-
11. Data: 2016-10-10 17:12:53
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgafs$uvm$...@d...me...
>Nie znalazłem wprost negatywnych opinii nt tych opon.
>Jedynie do czego doszedłem, to to, że przed 2013/2014 miały one
>status w testach jako "nie polecam" (chyba dotyczyło to modelu LS3xx
>lub LS2xx), po czym firma Landsail zmieniła całkowicie cykl
>produkcyjny tych opon (może nowa mieszanka gumy?) i podesłała tej
>samej organizacji nowe opony do testów, z opisem, że to całkowicie
>nowy model, zrywający z poprzednikiem). W kolejnych testach opinia
>zrobiła się "godne polecenia".
>Nie potrafię tego znaleźć - to był bodajże film na YT.
>Etykietki chyba sami sobie też nie nadają - bo to wymagane jest w UE
>i jakieś tam testy musi spełniać, a tu raczej nie ma się czego
>wstydzić: C/B/1
Wlasnie kto wie czy nie sami - bo etykieta wymagana, ale czy producent
sam jej nie wystawia ?
Po przeprowadzeniu rzetelnych testow oczywiscie :-)
J.
-
12. Data: 2016-10-10 17:29:11
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntfuum$j9f$...@d...me...
On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
>>> ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan
>>> Maailma
>>> i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
>>> Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów
>>> testów
>>> Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest
>>> mocno
>>> inna, niż w ADAC.
>
>> ADAC tez nie chce podac liczb.
>> Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to
>> ustawic
>> wyniki dowolnie :-)
>W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
>przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują
>sami w sklepach.
O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
> najgorsze aby uwzględnić losowość).
Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
>W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
>Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
>wnioski.
Mowisz o tym ?
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
Brak modelu opony.
Pirelli niewiele mowi,
>> Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
>> powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia
>> ... i
>> prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony,
>> calkiem
>> dobre.
>> No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest
>> slisko.
>> Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
>> czy B ?
>
>No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
>zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
>właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy
>metr ma wymierną cenę :)
a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)
P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
testowa droge i testowy deszcz ?
J.
-
13. Data: 2016-10-10 17:37:52
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
> Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ntfuum$j9f$...@d...me...
> On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
>>>> ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
>>>> i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
>>>> Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
>>>> Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
>>>> inna, niż w ADAC.
>>
>>> ADAC tez nie chce podac liczb.
>>> Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
>>> wyniki dowolnie :-)
>
>> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
>> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
>> w sklepach.
>
> O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
>
mówisz?
http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudow
a%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testac
h-opon/a-17412646
>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
>
> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
>
jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje,
np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice
można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
>> W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
>> Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
>> wnioski.
>
> Mowisz o tym ?
> http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
>
>
> Brak modelu opony.
> Pirelli niewiele mowi,
>
tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-mich
elin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/
>>> Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
>>> powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
>>> prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
>>> dobre.
>>> No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
>>> Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
>>> czy B ?
>>
>> No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
>> zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
>> właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
>> ma wymierną cenę :)
>
> a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
> b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
> c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
> Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)
>
dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie
pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
Nie przewidzisz wszystkiego.
> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
> testowa droge i testowy deszcz ?
>
a co chcesz badać?
-
14. Data: 2016-10-10 18:20:10
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgck2$81h$...@d...me...
On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
>>> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni
>>> nie
>>> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują
>>> sami
>>> w sklepach.
>
>> O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
>>
>mówisz?
>http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudo
wa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testa
ch-opon/a-17412646
Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)
>>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
>>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
>
>> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy
>> rozrzut
>> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
>
>jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
>odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
>(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej
o 5m gorszej "niegodna polecenia".
A z trzeciej strony - ktos gwaltownie zahamuje i 5m zabraknie :-P
>>> W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
>>> Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć
>>> własne
>>> wnioski.
>
>> Mowisz o tym ?
>> http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
>> Brak modelu opony.
>> Pirelli niewiele mowi,
>
>tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
>http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-mic
helin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/
Tu z kolei nie ma metrow. Mowa o tescie z 2015r, a w pierwszym linku
jakby 2016.
Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli B,
a Ls588 C
(ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)
W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
tekscie napisano, ze na mokrym srednia.
>>> No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
>>> zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o
>>> niegorszych
>>> właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy
>>> metr
>>> ma wymierną cenę :)
>
>> a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
>> b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
>> c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
> Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)
>
>dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście +
>śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim
>się zatrzymałem.
>Nie przewidzisz wszystkiego.
No niestety - wiekszy odstep i nizsza predkosc zacheca pieszych do
wlazenia :-)
>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
>> testowa droge i testowy deszcz ?
>
>a co chcesz badać?
Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
J.
-
15. Data: 2016-10-10 18:40:20
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
>
> Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ntgck2$81h$...@d...me...
> On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
>>>> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
>>>> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
>>>> w sklepach.
>>
>>> O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
>>>
>> mówisz?
>> http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudow
a%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testac
h-opon/a-17412646
>>
>
> Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)
>
>>>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
>>>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
>>
>>> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
>>> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
>>
>> jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
>> odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
>> (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
>
> A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
> 5m gorszej "niegodna polecenia".
>
5m to spora różnica, bardzo spora.
Już lepiej oceniać w % długości opony wzorcowej dla danej
prędkości/powierzchni/warunków.
>
> Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli B, a
> Ls588 C
> (ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
> wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)
>
dla mnie interesującego rozmiaru 255/55/R18 - na mokrym jest B
> W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
> tekscie napisano, ze na mokrym srednia.
>
no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.
Patrząc na opinie - ludzie podają na plus hamowanie na mokrym dla tej
opony podając jako odniesienie do znacznie bardziej popularnych i
cenionych (ogólnie) opon jak Dunlop, Bridgestone, Toyo...
>
>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
>>> testowa droge i testowy deszcz ?
>>
>> a co chcesz badać?
>
> Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
>
ale po co?
Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie
będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.
-
16. Data: 2016-10-10 19:31:10
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgg97$m4p$...@d...me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
>>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie
>>>> znalezc
>>>> testowa droge i testowy deszcz ?
>>> a co chcesz badać?
>
>> Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
>
>ale po co?
>Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie
>będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.
Mozemy porownac z innymi grupowiczami :-)
Tylko czy droga i chmura zapewni porownywalne warunki :-)
J.
-
17. Data: 2016-10-10 20:57:20
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntgg97$m4p$...@d...me...
On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
>>>>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze
>>>>> i
>>>>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
>>>> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy
>>>> rozrzut
>>>> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
>>
>>> jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
>>> odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone
>>> jakościowo
>>> (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
>
>> A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a
>> tej o
>> 5m gorszej "niegodna polecenia".
>
>5m to spora różnica, bardzo spora.
A pisales "drastycznie nie odstaje" :-)
5m w praktyce drogowej to bardzo malo.
Nie jestes w stanie ocenic warunkow tak, aby moc zwalic na opony, ze
ci tych 5m zabraklo. Trzeba wiekszy margines trzymac.
>> W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne,
>> ale w
>> tekscie napisano, ze na mokrym srednia.
>
>no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.
Ja tez, ale widzisz - ADAC szczegolow nie podaje, i jeszcze bezczelnie
w lape bierze :-)
J.
-
18. Data: 2016-10-12 18:01:34
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$6...@n...neostrada.
pl...
>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
>>> testowa droge i testowy deszcz ?
>>a co chcesz badać?
>Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
To chyba dobre opony ?
Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
czestotliwosci probkowania.
Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.
J.
-
19. Data: 2016-10-12 20:14:33
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
> Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$6...@n...neostrada.
pl...
>>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
>>>> testowa droge i testowy deszcz ?
>>> a co chcesz badać?
>> Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
>
> A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
> Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
> To chyba dobre opony ?
>
> Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
> czestotliwosci probkowania.
> Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
> Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.
>
> J.
>
mam akcelerometr w kamerze w aucie.
Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.
Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?
Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba,
że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe
będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i
powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)
-
20. Data: 2016-10-12 20:42:02
Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ntluhp$it8$...@d...me...
On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
>> A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
>> Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
>> To chyba dobre opony ?
A - zebysmy sie dobrze zrozumieli - opony to przechodzone Nokian WR.
>mam akcelerometr w kamerze w aucie.
>Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.
>Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?
Tak, z tego.
Uwaga - wczesniej wydluzyc/wylaczyc wygaszanie ekranu, bo nie blokuje
wygaszania.
>Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no
>chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe
>opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo -
>temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc
>:)
Zawsze mozna reaktywowac zloty grupowe.
Ja bardzo chetnie sie umowie na przeciaganie liny, jak snieg spadnie
:-)
J.