    From: mateusz symbuła <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: * oiler - co polecacie
    Date: Mon, 2 Apr 2012 12:19:24 -0700 (PDT)

    Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
    rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
    urządzeniach:

    > Motooiler:
    > - więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
    - < jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
    tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
    Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
    uszkodzenia;
    > - trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
    - < owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
    Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
    montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
    współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
    manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
    później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
    naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
    znalezieniem 'węzła zasilającego';
    > - brak dual injectora
    - < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
    Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
    czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
    wspólnego jest potrzebny.
    IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
    za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
    które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
    postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
    co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
    firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
    > - działa przy zgaszonym silniku
    - < motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
    wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???

    + standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
    napełnieniu;
    + elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
    wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
    + system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
    podczas jazdy.

    Tak dla usystematyzowania:

    > Scottoiler:
    > - działa tylko przy zapalonym silniku
    - < podobnie jak Motooiler;
    > - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
    końcówki
    - < jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
    wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
    że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
    kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
    to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
    > - mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
    kwestia dyskusyjna. psuje się wszystko a wieczne.. cóż.. jest tylko
    wieczne pióro ;)

    - standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasięg min na
    600-700km :( są dostępne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemały
    koszt.

    Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
    olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
    właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
    stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
    wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
    biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.

    jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
    zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
    zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
    wygłaszaniem autorytatywnych opinii.

    zdrowia
    matjas

    XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
    175 ;)