  • 21. Data: 2009-11-19 21:12:38
    Temat: Re: oferty tepsy na zmiany abonamentu
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpul..com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale to mowisz o przeciazeniu sieci, a nie awarii

    A czy to ma znaczenie dlaczego nie działa? Jak Ci ktoś w domu zacznie
    umierać będziesz się zastanawiał czemu nie możesz zadzwonić na pogotowie i
    będzie Cię obchodziło czy to awaria czy przeciążenie?

    > No bo na sylwestra polowa gdzies wyjechala i ani oni nie dzwonia, a
    > do nich sie nie dzwoni :-)
    >
    > Poza tym jak zadzwonisz i uslyszysz "zajety", to nie pomyslisz ze
    > byc moze to kierunek jest zajety :-)

    > Ale jak operatorowi w terenie przekazac ze ma pojechac w inne
    > miejsce ? Kurierem na rowerze ? :-)

    Można i tak, ale łątwiej zazwyczaj samochodem. komórka jak nie działa też
    nic nie pomoże.
    Prezes jak już dotrze do jednostki to ma łączność radiową.

    Najważniejsze że ludzie mają gdzie zadzwonić że coś się dzieje.
    Jak już urząd zorganizuje pomoc - jego sprawa - mozna nawet kurierem pieszym
    czy na łódce.

    > No i wracamy do problemu - gsm to taki radiotelefon, tylko wiekszym
    > zasiegu i pojemnosci :-)

    Nie do końca - bo radiotelefon nie potrzebuje żadnej infrastruktury. W
    ostateczności możżna przynieść jeszcze aku z auta i podpiąć.

    > A BTS najblizszy .. w powiecie obok ? :-)

    Wychodzimy "za grupę" ale co tam.
    Nie wiem czy to BTS, ale masztu z antenami mamy jakiś kilometr w linii
    prostej. I nie stoi za górką :)

    pitpull

  • 22. Data: 2009-11-20 10:12:03
    Od: Jurek Jurek <t...@g...com>

    Z tego co Pan mowi, to Voip jest fajnym rozwiazaniem, ale znalazlem
    chyba jeszcze jedna przewage stacjonarnego jest chyba jego zasieg, bo
    wlasciwie wszedzie mozna te stacjonarke dostac. Natomiast z internetem
    jest roznie.

  • 23. Data: 2009-11-20 10:35:46
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    (Google znów spieprzyło kodowanie)
    Użytkownik "Jurek Jurek" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > chyba jeszcze jedna przewage stacjonarnego jest chyba jego zasieg, bo
    > wlasciwie wszedzie mozna te stacjonarke dostac. Natomiast z internetem

    Wiesz... jak zapłacisz, to dostaniesz też i to:
    (Cena niezbyt nastraja, ale "przeciętny Kowalski", jak nie ma dlugów, to
    nie zbankrutuje)
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/internet/660803/
    686495/

    --
    D4
    Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,

  • 24. Data: 2009-11-20 10:37:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jurek Jurek napisał:

> [...]
    > chyba jeszcze jedna przewage stacjonarnego jest chyba jego zasieg, bo
    > wlasciwie wszedzie mozna te stacjonarke dostac. Natomiast z internetem

    Telefon stacjonarny kojarzy mi się z czymś, na co czekało się dwadzieścia
    lat. Jak ostatnio (ze trzy lata temu) zlecałem w TP instalację nowej
    linii, to obiecali, że uwiną się w 48 godzin. Monter przyszedł po jakichś
    trzech tygodniach (bez uprzedniej zapowiedzi) i był baaardzo zdziwiony,
    że może sobie pójść, bo "problem" dodatkowej linii został już dawno
    rozwiązany bez udziału TP.

    A z internetem faktycznie jest różnie -- to znaczy jest tylu różnych
    dostawców, że można wybierać i przebierać. Poza tym jeśli chodzi
    o prowadzenie biznesu, to jaki jest sens w instalowaniu telefonu
    i biura tam, gdzie nie ma dostępu do internetu? Żaden.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2009-11-20 22:06:15
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Tak jak i na Sferii.
    Ale na telepsie teoretycznie szybciej pójdzie (33600 - miał ktoś taką transmisję w
    PRL-bis?).
    Zresztą jak dla firm to IMHO tylko ISDN - jedyna wada ISDN we francowatym wykonaniu
    to brak neo, co akurat w firmach zwykle
    nieistotne.
    JaC

    -----

    > Moge jeszcze kilka dac: na stacjonarnym mozna miec fax, mozna zrobic centralke i
    rozdzielic sygnal na kilka aparatow

  • 26. Data: 2009-11-22 21:28:49
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jurek Jurek" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > A jakie stawki sa za minute polaczenia w voip? Lepiej wyjdzie niz
    > stacjonarka w TP (26gr komorki, 10 gr lokalnie)?

    A to juz zalezy jak liczyc :)
    Ile bedzie kosztowala tylko jedna minuta w miesiacu wygadana za
    stacjonarki na komorke, a ile tylko jedna wygadana na inna stacjonarke ?
    No ktory z Panow umie tak policzyc ?

    I teraz mozemy zaczac rozmawiac od nowa :)
    Nie po to latami modlilismy sie o upadek TPSA i o wszelkie najgorsze
    plagi dla niej za to jak postepowala z nami klientami zeby nagle o tym
    zapomniec :(

    Pozdrawiam, Leszek

  • 27. Data: 2009-11-22 23:00:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Leszek napisał:

    > A to juz zalezy jak liczyc :)
    > Ile bedzie kosztowala tylko jedna minuta w miesiacu wygadana za
    > stacjonarki na komorke, a ile tylko jedna wygadana na inna stacjonarke ?
    > No ktory z Panow umie tak policzyc ?

    Liczyć można ile *kosztowało*, a ile *będzie kosztować*, bezpieczniej
    jest szacować. Biorąc do porównań dwóch reprezentatywnych operatorów
    VOIP i PSTN można oszacować, że przy połączeniach do stacjonarnych:

    1. Za minutę połączenia z VOIP trzeba zapłacić *maksimum* 0,05 PLN.
    W praktyce cena może być tylko mniejsza, może dojść do ok 0,01 PLN.

    2. Za minutę połączenia z PSTN trzeba zapłacić *minimum* 0,10 PLN.
    W praktyce cena może być tylko większa, może wynieść np. 100,00 PLN.

    > I teraz mozemy zaczac rozmawiac od nowa :)
    > Nie po to latami modlilismy sie o upadek TPSA i o wszelkie najgorsze
    > plagi dla niej za to jak postepowala z nami klientami zeby nagle o tym
    > zapomniec :(

    Ja zapomniałem. Odkąd przestałem być klientem TP, przeszła mi w ogóle
    ochota na naprawianie tej firmy. Niech sobie radzą jak chcą. Byle z dala
    ode mnie.

    --
    Jarek