  • 31. Data: 2012-04-02 15:47:55
    Temat: Re: * oiler - co polecacie
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
    > motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
    > przetaczający moto to smutny widok?

    E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
    rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 32. Data: 2012-04-02 16:06:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/02/2012 03:47 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
    > rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?

    A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
    Laski nie smarują?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2012-04-02 16:49:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    AZ pisze:

    > A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
    > Laski nie smarują?

    Bo nie muszą, spytają pierwszego motocyklistę "Czy mógłbyś mi
    przesmarować olejem?" i po zawodach.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2012-04-02 18:09:33
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    duddits pisze:
    ...>8
    > Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie
    > takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).

    Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
    suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
    Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 35. Data: 2012-04-02 18:44:11
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-04-02 18:09, Sir Piernik pisze:
    > Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
    > suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
    > Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)

    Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)

    Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
    na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
    prawidłowy naciąg łańcucha.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 36. Data: 2012-04-02 20:38:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/02/2012 06:44 PM, duddits wrote:

> [...]
    >
    > Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
    > na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o

    A co ma spalanie do smarowania łańcucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma
    na łańcuchu więcej niż 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miałem i Motule
    i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. łańcuch się
    świecił jak psu jajca na wiosnę. Jak trzeba o-ringowy łańcuch naciągać
    to znaczy, że jego dni są już policzone.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2012-04-02 20:51:47
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-04-02 20:38, AZ pisze:
    > A co ma spalanie do smarowania łańcucha?

    W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
    Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 38. Data: 2012-04-02 21:04:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/02/2012 08:51 PM, duddits wrote:

    > W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
    > Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.

    A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
    klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2012-04-02 21:17:38
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-04-02 21:04, AZ pisze:
    > A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
    > klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)

    :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 40. Data: 2012-04-02 21:19:24
    Od: mateusz symbuła <s...@g...com>

    Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
    rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
    urządzeniach:

    > Motooiler:
    > - więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
    - < jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
    tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
    Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
    uszkodzenia;
    > - trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
    - < owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
    Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
    montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
    współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
    manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
    później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
    naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
    znalezieniem 'węzła zasilającego';
    > - brak dual injectora
    - < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
    Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
    czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
    wspólnego jest potrzebny.
    IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
    za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
    które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
    postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
    co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
    firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
    > - działa przy zgaszonym silniku
    - < motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
    wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???

    + standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
    napełnieniu;
    + elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
    wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
    + system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
    podczas jazdy.

    Tak dla usystematyzowania:

    > Scottoiler:
    > - działa tylko przy zapalonym silniku
    - < podobnie jak Motooiler;
    > - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
    końcówki
    - < jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
    wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
    że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
    kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
    to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
    > - mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
    kwestia dyskusyjna. psuje się wszystko a wieczne.. cóż.. jest tylko
    wieczne pióro ;)

    - standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasięg min na
    600-700km :( są dostępne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemały
    koszt.

    Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
    olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
    właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
    stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
    wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
    biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.

    jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
    zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
    zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
    wygłaszaniem autorytatywnych opinii.

    zdrowia
    matjas

    XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
    175 ;)