-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub
-nv.de!npeer.de.kpn-eurorings.net!npeer-ng0.de.kpn-eurorings.net!feeder.erje.ne
t!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!69.16.177.246.MISMATCH!cyclone03.ams2.highwinds-
media.com!voer-me.highwinds-media.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.high
winds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!postnews.google.com!er9g2000vbb.goo
glegroups.com!not-for-mail
From: mateusz symbuła <s...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: * oiler - co polecacie
Date: Mon, 2 Apr 2012 12:19:24 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 96
Message-ID: <3...@e...googlegroups.com>
References: <jl7bf5$quh$1@inews.gazeta.pl> <jl9eul$99j$1@news.task.gda.pl>
<jlc3q3$t3i$1@inews.gazeta.pl> <jlc5k0$9j2$1@news.task.gda.pl>
<jlc6pb$d6l$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.27.16.147
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1333394364 24309 127.0.0.1 (2 Apr 2012 19:19:24 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 19:19:24 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: er9g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=83.27.16.147;
posting-account=OEDdcQoAAABqzITpjbvql5IiofSnL_CE
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/535.19 (KHTML, like
Gecko) Chrome/18.0.1025.142 Safari/535.19,gzip(gfe)
X-Received-Bytes: 5549
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:651736
[ ukryj nagłówki ]Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
urządzeniach:
> Motooiler:
> - więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
- < jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
uszkodzenia;
> - trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
- < owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
znalezieniem 'węzła zasilającego';
> - brak dual injectora
- < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
wspólnego jest potrzebny.
IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
> - działa przy zgaszonym silniku
- < motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???
+ standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
napełnieniu;
+ elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
+ system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
podczas jazdy.
Tak dla usystematyzowania:
> Scottoiler:
> - działa tylko przy zapalonym silniku
- < podobnie jak Motooiler;
> - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
końcówki
- < jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
> - mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
kwestia dyskusyjna. psuje się wszystko a wieczne.. cóż.. jest tylko
wieczne pióro ;)
- standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasięg min na
600-700km :( są dostępne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemały
koszt.
Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.
jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
wygłaszaniem autorytatywnych opinii.
zdrowia
matjas
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
------------
XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
175 ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.12 21:20 Kefir
- 03.04.12 08:04 Marcin N
- 03.04.12 08:38 Norbi
- 03.04.12 11:05 AZ
- 03.04.12 11:07 AZ
- 03.04.12 12:17 Mat S
- 03.04.12 17:19 Kefir
- 03.04.12 17:24 AZ
- 03.04.12 22:04 Sir Piernik
- 03.04.12 22:06 Sir Piernik
- 04.04.12 09:55 Kamil Nowak 'Amil
- 04.04.12 14:51 Marcin Gardeła
- 04.04.12 14:53 AZ
- 04.04.12 20:04 Jasio
- 04.04.12 20:11 Jasio
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=