  • 1. Data: 2016-10-07 09:51:32
    Temat: Używane AWD
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Droga Filipinko, co wybrać?

    Założenia - budżet 20 tys., napęd na wszystkie koła (stały lub *dobry*
    dołączany, ale nie "sztywne 4x4"), silnik benzyna (jeśli pali do 8 l to
    może być diesel, byle nie dci). Wnętrze 5-osobowe nie tylko na papierze.
    Koszty utrzymania w granicach rozsądku (więc raczej nie lexus)
    Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
    Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.

    Ktoś pomoże?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-10-07 12:25:24
    Temat: Re: Używane AWD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-07 o 09:51, Maciek pisze:

> [...]
    > Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
    > Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.

    Piszesz "stały ale nie sztywny".

    Pisząc "sztywny" masz na myśli to, co prawie każdy terenowy Patrol ma w
    zestawie ;) czyli brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego?

    Możliwości przeniesienia jest kilka, np:
    - centralny dyferencjał
    - różnego rodzaju sprzęgła (płytkowe, wiskoza)
    - i oczywiście na sztywno

    Kwestia, gdzie będziesz jeździł i ewentualnie co będziesz ciągnął.

    Problem może być na nieco śliskim podłożu (trawa, piasek, śnieg) i przy
    niektórych rodzajach sprzęgieł - zwłaszcza wiskozie: nowsze systemy
    próbują wyhamować koło mające mniejszą przyczepność, co powoduje
    generowanie dodatkowych naprężeń oraz powoduje grzanie się sprzęgła.

    A jeśli chodzi o oszczędnego diesla, to najlepiej szukaj Disco w wersji
    TD300.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-10-07 12:51:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Rama nie przeszkadza. Gazowlność jest plusem. Odporność na korozję również.
    > Wiek do 10-11 lat. Wygląd, vmax, tzw. prestiż itp. sprawy mam gdzieś.

    Co za pytanie... oczywiście że Honda HRV I. W zeszłym tygodniu miałem
    okazję dokładnie obejrzeć i się przejechać w terenie. Wrażenia, niech si
    e schowają do wora wszystkie autka klasy Toyota RAV 4, razem z nią, przy
    tej Hondzie.

    Dwa minusy - chyba w poszukiwanym wieku już nie znajdziesz egzemplarza,
    no i wystrój wnętrza trochę przestarzały. Reszta to same plusy.
    Testowane auto miało 16 lat a ani śladu rdzy, mimo że właściciel często
    porusza się w terenie to jednak nic nie puka nic nie stuka,. Auto
    zwrotne i poręczne, naprawdę warte polecenia.

  • 4. Data: 2016-10-07 13:01:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 12:51:52 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > okazję dokładnie obejrzeć i się przejechać w terenie. Wrażenia, niech si
    > e schowają do wora wszystkie autka klasy Toyota RAV 4, razem z nią, przy

    HRV można znaleźć, ale to jest auto na 4 osoby, a poza tym nie podoba mi
    się gwałtowne dołączanie się napędu tylnej osi. Na zakręcie zaśnieżonej
    drogi może być nieciekawie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2016-10-07 13:06:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 12:25:24 +0200, Adam napisał(a):

    > Pisząc "sztywny" masz na myśli to, co prawie każdy terenowy Patrol ma w
    > zestawie ;) czyli brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego?

    Tak.

    > Możliwości przeniesienia jest kilka, np:
    > - centralny dyferencjał
    > - różnego rodzaju sprzęgła (płytkowe, wiskoza)

    To w zasadzie wszystko mi jedno. Dobrze działa i rozwiązanie z quattro czy
    subaru, jak i to ze starszych VW albo TOD z koreańczyków. Mniej wazny typ,
    ważne wykonanie i działanie. Oczywscie nie jeździłęm wszystkim, częśc znam
    z opisów i relacji.

    > Kwestia, gdzie będziesz jeździł i ewentualnie co będziesz ciągnął.

    Nieodśnieżane drogi, góry i pagórki. Teren (lekki) rzadko.

    > A jeśli chodzi o oszczędnego diesla, to najlepiej szukaj Disco w wersji
    > TD300.

    Dyskoteka odpada, awaryjne są.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-10-07 14:32:26
    Od: uciu <a...@g...com>

    GV 1 2.0 lub 2,7
    GV XL7 2.7

  • 7. Data: 2016-10-07 14:40:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 09:51, Maciek pisze:

    > Ktoś pomoże?

    Ja się przymierzam do złotego środka.
    I do miasta i na zawianą polną drogę.
    Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?

  • 8. Data: 2016-10-07 15:03:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 14:40:25 +0200, z napisał(a):

    > Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?

    Dla mnie za małe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2016-10-07 15:05:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2016 05:32:26 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > GV 1 2.0 lub 2,7
    > GV XL7 2.7

    Chyba tylko XL spełnia kryterium "szosowego" AWD?
    2.0 to diesel czy beznyna?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2016-10-07 16:41:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-10-2016 o 14:40, z pisze:

    > Ja się przymierzam do złotego środka.
    > I do miasta i na zawianą polną drogę.
    > Może Suzuki SX4 = Fiat Sedici?

    Duster.
    A potem długo, długo nic.

    Bo jak nawet mu dorówna w terenie, to cena dwa razy taka.