eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyopony wielosezonowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 11. Data: 2016-09-05 08:50:24
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:
    > W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:
    >
    >> jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
    >> również.
    >> Sprawdzone.
    >
    > A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają?
    >>
    >
    zależy czego oczekujesz.

    Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to
    takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych).

    Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty
    (letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT.
    Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź
    w terenie zimą - to tylko dobre zimówki a nie całoroczne (jednak).




  • 12. Data: 2016-09-05 09:34:02
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.09.2016 o 21:09, r...@k...pl pisze:
    > Sun, 4 Sep 2016 11:14:18 +0200, w <nqgold$hpq$1@dont-email.me>, ddddddddd
    > <d...@f...pl> napisał(-a):
    >
    >> W dniu 03.09.2016 o 11:27, J.F. pisze:
    >>> Taki stary watek mi sie odnalazl, a opony coraz bardziej zuzyte
    >>>
    >>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
    >>
    >> mi wczoraj wpadły w oko Nokian WeatherProof - w moim rozmiarze sporo
    >> tańsze od CrossClimate, na deszczu etykieta A, ponoć dobre na śniegu
    >> (nie jeździłem na nich, też szukam czegoś wielosezonowego).
    >>
    >> Jakie sklepy oprócz oponeo oferują ubezpieczenie opon?
    >
    > To też był mój faworyt, ale na jakichś testach długodystansowych wskazano na
    > ich bardzo szybkie zużywanie się.
    >
    > Kupiłem Vredenstein Quatrac -- nie znalazłem nic lepszego i tańszego. Wszędzie
    > w testach były w czołówce i nie miały denerwujących wad (np. zużycia paliwa,
    > hałas czy szybkie zużywanie się).
    >

    to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5)
    mam quatrac 3 w innym aucie (230KM), ale śniegu praktycznie nie było
    więc ciężko ocenić
    teraz potrzebuję opony do busa (vito), ale nie przewożę w nim ciężarów,
    a producent zaleca 225/55/17 V (bez C)


    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 13. Data: 2016-09-05 09:57:52
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik r...@k...pl napisal:
    >
    > Kupilem Vredenstein Quatrac -- nie znalazlem nic lepszego i tanszego. Wszedzie
    > w testach byly w czolowce i nie mialy denerwujacych wad (np. zuzycia paliwa,
    > halas czy szybkie zuzywanie sie).

    Hmmm... jezdze na Quatrac 3 juz trzy lata. Faktycznie nie zuzywaja sie
    zbyt szybko, zuzycie paliwa wzroslo nieznacznie, jezdzi sie na nich
    dobrze w kazdych warunkach, ale... pod wzgledem halasu wypadaja kiepsko.
    A podczas jazdy po betonowych odcinkach A4 czy S8 to jest kiepsko do
    kwadratu. Jak dla mnie to sa opony idealne do codziennego uzytku w miescie,
    w trase wolalbym cos cichszego.

    Pozdrawiam
    MK




  • 14. Data: 2016-09-05 09:58:49
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 09:34, ddddddddd pisze:

    > to fakt, są w tej samej cenie (quatrac 5)
    > mam quatrac 3 w innym aucie (230KM), ale śniegu praktycznie nie było
    > więc ciężko ocenić
    > teraz potrzebuję opony do busa (vito), ale nie przewożę w nim ciężarów,
    > a producent zaleca 225/55/17 V (bez C)

    Mam piątki - ale dopiero rok. Na szutrze się slizgają jak każde inne,
    jak dasz w palnik, ale jeżdziłem i to szybko i żyję. Cudów nie będzie,
    ale idzie wytrzymać - to jednak opony na asfalt. Podjechałem w
    Bieszczadach jakimś leśnym duktem szuter + błoto pod górkę całkiem
    ładnym podjazdem z 6 osobami na pokładzie i bagażnikiem zapchanym po
    dach, samochodem który na pewno nie był konstruowanym do takich atrakcji
    (Ani do jazdy w terenie, ani do wożenia 6 osób plus bagaż - Accord) i
    nie było problemu. W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W
    śniegu nie jeździłem bo go po prostu nie było - i w sumie nie jest to
    mój priorytet. W deszczu - no cóż - jak ruszasz ze świateł, to 130
    koniami da się zakręcić w miejscu. Poprzednimi hankokami letnimi też się
    dało. W zasadzie to nie jeździłem samochodami gdzie by się nie dało -
    jak były opony premium, to były silniki 250+ koni i jeśli się nie
    kręciły w miejscy to kontrolka os ESP czy ASR mrugała;) ABS na mokrym
    załącza się później niż na Hankokach, ale to były raczej budżetowe opony
    i swoje 6 lat miały, więc żadna konkurencja;) Ogólnie zadowolony jestem.
    Co do wytrzymałości - po pierwszym sezonie zero śladów zużycia poza
    jedną którą przeciąłem na ułamanym metalowym słupku, ale to chyba żadna
    nie dała by rady.

    Ogólnie wydaje mi się, że na tą cenę to bardzo dobry wybór. Działa
    dobrze, nie trzeba zmieniać, ale na wyważanie i tak wypada podjechać raz
    na rok, tyle że możesz to zrobić kiedy chcesz, a nie jak spadnie
    pierwszy śnieg;) W sumie jakbym miał wybierać opony bez kompromisów i
    oglądania się na koszty to do mojej jazdy wybrałbym całoroczne na zimę i
    letnie od maja do października - znacznie częściej w zimę jeżdzę w
    deszczu niż w śniegu;)

    Shrek.


  • 15. Data: 2016-09-05 10:24:31
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 17:12:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > W dniu 04.09.2016 o 12:05, Pablo Eldiablo pisze:
    > > W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > >> W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
    > >>> Dnia 03.09.2016 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    > >>>
    > >>>
    > >>>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
    > >>>>
    > >>>> Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
    > >>>> kilka zmian tanszych opon pokryja ..
    > >>>
    > >>> Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
    > >>> zupełnie przyzwoite.
    > >>
    > >> A coś podobnego, ale do suva?
    > >
    > > Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach
    wypadają bardzo dobrze,
    >
    > Taaa, ale zdecydowanie NIE SĄ niskobudżetowe.


    Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno
    DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.


  • 16. Data: 2016-09-05 14:35:49
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?

    U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze (komfort,
    hamowanie). Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow nie
    wroce.
    --
    Dman-666


  • 17. Data: 2016-09-05 17:19:54
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 10:24, Pablo Eldiablo pisze:
    > W dniu niedziela, 4 września 2016 17:12:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    >> W dniu 04.09.2016 o 12:05, Pablo Eldiablo pisze:
    >>> W dniu niedziela, 4 września 2016 10:27:50 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    >>>> W dniu 03.09.2016 o 19:50, Dominik Ałaszewski pisze:
    >>>>> Dnia 03.09.2016 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
    >>>>>>
    >>>>>> Bo ciagle jeszcze jest kosztowa strona medalu - drogie wielosezonowe
    >>>>>> kilka zmian tanszych opon pokryja ..
    >>>>>
    >>>>> Z niskobudżetowych Kleber Quadraxer,
    >>>>> zupełnie przyzwoite.
    >>>>
    >>>> A coś podobnego, ale do suva?
    >>>
    >>> Ja kupiłem niedawno General Grabber HTS M+S 245/75R17 - w amerykańskich testach
    wypadają bardzo dobrze,
    >>
    >> Taaa, ale zdecydowanie NIE SĄ niskobudżetowe.
    >
    >
    > Wręcz przeciwnie - w moim rozmiarze były tylko ciut droższe od chińczyków. Na pewno
    DUŻO tańsze od większości markowych AT-ków M+S.

    Ale to przecież nie są AT, więc o czym mowa?


  • 18. Data: 2016-09-05 17:30:17
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 08:50, AL pisze:
    > On 2016-09-04 23:06, Cavallino wrote:
    >> W dniu 04.09.2016 o 21:54, AL pisze:
    >>
    >>> jako wielosezonowej również polecam Vredenstein Quatrac - do SUV
    >>> również.
    >>> Sprawdzone.
    >>
    >> A w błotku, na piachu i szutrze też się sprawdzają?
    >>>
    >>
    > zależy czego oczekujesz.
    >
    > Jeśli czegoś poważniejszego - to raczej idź w stronę AT (Quadrac to
    > takie coś a'la HT, czyli bazują na oponach szosowych a nie terenowych).

    I tak ma być.
    Niemniej chciałbym aby dawał sobie radę w terenie zasadniczo lepiej niż
    zwykłe opony do osobówki.

    >
    > Jak pisałem wcześniej - w większości przypadków radę dawały RainSporty
    > (letnie), którego bieżnikowi na oko jeszcze dalej do AT.

    RainSport to IMO w ogóle nie są opony cross, to zwykłe gumy do osobówek.
    I od tego powinno być lepsze cokolwiek crossowego,


    > Natomiast jako opony zimowe - to jestem zdania, że jeśli chcesz jeździź
    > w terenie zimą

    Zimą w teren z zasady nie wyjeżdżam.
    Po jakichś obfitych upadach też nie.
    Za to chętnie gdy świeci słońce i idzie pojeździć turystycznie 4x4.

    Interesują mnie tylko wielosezonowe - za mało jeżdżę zimą, a ostatnio
    jest wręcz za mało zimy na nizinach.


  • 19. Data: 2016-09-05 18:17:08
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dman666" napisał w wiadomości
    W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
    >U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
    >(komfort, hamowanie).
    >Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
    >nie wroce.

    Chinskie opony ? Nie, dziekuje.

    Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..

    J.


  • 20. Data: 2016-09-05 18:47:47
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 09:58, Shrek pisze:
    > W sumie byłem zdziwiony, że tak łatwo poszło. W
    > śniegu nie jeździłem bo go po prostu nie było - i w sumie nie jest to
    > mój priorytet.

    a właśnie mój jest. Opona całoroczna ma zastąpić zimową czyli być dobra
    na śniegu i deszczu, na suchym może być bardzo taka sobie (w aucie
    którym jeżdżę bardzo szybko zostawiam zestaw letnie+zimowe, a to bus to
    jeżdżę bardziej asekuracyjnie i raczej nie więcej niż 160km/h ;)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: