-
31. Data: 2012-04-02 15:47:55
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
AZ napisał(a):
> Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
> motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
> przetaczający moto to smutny widok?
E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
32. Data: 2012-04-02 16:06:57
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/02/2012 03:47 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>> Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
>> motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
>> przetaczający moto to smutny widok?
>
> E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
> rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?
>
A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
Laski nie smarują?
--
Artur
ZZR 1200
-
33. Data: 2012-04-02 16:49:54
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
AZ pisze:
> A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
> Laski nie smarują?
Bo nie muszą, spytają pierwszego motocyklistę "Czy mógłbyś mi
przesmarować olejem?" i po zawodach.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
34. Data: 2012-04-02 18:09:33
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>
duddits pisze:
...>8
> Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie
> takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).
Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
-
35. Data: 2012-04-02 18:44:11
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: duddits <p...@R...tv>
W dniu 2012-04-02 18:09, Sir Piernik pisze:
> Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
> suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
> Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)
Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)
Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
prawidłowy naciąg łańcucha.
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
-
36. Data: 2012-04-02 20:38:13
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/02/2012 06:44 PM, duddits wrote:
>
> Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)
>
> Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
> na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
> prawidłowy naciąg łańcucha.
>
A co ma spalanie do smarowania łańcucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma
na łańcuchu więcej niż 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miałem i Motule
i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. łańcuch się
świecił jak psu jajca na wiosnę. Jak trzeba o-ringowy łańcuch naciągać
to znaczy, że jego dni są już policzone.
--
Artur
ZZR 1200
-
37. Data: 2012-04-02 20:51:47
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: duddits <p...@R...tv>
W dniu 2012-04-02 20:38, AZ pisze:
> A co ma spalanie do smarowania łańcucha?
W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
-
38. Data: 2012-04-02 21:04:42
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/02/2012 08:51 PM, duddits wrote:
>
> W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
> Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.
>
A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
39. Data: 2012-04-02 21:17:38
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: duddits <p...@R...tv>
W dniu 2012-04-02 21:04, AZ pisze:
> A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
> klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)
:)
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
-
40. Data: 2012-04-02 21:19:24
Temat: Re: * oiler - co polecacie
Od: mateusz symbuła <s...@g...com>
Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
urządzeniach:
> Motooiler:
> - więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
- < jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
uszkodzenia;
> - trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
- < owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
znalezieniem 'węzła zasilającego';
> - brak dual injectora
- < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
wspólnego jest potrzebny.
IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
> - działa przy zgaszonym silniku
- < motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???
+ standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
napełnieniu;
+ elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
+ system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
podczas jazdy.
Tak dla usystematyzowania:
> Scottoiler:
> - działa tylko przy zapalonym silniku
- < podobnie jak Motooiler;
> - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
końcówki
- < jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
> - mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
kwestia dyskusyjna. psuje się wszystko a wieczne.. cóż.. jest tylko
wieczne pióro ;)
- standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasięg min na
600-700km :( są dostępne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemały
koszt.
Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.
jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
wygłaszaniem autorytatywnych opinii.
zdrowia
matjas
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
------------
XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
175 ;)