  • 1. Data: 2010-12-29 22:00:49
    Temat: oscyloskop - program na PC
    Od: "kk" <...@...pl>

    Chciałem pokazać synowi jak powstają figury Lissajous.

    Szukałem więc programu pracującego jako oscyloskop na PC.
    Znalazłem jakieś triale ze śmieciami uprzykrzającymi życie, które nie bardzo
    chciały działać.

    W końcu zrobiłem program własnoręcznie.

    http://www.port.az.pl/osc/oscyloskop.zip

    Oscyloskop pracuje w dwóch trybach (norm/XY), dwukanałowo, na paśmie
    akustycznym, bez składowej stałej.
    Mozna obserwować przebiegi z toru akustycznego nagrywania PC lub wejścia
    mikrofonowego.

    Program ma ograniczenia i nie robi z PC-ta przyrządu pomiarowego, ale może
    komuś się przyda.
    Pliku pomocy też nie ma. Ale kilka suwaków chyba nie sprawi trudności.
    (czułość kanałów, przesunięcie , podstwawa czasu, wyzwalacz)

  • 2. Data: 2010-12-29 23:09:48
    Temat: Re: oscyloskop - program na PC
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    kk pisze:

    > Szukałem więc programu pracującego jako oscyloskop na PC.
    > Znalazłem jakieś triale ze śmieciami uprzykrzającymi życie, które nie bardzo
    > chciały działać.

    Ten jest darmowy i działa:
    http://elektro.w.interia.pl/programy/oscyl/index.htm

    Jest co prawda stary i pod Win95, ale u mnie pod WinXP działa. Nowsze
    wersje rzeczywiście są już płatne, choć z drugiej strony - aby coś
    pokazać to 14 dni powinno wystarczyć... :)

    > W końcu zrobiłem program własnoręcznie.
    > http://www.port.az.pl/osc/oscyloskop.zip

    Gratuluję. Oby tylko robota nie poszła na marne... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2010-12-29 23:48:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 23:00:49 +0100, kk wrote:
    >Chciałem pokazać synowi jak powstają figury Lissajous.

    bardzo ladne figurki powstaja gdy na kazdym kanale masz sume dwoch
    generatorow.

    >Szukałem więc programu pracującego jako oscyloskop na PC.
    >Znalazłem jakieś triale ze śmieciami uprzykrzającymi życie, które nie bardzo
    >chciały działać.

    A Winscope ?

> [...]
    >akustycznym, bez składowej stałej.
    >Mozna obserwować przebiegi z toru akustycznego nagrywania PC lub wejścia

    To jeszcze dorob cztery generatory, najlepiej wirtualne :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

    http://www.youtube.com/watch?v=-1E0DpQ_cFo

    J.