    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: optymalizacja trasy
    Date: Mon, 10 Jul 2017 09:50:22 +0200

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Od środy robiłem codziennie trase Olkusz Kraków.
    >Jestem w tej dobrej sytuacji że w ciągu 5 minut jestem
    >na obwodnicy autostradowej krakowa i potem na Olkusz.
    >Rano nie ma sensu pchać się przez miasto.
    >Więc autostrada i przedział 120-140 km/h
    >Natomiast wieczorem wracałe przez miasto.

    >Tam i z powrotem robiłem trasę w 1h.
    >Różnica 13 km
    >I tak się zastanawiam która opcja jest tańsza.

    Tam chyba autostrada droga :-)

    >Teoretycznie przez miasto.
    >Ale jak co chwila musisz się zatrzymać na światłach
    >to kosztuje to paliwo.

    Autostrada tez kosztuje paliwo ... choc moj komputer twierdzi, ze 140
    to jeszcze nie tak duzo :-)

    >No i sprzęgło hamulce silnik też chyba się zużywają ciut szybciej
    >jeżdząc w mieście.

    Sprzeglo chyba najbardziej.

    Mam podobny dylemat - 70km autostrada lub 50km wioskami i miastem.
    Czasowo podobnie - poza godzinami szczytu w miescie.
    Moze kiedys nie zapomne komputera skasowac i podam litry, ale na moj
    gust autrostrada wyjdzie drozej.

    J.