-
1. Data: 2010-04-20 05:03:46
Temat: PRND
Od: mw <m...@g...com>
Witam
No właśnie nie mogę się przyzwyczaić do rzeczonej skrzyni biegów ;-).
Daje gazu, wrażenie, że się zastanawia zastanawia, eeee, cisną mocno
znaczy redukcja.
Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.
Swoją drogą amerykańskie drogi nie są wcale takie zaje*iste (miejscami
lepsze od naszych, gorsze od niemieckich).
-
2. Data: 2010-04-20 06:17:52
Temat: Re: PRND
Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik mw napisał:
> Witam
> No właśnie nie mogę się przyzwyczaić do rzeczonej skrzyni biegów ;-).
> Daje gazu, wrażenie, że się zastanawia zastanawia, eeee, cisną mocno
> znaczy redukcja.
> Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.
Poczytaj na http://automat.pl/
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
3. Data: 2010-04-20 08:06:39
Temat: Re: PRND
Od: mw <m...@g...com>
On 20 Kwi, 06:17, Gabriel'Varius'
<g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
[...]
> Poczytaj nahttp://automat.pl/
> pozdrawiam
No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
zastanawiało mnie to.
-
4. Data: 2010-04-20 08:19:51
Temat: Re: PRND
Od: PB <p...@b...pl>
Mon, 19 Apr 2010 23:06:39 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, mw
napisał(a):
> No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
> ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
> Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
> zastanawiało mnie to.
Ciągnie bo ma ciągnąć. Nowe skrzynie sterowane wypasioną elektroniką
tego nie robią. Zasada jest prosta - po odpaleniu silnika wrzucić D i
tak jezdzic. Na światłach stoisz z nogą na hamulcu. Skrzyni to nie
przeszkadza. Natomiast przeszkadza jej ciagle wyrzucanie na N.
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
5. Data: 2010-04-20 08:20:40
Temat: Re: PRND
Od: Gom <g...@g...com>
On 20 Kwi, 08:06, mw <m...@g...com> wrote:
> No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
> ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
Ciągnie? A skąd. Sprzęgło rozłącza skrzynię przecież.
Czy pali więcej? Zależy. Moja c-klasa (wg katalogu) z automatem pali
mniej niż z manualną skrzynią ;-)
> Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
> zastanawiało mnie to.
Odpalasz silnik, ustawiasz wybierak skrzyni z P na D i jeździsz.
Dojeżdżasz do celu, ponownie ustawiasz P i wszystko.
Nie ruszaj skrzyni podczas jazdy, nie ma takiej potrzeby. No.. chyba,
że musisz cofnąć ;-)
Swoją drogą widziałem niedawno pacjenta, który na każdych światłach
"parkował" skrzynię. Zapewne chodziło mu o to, aby nie razić kierowców
z tyłu światłami hamowania ;-)
--
Gom
-
6. Data: 2010-04-20 08:28:17
Temat: Re: PRND
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:20:40 -0700 (PDT), Gom napisał(a):
> On 20 Kwi, 08:06, mw <m...@g...com> wrote:
>> No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
>> ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
> Swoją drogą widziałem niedawno pacjenta, który na każdych światłach
> "parkował" skrzynię. Zapewne chodziło mu o to, aby nie razić kierowców
> z tyłu światłami hamowania ;-)
I coś w tym złego? Trochę kultury nie zaszkodzi - a nie "jestem panisko,
mam automata, jak nie pasuje to nie stój za mną albo kup okulary
przeciwsłoneczne".
Choć skoro skrzyni szkodzi machanie wajchą, to pewnie lepiej zaciągnąć
ręczny.
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
7. Data: 2010-04-20 08:29:09
Temat: Re: PRND
Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>
mw <m...@g...com> wrote in news:0b7e4d70-efc3-437e-80be-
a...@n...googlegroups.com:
> Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.
hamulcu
> Swoją drogą amerykańskie drogi nie są wcale takie zaje*iste (miejscami
> lepsze od naszych, gorsze od niemieckich).
w jakich okolicach jezdzisz, ze sa takie zle?
-
8. Data: 2010-04-20 08:33:47
Temat: Re: PRND
Od: Robson <r...@...pl>
> Ciągnie? A skąd. Sprzęgło rozłącza skrzynię przecież.
Zalezy od skrzyni. W moim Dodgeu ciagnie caly czas, u zony w golfie jest
dodatkowe sprzeglo w skrzyni i zalacza naped po puszczeniu hamulca.
R
-
9. Data: 2010-04-20 08:36:27
Temat: Re: PRND
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "Jacek Osiecki" <> napisał w wiadomości ...
> mam automata, jak nie pasuje to nie stój za mną albo kup okulary
> przeciwsłoneczne".
jak ci światła stopu tak przeszkadzają to jak ty sobie radzisz za kółkiem???
może przestań prowadzić bo jak ci przyjdzie jechać pod słońce to się
zabijesz albo jeszcze i kogoś...
> Choć skoro skrzyni szkodzi machanie wajchą, to pewnie lepiej zaciągnąć
> ręczny.
poczytaj trochę o różnicy w działaniu hamulców "nożnych" i ręcznych zanim
zaczniesz udzielać idiotycznych porad...
-
10. Data: 2010-04-20 08:58:46
Temat: Re: PRND
Od: "glang" <g...@o...pl>
> Zalezy od skrzyni. W moim Dodgeu ciagnie caly czas, u zony w golfie jest
> dodatkowe sprzeglo w skrzyni i zalacza naped po puszczeniu hamulca.
a w moim Dodge'u jest tak jak u Twojej żony w golfie :)
pzdr
GL