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Podobnie jak właścicielem domeny internetowej.

    Kupuje się i opłaca coroczną subskrypcje/abonament?

    > Z grubsza tak to wygląda.

    Gdzie jest/był "sklep" z hierarchiami krajowymi?

  • 130. Data: 2023-04-23 20:55:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2023 o 20:36, nadir pisze:

    > Kupuje się i opłaca coroczną subskrypcje/abonament?

    Raczej "zajmuje miejsce/nazwę".

    > Gdzie jest/był "sklep" z hierarchiami krajowymi?

    Wszędzie. Jest za darmo, wystarczy że masz pomysł. Nie implikuje to
    popularności :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>