  • 1. Data: 2010-10-28 20:27:02
    Temat: odporny na upadek/zalanie laptop
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Prosiłem tu kiedyś o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
    itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc "pancerne" laptopy panasonic
    odpadają :)

    Wybrałem kilka modeli , kierując się założenim, że dysk powinien mieć
    ochrone przeciwwstrząsową, obudowa powninn byc metalowa, kalwiatura odporna
    na zalanie. Mogę prosić o opinie na temat poniższych laptopów ?

    http://tinyurl.com/toshiba-tecra-s11 (s11-124)
    http://tinyurl.com/aristo-strong-1520
    http://tinyurl.com/notestar-strong-book-130
    http://tinyurl.com/lenovo-t410i-en ,
    http://www.lenovoshop.pl/index.php/product/list/id_c
    ategory/129/producer_id

    PS. Wydajnośc nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
    aplikacji biznesowych, office, internet.

  • 2. Data: 2010-10-28 20:41:19
    Temat: Re: odporny na upadek/zalanie laptop
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-28, o godz. 22:27:02
    Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Prosiłem tu kiedyś o pomoc w doborze laptopa odpornego na
    > zalanie/upadek itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc
    > "pancerne" laptopy panasonic odpadają :)
    <...>
    > PS. Wydajnośc nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
    > aplikacji biznesowych, office, internet.

    To może używka Panasonic Toughbook CF-29 za niecałe 1600 PLN:
    http://www.wirelesslan.com.pl/urzadz.php?gr=6&kat=93
    &idx=1226
    Trafiłem na to jakoś przypadkiem kilka dni temu - nie mam żadnego
    powiązania ze sprzedawcą. Za różnicę w cenie dokupisz pamięci, dysk i
    nową baterię ;-)

    Zdrówko

  • 3. Data: 2010-10-28 20:56:27
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Trafiłem na to jakoś przypadkiem kilka dni temu - nie mam żadnego
    > powiązania ze sprzedawcą. Za różnicę w cenie dokupisz pamięci, dysk i
    Byłoby ok, ale musi być nowy :(

  • 4. Data: 2010-10-28 22:20:48
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Prosiłem tu kiedyś o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
    > itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc "pancerne" laptopy panasonic
    > odpadają :)

    Ja mogę napomknąć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to laptop z
    średniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w czasie jazdy z
    samochodu (otwarty). Impet uderzenia był duży, obudowa pękła w kilku
    miejscach, a bateria wypadła. Oprócz mechanicznych uszkodzeń obudowy i
    powierzchni ekranu laptopowi nic się nie stało, żadnych błędów na dysku,
    ekran porysowany żwirem, ale nie uszkodził się, laptop pracował dalej
    bezproblemowo.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2010-10-29 07:29:44
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    =Marcos= wrote:
    > Ja mogę napomknąć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to
    > laptop z średniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w
    > czasie jazdy z samochodu (otwarty).

    fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrunął przez okno :)
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2010-10-29 07:42:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-29, o godz. 09:29:44
    "VSS" <v...@g...pl> napisał(a):

    > fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrunął przez
    > okno :)

    Mój przy dachowaniu - półtorej zwitki w lewo pisząc po lotniczemu ;-) -
    wyfrunął bez problemu. Podobnie jak wiele innych bagaży z paki
    terenówki. :-P

    Zdrówko

  • 7. Data: 2010-10-29 09:09:54
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > PS. Wydajnośc nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
    > aplikacji biznesowych, office, internet.

    zastępując tradycyjny dysk jakimś SSD uzyskujemy 100% odporność na wstrząsy.
    Jeżeli nie zależy nam na pojemności to 64GB w zupełności wystarcza do
    podstawowych zastosowań.

  • 8. Data: 2010-10-29 09:15:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Doxent napisa?(a):

    > zastępując tradycyjny dysk jakimś SSD uzyskujemy 100% odporność na wstrząsy.

    No bez przesady. Aby tak było trzeba by całą tę elektronikę zatopić w
    jakimś lekko plastycznym tworzywie ;) Generalnie pozbywamy się
    wrażliwości na wstrząsy elemntów mechanicznych tradycyjnych dysków.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 9. Data: 2010-10-29 09:21:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-29 11:15, januszek pisze:
> [...]
    > jakimś lekko plastycznym tworzywie ;) Generalnie pozbywamy się
    > wrażliwości na wstrząsy elemntów mechanicznych tradycyjnych dysków.
    _DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy
    drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :)
    Niestety nie jest tak pięknie do końca - miałem przypadek laptopa HP
    który po lekkim upadku (z ławy na podłogę, może 40cm) zabił wszystkie
    wnętrzności - padła prawdopodobnie przetwornica z aku na poszczególne
    napięcia, dysk miał spaloną elektronikę, ram padnięty, dvd-rw padnięte
    elektrycznie, z laptopa który praktycznie nie miał śladów uszkodzenia
    mechanicznego została sprawna tylko klawiatura...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-10-29 09:35:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisa?(a):

    > _DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy
    > drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :)

    W przypadku dysku SSD dane sa tak samo odporne jak elektronika plyty
    glownej. Kilka laptopow z ktorymi mialem do czynienia zostalo przez ich
    uzytkownikow poddane takim wstrzasom, ze plyty padly ;) To nie jest nic
    niezwyklego w sumie.

    j.