  • 11. Data: 2010-04-20 09:51:15
    Temat: Re: optymalne obroty
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)

    no i były jeszcze Wartburgi dwusuwy z "przepływomierzem" paliwa i
    wskaźnikiem w postaci linijki LED-owej :-)
    brat

  • 12. Data: 2010-04-20 10:26:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    mz wrote:

    > Do tej pory je?dzi?em na s?uch - w aucie nie by?o obrotomierza a tu
    > nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej je?dze na s?uch (...)

    I pozostań przy tej metodzie.

    --
    cokolwiek

  • 13. Data: 2010-04-20 10:39:00
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to
    > zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w
    > praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
    > brat

    znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 14. Data: 2010-04-20 10:49:26
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):

> [...]
    > nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć
    > od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

    Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
    optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

    Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"), to moaja obroty optymalne ok
    750-1500.

    Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
    odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
    poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...

    Pomoglem?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 15. Data: 2010-04-20 11:20:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-04-20 08:51, *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Samochód to Zafira turbo disel 2,2l z 2003 r.

    Zwykła jazda, bez przyspieszeń po równym spokojnie około 1500rpm możesz
    trzymać. Pod górkę 2000 jeśli obroty nie spadają (czytaj jeśli górka nie
    za stroma :) ).
    Jak wyprzedasz z tych 1500 to redukcja.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 16. Data: 2010-04-20 11:50:24
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
    > poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do

    Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi
    chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

  • 17. Data: 2010-04-20 12:13:04
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

    dokładnie tak :-)
    ja mam lepiej bo między 2800 a 5250 :-)
    brat

  • 18. Data: 2010-04-20 21:37:28
    Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>

    > Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto
    > mi chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

    A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź.
    rk